SÖKES: Kallaste och billigaste netbooken

Permalänk

SÖKES: Kallaste och billigaste netbooken

Jag söker alltså efter en netbook i 2000-3000:- klassen, den ska enbart tjäna till att surfa och skriva på så det viktigaste är att man kan ha den i knät länge och att tangentbordet inte blir varmt.

Permalänk

Ingen? :'(

Permalänk
Medlem

Sambon införskaffade sig en Samsung N110 och den är sval och fin tycker jag. Lite värme får man ju alltid räkna med.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Värme blir det ju, de är oundvikligt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Sambon införskaffade sig en Samsung N110 och den är sval och fin tycker jag. Lite värme får man ju alltid räkna med.

Okej, ska ta en titt på den, tack!

Skrivet av BJORLING:

Värme blir det ju, de är oundvikligt.

Jo alltså, men det jag undrar är vilken som är svalast.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Varför? Är den svalast?

Permalänk
Medlem

Är ganska svårt att hitta en "sval laptop". Då billigare laptops troligtvis inte har någon superkylning.

Därimot så kan det vara en fördel om datorn har energispar funktion, vilket de flesta laptops troligtvis har?
på min g74sx så kan jag välja att processorn endast får använda 10% av kapaciteten tex.
och då håller den sig på 45-50 grader iallafall.
(Skulle behöva vara lite svalare för att ha den i knät);P

Permalänk
Skrivet av BingoBenny:

Varför? Är den svalast?

Den är tillräckligt sval att ha i knät utan att besväras. Annars finns ju bekväma kyl mattor/plattor att lägga under.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=1056&o=lokal_rank