Permalänk

Från och med idag kommer det bli ännu skönare att lira PoE, alla D3 fanboys lämnar skutan. Så tröttsamt med den ständiga "D3 vs PoE" diskursen samt klagomål på att det inte är toklätt som D3.

Obs, inget illa ment mot de som gillar D3. Man gillar olika saker och det är bra!

Permalänk
Medlem

Gjorde några försök mot slutbossen i Act 2 på Ruthless Difficulty

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Sötast

Kom in i betan idag....

Första itemet som droppa var på snudd mer avancerat än Hela Diablo 3 spelet i sig....

Jag är rädd för att jag kommer förlora ett par timmar till PoE.

Permalänk
Medlem

Heya guys,

Just let go of the unworthy Diablo game and have a look at what the end game in Path of Exile will be. One word fantastic http://www.pathofexile.com/

Dev Diary: End-game MapsTuesday, June 26, 2012In the upcoming 0.9.11 patch, we’re revamping Path of Exile’s end-game to introduce a new system known as Maps. Players in high level areas can find Map items that allow them to travel to random end-game areas featuring bosses, awesome equipment and more Maps.

Maps can drop as normal, magic, rare or unique with higher rarity Maps yielding more items. Using a Map item opens six portals to the area, which can each only be used once. Like most other items in Path of Exile, Maps have mods that change their risks and rewards. Map mods can affect the size or complexity of the level, monster packs, monster properties or even alter characters while in the level. Players can modify Maps themselves using their currency items. For example, you can use an Orb of Transmutation to turn a normal Map into a magic Map, or use an Orb of Alteration to reroll its mods.

We’re sure the result is a highly replayable, challenging and varied end-game that will make Path of Exile fun for a long time to come. This development diary describes the design process of this system and how it works. Click here to read the complete entry.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Sitter och nöter Closed Beta med en Shadow för tillfället. Helt otroligt bra spel som direkt för tankarna till de två första spelen i Diablo-serien. Jag är fullkomligt förälskad i skillsystemet, såväl det aktiva som det passiva. Möjligheterna känns minst sagt oändliga.

I mina ögon är inte det här en utmanare till Diablo 3, PoE har passerat det för längesedan när det kommer till ren spelglädje.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Finns det nått sätt att öka sina chanser att få en beta key? Har varit reggad sedan november förra året och inte fått nån.
Ni som fått nyckel, har ni gjort nåt särskilt för att få dom?

Vet att man kan köpa en nyckel för 10$ men är inte säker om spelet passar mej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Finns det nått sätt att öka sina chanser att få en beta key? Har varit reggad sedan november förra året och inte fått nån.
Ni som fått nyckel, har ni gjort nåt särskilt för att få dom?

Vet att man kan köpa en nyckel för 10$ men är inte säker om spelet passar mej.

Jag donerade $15 för att få min nyckel. Dina alternativ är väl att tigga om en nyckel på deras forum eller vänta på nästa Open Beta som borde köra igång om cirka 1-2 månader.

Om du gillade Diablo 1 & 2 är det här ett spel för dig. Det finns otroligt mycket djup i karaktärsskapandet så det är självklart en fördel om du är van vid sådant. Kommer du direkt från Diablo 3 är risken stor att den nyfunna frihetskänslan blir överväldigande

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Jag donerade $15 för att få min nyckel. Dina alternativ är väl att tigga om en nyckel på deras forum eller vänta på nästa Open Beta som borde köra igång om cirka 1-2 månader.

Om du gillade Diablo 1 & 2 är det här ett spel för dig. Det finns otroligt mycket djup i karaktärsskapandet så det är självklart en fördel om du är van vid sådant. Kommer du direkt från Diablo 3 är risken stor att den nyfunna frihetskänslan blir överväldigande

Nja, Har inte spelat Diablo 1 eller 2 men testade Diablo 3 Guest pass ett tag, men dom kan glömma att jag betalar så mycket för det spelet.
Har spelat Torchlight ett par gånger också men tycker det är lite för lite frihet i det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Sitter och nöter Closed Beta med en Shadow för tillfället. Helt otroligt bra spel som direkt för tankarna till de två första spelen i Diablo-serien. Jag är fullkomligt förälskad i skillsystemet, såväl det aktiva som det passiva. Möjligheterna känns minst sagt oändliga.

I mina ögon är inte det här en utmanare till Diablo 3, PoE har passerat det för längesedan när det kommer till ren spelglädje.

håller fullständigt med dig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tjipp,

Är som många andra sjukt nöjd med hur PEO utvecklas och jag har en beta key till övers efter att ha utökat min storage, så om någon vill ha min beta-key så skicka ett PM.

EDIT.
Har ej längre beta-key skickat den till Kampis då han var först med att skicka PM.

Återkommer om jag har fler då jag köper extra storage lite då och då.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk

Så nu är jag också med i betan. Har spelat lite och det verkar helt okej, troligtvis bara för jag inte är så van vid såna spel.
Blir att testa med senare men måste få lite sömn också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Så nu är jag också med i betan. Har spelat lite och det verkar helt okej, troligtvis bara för jag inte är så van vid såna spel.
Blir att testa med senare men måste få lite sömn också.

Gott att se att det löste sig med en beta-key för dig!

Enjoy the game!

Kolla gärna in ett annat lovande ARPG Grimdawn

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk

Okej, jag har spelat spelet ett par timmar och jag gillar det skit mycket. Så nice när man ser skill trädet och ser hur mycket man kan anpassa sin gubbe för sin spelstil. Nackdelen är att jag inte kan spela på en vecka nu. Sitter på mobilt internet.
Kan man ha nån slags guild eller grupp för sweclockers medlemmar? Blir ju ännu roligare om man är i party.

Visa signatur
Permalänk

Ser intressant ut, skulle vilja testa detta spel så någon har betakey att ge bort?

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Welcome to the Path of Exile Beta!

We've been working on Path of Exile for five years now, and are incredibly excited (and a little nervous) to be finally sharing it with people, especially other fans of action RPGs.

This is a genuine product testing beta, not a 'marketing beta'. We're a small indie team that wants your honest feedback. The game will continue to change regularly based on your opinions.

Path of Exile is currently unfinished. We have many months of changes planned, including revamps of almost every major system in the game. Some large features are not enabled yet and will be during the Closed Beta. We intend to openly discuss our plans for these systems so that we can get quality feedback. Please visit the Beta forums to read our plans for these areas.

There is currently no NDA in effect. You may talk about whatever you'd like. You may stream gameplay or post screenshots and videos without permission.

Please do not share your account. We periodically allow you to invite some friends to play with. If you abuse these rules we reserve the right to remove your access.

Please post bug reports, feedback and suggestions for improvement to the Beta forums on www.pathofexile.com.

We believe the quality of your feedback and suggestions during this Beta will be one of the biggest contributors to the success of the final game. So, please don't lurk and do give specific feedback and constructive suggestions not just complaints. We're listening to everything you say.

Also please note that characters will be wiped at the end of the Closed Beta period and might be wiped periodically during Beta for any reason.

The game is approximately 3gb and can be installed with the following installer: http://www.pathofexile.com/downloads/PathOfExileInstaller.msi
To log in, use the email address and password that you signed up for your www.pathofexile.com account with.

Enjoy the Beta!

Kan inte göra annat än att applådera deras ansats. Indieutvecklare likt Grinding Gear Games utgör en distinkt motpol till de giriga bolag som utvecklar dagens "AAA"-titlar.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Kört några timmar nu, gillar det verkligen! annorlunda och väldigt avancerat med extremt många builds.

Lite småsaker är där dock som jag stör mig lite på, ingen fysik/rag dolls alls i spelet. Alla monster dör på samma sätt, likadant med slag animationerna blir lite enformigt i längden.

Men är ju bara en beta så kanske ändras framöver.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Precis kört igenom spelet (för närvarande Akt 1 & 2) på normal. Hann bli lvl 30 och det måste ha tagit minst 20 timmar, då har jag inte grindat i onödan heller.

Har i stort sett enbart gott att säga om spelet hittills men visst finns det några områden som är i behov av förbättring. Det är väl främst serverlagget som måste åtgärdas, nu är det inte lika illa som i Diablo 3 men ändå.

Det finns för övrigt ingen slutboss på Akt 2 ännu men det lär väl inte dröja länge innan den dyker upp också.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av ARL650:

Gott att se att det löste sig med en beta-key för dig!

Enjoy the game!

Kolla gärna in ett annat lovande ARPG Grimdawn

Jag måste säga att grafikmässigt tilltalar Grim Dawn mig mer än Path Of Exile.

Hoppas på att få en beta-nyckel till PoE snart så jag kan bedöma spelet utifrån något annat än utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Jag måste säga att grafikmässigt tilltalar Grim Dawn mig mer än Path Of Exile.

Hoppas på att få en beta-nyckel till PoE snart så jag kan bedöma spelet utifrån något annat än utseendet.

Grim Dawn är helt klart intressant och ser, åtminstone baserat på filmerna, mer modernt ut än Path of Exile. Å andra sidan har jag svårt att tro att Grim Dawn kan toppa Path of Exile när det kommer till karaktärsutveckling och ekonomi. Men man vet ju aldrig

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

.
Kan man ha nån slags guild eller grupp för sweclockers medlemmar? Blir ju ännu roligare om man är i party.

När spelet släpps ska det vara möjligt att skapa egna "ligor" (ladders) med isolerad ekonomi. Det skulle förstås vara helt underbart med en exklusiv liga för enbart Sweclockers-medlemmar

I nuläget får vi nöja oss med att skapa "parties" som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Någon som råkar ha en beta-invite?

Detta spelet ser Sjukt lovande ut ju!
Bara att titta på det på youtube / bilder så ser det ju ut att vara exakt det jag ville att d3 skulle vara.
Damn - såg skilltree.... snacka om möjligheter att göra udda karaktärer osv.

/ D2 veteran

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Någon som råkar ha en beta-invite?

Detta spelet ser Sjukt lovande ut ju!
Bara att titta på det på youtube / bilder så ser det ju ut att vara exakt det jag ville att d3 skulle vara.
Damn - såg skilltree.... snacka om möjligheter att göra udda karaktärer osv.

/ D2 veteran

Tyvärr inte, väntar till nästa löning innan jag uppgraderar till Silver och får tre nycklar till.

En nyckel kostar 70:-, då får du använda hela den summan till att köpa kosmetiska bonusar (ex. fler "tabs" i stashen).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har lite nycklar. Skall kolla när jag kommer hem.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ta en key om det finns någon som har lust att skicka!

Permalänk

Förstår inte hur jag kan ha missat detta, verkar ju sjukt lovande. Har precis kört igenom D2 + LoD efter att ha lessnat på D3, så detta skulle vara skoj o testa.

Om någon har en nyckel till övers skulle jag vara evigt tacksam..

/Mathias

Permalänk
Medlem

Spelade förra öppna betahelgen och tyckte det var kul, så om någon har en beta-key över så skulle jag vara tacksam!

Permalänk
Medlem

Några saker som är i görningen

Ny patch (0.9.11) om cirka en vecka:

Citat:

0.9.11 is approximately two weeks away. Maybe a little sooner if stuff goes well

It's going to be an awesome patch. That fight is substantially cooler with all the new boss skills that are not shown in that video.

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/37547/page/2#p51...

Kortare animationer för att få bättre flyt i striderna:

Citat:

I made lots of posts about this, they are fixing it

got a direct reply from Chris. Said they were gona cut a bit off the front and end of each animation to better the fluidity of combat. among other things.

Worry not my friends!

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/38133

Citat:

Our UI programmer is working on shift being rebindable.

I understand there are concerns about movement and combat that will be addressed. Thanks very much for the feedback - we will make it awesome.

I totally agree that movement is not responsive when you are in the middle of doing other actions or if you hold down the mouse button (as opposed to clicking). These will be fixed!

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/38155

Citat:

Shift attack functionality is improved substantially in 0.9.11. Other combat improvements are coming (can't promise exact timeframe).

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/37987/page/2#p51...

Förbättrad monster-AI:

Citat:

We spent weeks adding unique behaviour/skills to most monster types in the 0.9.9 patch. I am pretty pleased with them, but there are more new behaviours coming in the future.

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/37634/page/1#p51...

En del nerfande:

Citat:

For the health of the game we have to make changes that may invalidate builds that people have made in this temporary Closed Beta.

In Open Beta, once we're not wiping any more, I can definitely see the argument for wanting to minimise the disruption to people's builds.

Changes we make right now though help us reach a balanced Open Beta faster.

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/38040/page/1#p51...

Mer events/ladder races i anslutning till Open Beta:

Citat:

Yes, though we're super busy at the moment so it's hard to devote that much of the weekends to it. Approaching Open Beta, there will be people in charge of this who can make sure lots of interesting events are run.

- http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/37663/page/1#p51...

...och sist men inte minst, End Game:

Citat:

Of course, Maps aren’t the only thing to do in Path of Exile’s end-game. There are plenty of other exciting options for high level players:

  • Boss runs (the Act Two boss is being added in 0.9.11 as well)

  • Farming high monster density areas for items (like the Fellshrine Ruins)

  • PvP (arenas are coming in 0.9.12)

  • Playing special league events (we run these weekly but are ramping them up as we approach Open Beta)

  • Trading/economy

  • Twinking alternate characters

  • Guild events (in Open Beta or Release)

Läs mer om End Game

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

tar gärna en nyckel om det finns! verkar minst sagt intressant nu när man spelar färdigt diablo3...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Två videos som demonstrerar hur pass mycket flexibilitet spelaren faktiskt har gällande karaktärsutvecklingen:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en nyckel för att komma in, tyckte Diablo 3 var årets flopp så nu får vi se med detta spel!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8