Permalänk
Medlem
Skrivet av Democatai:

Tjenare !

Jag har lirat det nu ett tag och försökt sprida spelet vidare , det är löjligt okänt på många fronter.

Jag snubblade själv över det av en slump. Så om ni vill se lite mer av spelet så har jag en spelning här igenom hela Act 1 och 2 på normal nu under senaste patchen.

Har även en del annat på sidan så skumma runt lite

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee

Mvh

Democatai

Nja, såg sådär ut

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Lite nya filmer på spelet är ute gått folk !

www.youtube.com/user/SwedishTavern

Och här kommer en tidig jul från Swedish Tavern !

CW7C8-8GHSE-FVEBL-WQJGN

Slå in på www.pathofexile.com och hoppas de roar !

Mvh

Mikael

Visa signatur

Reincarnation of gaming logic at Swedish Tavern - YouTube

Permalänk
Medlem

Har lirat detta D2-liknande spel ett par dagar nu och idag kom 0.9.7a och b-patchen. Hur många här lirat detta nu? Kanske kunde vi groupa lite.

Permalänk
Medlem

Skulle lira de om jag hade fått en betakey, signade i augusti ingen invite än :/

Permalänk
Konsolgrävare

Public Stress Test Weekend Announced!

''This weekend (March 30-April 1) the Path of Exile Beta servers will be available for public access! We've put up a page with answers to common questions about the event here.''

http://www.pathofexile.com/news/2012-03-27/weekend1

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nu kan man genom att skänka 10 dollar få en key. Är det värt det? Hur lång är betan?

Permalänk
Skrivet av zAjben:

Nu kan man genom att skänka 10 dollar få en key. Är det värt det? Hur lång är betan?

Lätt värt det.
Betan är 2 akter och såvida du inte rushar igenom dom så har du minst 5h gameplay.
När du avslutat akt 2 så startar du om på akt 1 med högre svårighetsgrad.

Sen ska man ju inte glömma att där e 5 klasser att lira igenom för tillfället

Permalänk
Medlem

Kört betan en del, föll mig inte riktigt i smaken Skillsystemet är väldigt rörigt, och det var väldigt lågt tempo, för hög svårighetsgrad tycker jag.
Kanske blir annorlunda vid senare patcher, men som det ser ut nu så blir det D3 för hela slanten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Kört betan en del, föll mig inte riktigt i smaken Skillsystemet är väldigt rörigt, och det var väldigt lågt tempo, för hög svårighetsgrad tycker jag.
Kanske blir annorlunda vid senare patcher, men som det ser ut nu så blir det D3 för hela slanten

Det är just där PoE skiljer sig från D3.
Man måste tänka till redan från början innan man börjar smacka ut skillpoints och det gör att iprincip ingen karaktär kommer att ha samma uppsättning av skills.
I D3 så väljer blizzard åt dig.... mer eller mindre.

Lågt tempo vet jag inte, jämfört med D2 så är det mer eller mindre samma tempo.

Permalänk
Medlem

Stort tack för tipset. Har precis spelat igenom act 1 och det blir bara bättre och bättre!
Detta kommer jag lätt att spela vid sidan av D3 och Torchlight II.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

jag streamar medans jag spelar Path of Exile nästan dagligen efter 22.00.

www.twitch.tv/Zedarion

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Fick en invite idag, någon som kan rikta mig mot några nybörjarguider, jag dödade allt på stranden och gick till "staden". Sedan stängde jag av för jag kände mig för trött för att sätta mig in i något nytt.(Så jag drog igång Diablo II ;-P )

Permalänk
Medlem

fick en nyckel spelade i nån timme avinstallerade det..

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Fick en invite idag, någon som kan rikta mig mot några nybörjarguider, jag dödade allt på stranden och gick till "staden". Sedan stängde jag av för jag kände mig för trött för att sätta mig in i något nytt.(Så jag drog igång Diablo II ;-P )

Finns ganska mycket info/builds/tip&tricks på deras forum. Men när jag började körde jag bara random i skillmazen. Nu är jag inne på min 2:a gubbe över lvl 20 och de är inte så "svårt". Ta lite tid och studera trädet, bestäm en "build" du vill göra och följ den. Om du märker att du har problem i normal kommer du att mest troligtvis inte klara nästkommande svårighetsgrader.

Skrivet av Delzino:

fick en nyckel spelade i nån timme avinstallerade det..

Synd att du tycker så, tycker själv att de är ett ruggigt bra spel. (Höll på att skriva ett långt inlägg om att dissa d3 men ångrade mig, när det kändes lite fel placerat )

Permalänk
Medlem

Någon som har en nyckel att avvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Någon som har en nyckel att avvara?

Går att köpa nu för 10US$

Permalänk

Kul att de roade många att få prova på de

Här har ni en ny film på den passiva "skogen" som jag kallar de ^^

Hoppas de kan hjälpa folk få lite idéer och orientera sig lite bättre, är ju lite lätt att gå vilse

http://www.youtube.com/watch?v=v64aPSrrSy8&feature=youtu.be

Visa signatur

Reincarnation of gaming logic at Swedish Tavern - YouTube

Permalänk
Medlem

Har en Beta key över som jag inte vet vad jag ska göra med, stackars mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Murloc:

Har en Beta key över som jag inte vet vad jag ska göra med, stackars mig.

Tackar inte nej till den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Tackar inte nej till den!

Du får den mot en virtuell kram.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Murloc:

Du får den mot en virtuell kram.

/target murloc
/hug

Permalänk
Medlem

I helgen är det Open beta igen http://www.pathofexile.com/publicweekend/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Senaste patchen har ökat svårighetsgraden rejält. Till helgen släpps även den nya karaktären The Shadow. PoE blir bara bättre och bättre!

De som håller med mig om att D3 är för lätt\nerdummat, prova PoE nu i helgen. Det är ett seriöst ARPG som inte håller dig i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Senaste patchen har ökat svårighetsgraden rejält. Till helgen släpps även den nya karaktären The Shadow. PoE blir bara bättre och bättre!

De som håller med mig om att D3 är för lätt\nerdummat, prova PoE nu i helgen. Det är ett seriöst ARPG som inte håller dig i handen.

Tycker inte att Crule är speciellt svårt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Tycker inte att Crule är speciellt svårt

Vill ha ett nytt uttalande efter att du lirat igenom Merciless med taskig coldres och/eller poisionres.

Permalänk
Medlem

Efter ha harvat spelet med 2 chars upp till lvl 11 måste jag säga att det är RIKTIGT bra! Bättre än Diablo 3 faktiskt och då är ju Diablo 3 färdigt, medans detta har en stund kvar innan release. Det ser ut att bli ett köp när det släpps Harvar Diablo 3 fram till dess.

EDIT: Jag rteggade mig för att spela open betan denna helgen, räcker det för att kunna få en beta key? Eller måste jag regga mig för beta key med?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Efter ha harvat spelet med 2 chars upp till lvl 11 måste jag säga att det är RIKTIGT bra! Bättre än Diablo 3 faktiskt och då är ju Diablo 3 färdigt, medans detta har en stund kvar innan release. Det ser ut att bli ett köp när det släpps Harvar Diablo 3 fram till dess.

EDIT: Jag rteggade mig för att spela open betan denna helgen, räcker det för att kunna få en beta key? Eller måste jag regga mig för beta key med?

Köpa och köpa , det är f2p

Det du kan göra är att köpa ett supporterpack så får du en beta-key.
https://www.pathofexile.com/purchase/

Permalänk
Medlem

Menar du att det kommer vara gratis?? Då är det ju inget snack

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Menar du att det kommer vara gratis?? Då är det ju inget snack

Precis det jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Menar du att det kommer vara gratis?? Då är det ju inget snack

japp står till och med på deras hemsida att det kommer vara F2P.

Citat:

Path of Exile is a free online-only action role-playing game set in the dark fantasy world of Wraeclast.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|