Inofficiell SweC BF3-server - tips, idéer och diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dealerovski:

Rush med 16-24 spelare är mycket roligare spel. Conquest känns gammalt, uttjatat och fantasilöst. Men jag lär väl ändå ge det 10% av min spel tid.

Jag hade också gillat att ha en rush-server med runt 24 spelare (beror på hur kartorna ser ut), och om det blir en andra server lär det bli en rush-server om jag får bestämma!

Permalänk
Medlem

Låter ju aldeles fantabulöst tycker jag Kan absolut tänka mig att skänka en slant till det om det fortsätter som ett privat initiativ och inte en del av företaget SweC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

Rush med 16-24 spelare är mycket roligare spel. Conquest känns gammalt, uttjatat och fantasilöst. Men jag lär väl ändå ge det 10% av min spel tid.

rush mode suger.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Är inte HGO RSP?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Är Conquest som Domination i CoD? (CoD-skadad)

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

@CSSgamer, ja så kan man milt säga det om jag minns rätt. Dock är det betydligt större skala

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSgamer:

Är Conquest som Domination i CoD? (CoD-skadad)

Vet inte så på rak arm hur Domination funkar men om ja minns rätt så tickar det väl ner beroende på hur många captures man har?
Jag kan beskriva lite hur de funkar i Conquest som jag kan däremot så får du en uppfattning.

I Conquest har man ett visst antal poäng "Tickets" som tickar ner beroende på hur många flaggor man har,
dessutom så räknas det när man dör så tappat man en ticket, men inte om den blir ressad före (så är det i BC2).

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

mycket trevligt att se detta, ser fram i mot denna server och bf3 så klart

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk

Trevligt!

Är det bara jag som skulle föredra en hardcore server? utan allt fluff osv..

Visst kan det vara bra med alla sakerna aktiverade i början när man inte kan spelet, men de flesta här kommer garanterat att köra betan.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

En Plus Etta på det. Men som du nämnde så får man nog avvakta med det tills man vet. Dock kan jag känna att variera mellan 3 / 4 kartor kan bli rätt uttjatat i längden..

Men däremot kan man ha en genomtänkt rotation, efter en vecka så skulle man kunna startta en tråd med omröstning för att se vilka maps som är dom hetaste här.

Bra map
Bra map
Dålig map
bra
bra
dålig
bra
bra
dålig.

Bara som exempel.

Dold text

Den iden diggade jag iaf, nån tråkig inslängd i smeten så dem roliga blir roligare igen

Skrivet av widL:

Problemet är ju att alla gillar olika kartor. Det kommer säkert att finnas "folkliga" favoriter, men det brukar inte visa sig förrän ganska lång tid efter release. Att ta bort en eller flera kartor ur rotationen blir en senare fråga.

Jo precis, därav att det kan man ju komma fram till när alla kartor har lirats igenom. Annars skulle man ju kunna köra typ en omröstning varje vecka/varranan etc för vilka kartor som ska köras. Typ.
En sak som jag hoppas på (vilket jag förvisso läste sen men känner att jag vill få ur mig ändå) är att slippa alla jävla knas regler som typ nyss när jag blev autodödad av servern för att jag suttit stilla för länge med M24an och väntar på nästa offer.. fan det är ju hela poängen med en sniper.. blir så less! Så snälla inga tönt regler!

Skrivet av Flopper:

rush mode suger.

Och det tillförde vad till tråden?

Skrivet av edasvangen:

Trevligt!

Är det bara jag som skulle föredra en hardcore server? utan allt fluff osv..

Visst kan det vara bra med alla sakerna aktiverade i början när man inte kan spelet, men de flesta här kommer garanterat att köra betan.

Håller med, hardcore är så mycket roligare i BC2 än "vanilla".

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Måste väl bli "Officiell" om det är mods och redaktörer som är med och lägger upp?

Helt kört HC i BC2 dock så kändes det perfekt som det var i BF3 Alphan, tänk HC health/dmg men med 3D spot and all that. Och det var normal

Kan helt klart tänka mig att skänka en slant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Måste väl bli "Officiell" om det är mods och redaktörer som är med och lägger upp?

Helt kört HC i BC2 dock så kändes det perfekt som det var i BF3 Alphan, tänk HC health/dmg men med 3D spot and all that. Och det var normal

Kan helt klart tänka mig att skänka en slant

Nja men hela Sweclockers står väl inte för notan så och det är väl endel av mods och redaktörer.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mimematis:

Måste väl bli "Officiell" om det är mods och redaktörer som är med och lägger upp?

Helt kört HC i BC2 dock så kändes det perfekt som det var i BF3 Alphan, tänk HC health/dmg men med 3D spot and all that. Och det var normal

Kan helt klart tänka mig att skänka en slant

Skrivet av nick-li:

Nja men hela Sweclockers står väl inte för notan så och det är väl endel av mods och redaktörer.

Skillnaden är att Sweclockers.com som registrerat varumärke och företag inte driver detta utan privatpersoner som råkar ha vissa gemensamma intressen. Det finns legaliteter och andra aspekter inblandade, därav "inofficell" med visst stöd från enskiljda personer. Det blir enklast såhär.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Skillnaden är att Sweclockers.com som registrerat varumärke och företag inte driver detta utan privatpersoner som råkar ha vissa gemensamma intressen. Det finns legaliteter och andra aspekter inblandade, därav "inofficell" med visst stöd från enskiljda personer. Det blir enklast såhär.

i c

Permalänk
Medlem

Är 100% med dennna ide!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk

hade varit gött med rush också

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

hade varit gött med rush också

Nån rush bana skulle gå.
Men personligen skulle ja helst se mest Conquest.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Har en känsla av att den kommer vara konstant full om det blir något av det

Jo jag me

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Årets fetaste krigsspel finns snart i en dator väldigt nära dig, så jag har bestämt mig för att tillsammans med några andra moderatorer och ev. en och annan redaktör försöka driva och administrera sveriges mest högklassiga BF3-server!

Servern kommer att finnas uppe från dag ett. Jag har några grundläggande idéer om hur servern ska köras, men denna tråden skapar jag för att ni ska få tycka till - det är ju trots allt ni som ska spela på servern!

Mina förslag:

  • 64 slots

  • Conquest

  • Rotera samtliga kartor (får se hur det kommer fungera med Back to Karkand-kartorna).

Med andra ord en väldigt klassisk BF-server, utan krusiduller och konstiga regler, hardcore-läge och annat trams. Ren och skär spelglädje, med aktiva admins som är vänliga men bestämda! Vi kommer även att fixa en Mumble-server, om inte spelets inbyggda VoIP visar sig vara något i hästväg funktions- och kvalitetsmässigt.

Jag tar gärna emot rekommendationer ang. vilken RSP vi bör välja. Helst utifrån egna erfarenheter som server-admin. I övrigt är den här tråden till för att diskutera allt som har med denna server att göra, generellt BF3-snack tar vi i den stora tråden eller egna trådar.

Helgen efter release (29-30) big game 64 players med bara folk från swec köra lite tävling och med strikta regler som tex max 2 snipers i varje lag, inf only och lite olika blandningar, moderater,skribenter,swecmedlemar i en stor hög. sen kanske folk kan spela in och skicka till swec som sen läggs upp på swecs youtube sida?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Helgen efter release (29-30) big game 64 players med bara folk från swec köra lite tävling och med strikta regler som tex max 2 snipers i varje lag, inf only och lite olika blandningar, moderater,skribenter,swecmedlemar i en stor hög. sen kanske folk kan spela in och skicka till swec som sen läggs upp på swecs youtube sida?

Recon kommer dock troligen ha mer möjligheter än att sitta och lurka i en buske.
Sen är 2 recons på 32pers jävligt lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Recon kommer dock troligen ha mer möjligheter än att sitta och lurka i en buske.
Sen är 2 recons på 32pers jävligt lite

bara ett tips, man får ju tweaka det lite ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Detta låter som en bra idé. Kommer spela mycket på den servern om det visar sig vara tillräckligt med folk inne. Trevligt med en server som man vet håller bra standard både som server i sig och spelarna på den.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Är inte HGO RSP?

EA har inte äns gått ut med vilka som får hosta.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tandborste:

Och det tillförde vad till tråden?

Battlefield är conquest mode, allt annat är ea call of duty påhitt för noobs och kids.
dvs rush mode suger.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Battlefield är conquest mode, allt annat är ea call of duty påhitt för noobs och kids.
dvs rush mode suger.

Det tycker jag inte att du har helt rätt i. Rush mode kräver en hel del teamwork om ens lag ska vara framgånsrikt och är inte teamwork en stor del av battlefield?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Det tycker jag inte att du har helt rätt i. Rush mode kräver en hel del teamwork om ens lag ska vara framgånsrikt och är inte teamwork en stor del av battlefield?

Jag tycker Rush är rätt trafikkons slalom när man tar A kort.
Ett uppstakat övnings och lätt tillgänglig entry lvl till "verkligheten".

Ja Rush med bra spelare på båda lag leder till Teamwork, men på public är det mest att utnyttja sniper blindvinklar och "K/D-narkomaners påverkade tillstånd".
I Conquest kan man använda så mycke mera taktiker,strategier och framförallt öppenheten av banorna.
Om man tänker endast att man ska ta över Först A sen B sist C campa deras bas och vinna, ja då äre ju föregångare till Rush.

Men med Conquest har du valmöjlighet Flanka C på endera sidor, hålla positionen och rycka o rycka fram i lagom takt och nöta ut dem,
eller ta ut Flaggorn bakom dem och få dem att gruppera om för att ta över flaggorna för att sen attackera och decimera försvagad motståndare.
Men också detta kan ju gå i baklås om man möter ett lag som är bra eller bättre än en själv.

Om du har spelat WoW och framförallt Arati Basin borde du veta hur lätt de är att gå från en bra början till att förlora helt.

Men det är ju endast vad ja tycker, jag tycker om Conquest för den passar min spelstil och jag gillar utmaningar.
Säger inte att ja hatar Rush,själv spelar jag det ibland, men ja föredrar conquest.
Sen ska vi inte glömma att BF1942 hade ju Capture the Flag och flera andra scenarion.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jakkes:

EA har inte äns gått ut med vilka som får hosta.

Visst har de det!

Skrivet av Flopper:

Battlefield är conquest mode, allt annat är ea call of duty påhitt för noobs och kids.
dvs rush mode suger.

Att rush suger är din åsikt, och bara för att du tycker så behöver det inte betyda att andra inte kan uppskatta rush. Om du motiverar ditt hat lite bättre kanske folk tar dig på allvar också.

Permalänk
Medlem

Grymt initiativ
Kommer lätt spela på den här servern när det är dags.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Grymt! Ser fram emot detta
Conquest är ju ett självklart val, i sann BF-anda!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ser att det blir bra. Dock tråkigt om det bara är Conquest Därför jag tröttnat på BF 2. Sen vore det grymt om dom är rankade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar