Solid state hard drives fail. A lot.

Permalänk

Solid state hard drives fail. A lot.

As an early advocate of solid state hard drives …

… I feel ethically and morally obligated to let you in on a dirty little secret I've discovered in the last two years of full time SSD ownership. Solid state hard drives fail. A lot. And not just any fail. I'm talking about catastrophic, oh-my-God-what-just-happened-to-all-my-data instant gigafail. It's not pretty.

http://www.codinghorror.com/blog/2011/05/the-hot-crazy-solid-...

Höjdpunkter

* Super Talent 32 GB SSD, failed after 137 days
* OCZ Vertex 1 250 GB SSD, failed after 512 days
* G.Skill 64 GB SSD, failed after 251 days
* G.Skill 64 GB SSD, failed after 276 days
* Crucial 64 GB SSD, failed after 350 days
* OCZ Agility 60 GB SSD, failed after 72 days
* Intel X25-M 80 GB SSD, failed after 15 days
* Intel X25-M 80 GB SSD, failed after 206 days

Hur länge har era SSD fungerat? Har ni fått nya på garantin?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Avstängd

Min F60 lever lyckligt änsålänge

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har haft 2 st corsair force series efter varandra som båda har slutat detekteras i BIOS sedan i april i år. Har nu för andra gången fått felanmälan godkänds av Inet, så nu blir det nog att pröva en Intel-disk istället som vad jag läst sägs vara stabilare.

Permalänk
Medlem

G.Skill Phoenix Pro 120 GB. Inköpt och installerad 13.12.2010, datorn står på mer eller mindre hela tiden. Inga problem hittills.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Intel X-25M G2, 80gig inköpt 24/03-10 o fungerar fint än idag.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Om man läser i kommentarerna i den artikeln så ser man att vissa har det fungerat för i flera år medans vissa går sönder ganska fort.
Sen verkar en användare som tillverkar några slags maskiner med en liten dator på (gissar jag) vara säker på att det är antalet powercycles som dödar hans diskar, ett par hundra så är dom toast.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Mechanical Hard drives fail. A lot.
Ovanstående sämmer också rätt bra enligt min erfarenhet.
Inga fel på min eller mina vänners SSD'er än så länge iaf.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Oavsett vilken lagring du har är det en god ide att köra backup på en extern disk. Må vara omständigt men du kommer vara jäkligt leds den dag du förlorar all din data på grund av att du var för lat och sköt på att köra backup

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att den statistik från en fransk återförsäljare och som presenteras ibland är betydligt mer intressant än detta blogginlägg. Om inte jag minns fel så låg den genomsnittliga ssd:n i åldersspannet 6 mån-1 år på ungefär samma nivå som en genomsnittlig hårddisk. För att bland språk hej vilt: Lagringsmedia fails. A lot.