Inofficiell SweC BF3-server - tips, idéer och diskussion

Permalänk
Medlem

Dä vet man iaf vilken server man ska starta sin BF3 karriär med, hoppas ja inte suger för mycket jämfört med resten av folket bara

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

En VT server, ingame brukar inte fungera särskilt bra.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

En VT server, ingame brukar inte fungera särskilt bra.

Som jag sa tidigare så kan jag bidra med en VT server, eller TS3 eller vad ni nu vill ha, använder aldrig mediadatorn ändå och min 100mbit lina utnyttjas väldigt lite.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Fragnet har nu också börjat med BF3 servers för 0,99 euro per slot.
verkar som dom satsar rätt så hårt på deras BF3 servers jallafall.
"All our Battlefield 3 servers will be hosted on the latest Intel Xeon SandyBridge CPUs (E3-1270), 16Gb DDR 1333Mhz RAM and 15k RPM SAS harddrive."
har använt mig av dom för en minecraft server och deras support var väldigt snabb och bra.
sedan är den också 24/7 vilket jag gillar
dom har servers i stockholm för BF3 och om man inte vill att deras namn ska vara med eller typ deras reklam vart dom nu lägger den kostar det 4 euro i månaden.
men allt styrs via deras sida via TCadmin
ni får en teamspeak 2-3 eller muble server 10 slots gratis som ni admins kan hänga på
sedan har jag spelat på väldigt många fragnet CS 1.6 servers och dom har alltid haft låg latency
http://fragnet.net/

EDIT: en 64 slots server kostar 582,53kr i månaden + 36,78kr om ni vill slippa deras namn på ställen runt om servern.
EDIT2: kan också tillägga att det blir billigare om ni hyr servern längre. 5592kr om ni binder upp er på ett års kontrakt men om ni betalar varje månad i 1 år kostar det 6990kr.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt, ser fram emot detta.

BF3 <3

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska lösenordsskydda den så inte vem som helst joinar

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Tycker ni ska lösenordsskydda den så inte vem som helst joinar

kanske lösenord som finns i deras swec forum isåfall.
så det bara är sweclockers folk inne

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Grym idé!

Jag håller med dessa förslag angående att köra så basic som möjligt i början, och sedan göra ändringar senare sett till vad folk gillar att spela.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jake93:

Fragnet har nu också börjat med BF3 servers för 0,99 euro per slot.
verkar som dom satsar rätt så hårt på deras BF3 servers jallafall.
"All our Battlefield 3 servers will be hosted on the latest Intel Xeon SandyBridge CPUs (E3-1270), 16Gb DDR 1333Mhz RAM and 15k RPM SAS harddrive."
har använt mig av dom för en minecraft server och deras support var väldigt snabb och bra.
sedan är den också 24/7 vilket jag gillar
dom har servers i stockholm för BF3 och om man inte vill att deras namn ska vara med eller typ deras reklam vart dom nu lägger den kostar det 4 euro i månaden.
men allt styrs via deras sida via TCadmin
ni får en teamspeak 2-3 eller muble server 10 slots gratis som ni admins kan hänga på
sedan har jag spelat på väldigt många fragnet CS 1.6 servers och dom har alltid haft låg latency
http://fragnet.net/

EDIT: en 64 slots server kostar 582,53kr i månaden + 36,78kr om ni vill slippa deras namn på ställen runt om servern.
EDIT2: kan också tillägga att det blir billigare om ni hyr servern längre. 5592kr om ni binder upp er på ett års kontrakt men om ni betalar varje månad i 1 år kostar det 6990kr.

Tack för tipset!

Skrivet av Andre_H:

Tycker ni ska lösenordsskydda den så inte vem som helst joinar

Skrivet av jake93:

kanske lösenord som finns i deras swec forum isåfall.
så det bara är sweclockers folk inne

Lösenordsskyddad server är inget alternativ. En ev. server är självklart till för att göra lite reklam för sveriges bästa datorforum också, och då ska vem som helst få komma in och njuta av den goda stämningen och det högklassiga spelet (det är det ni kommer stå för! ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tack för tipset!

Lösenordsskyddad server är inget alternativ. En ev. server är självklart till för att göra lite reklam för sveriges bästa datorforum också, och då ska vem som helst få komma in och njuta av den goda stämningen och det högklassiga spelet (det är det ni kommer stå för! ).

Host host... tror inta alla kommer bidra med god stämning:) Men hoppas ju på det bästa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Host host... tror inta alla kommer bidra med god stämning:) Men hoppas ju på det bästa.

De som missköter sig kommer åka ut med huvudet före! Förhoppningsvis kan vi fixa någon typ av rapportsystem som kan skicka ett meddelande till en IRC-kanal som administratörerna kan sitta i även när de inte spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

De som missköter sig kommer åka ut med huvudet före! Förhoppningsvis kan vi fixa någon typ av rapportsystem som kan skicka ett meddelande till en IRC-kanal som administratörerna kan sitta i även när de inte spelar.

ahhahahaah:) gött;) Får man svära? Kan inte låta bli det:) jag kan göra det på svenska, borde de väll vara ok? Annars får jag helt enkel låta bli.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

ahhahahaah:) gött;) Får man svära? Kan inte låta bli det:) jag kan göra det på svenska, borde de väll vara ok? Annars får jag helt enkel låta bli.

Vi har inte diskuterat vilka regler vi kommer att ha på servern men jag har svårt att tänka mig annat än att vi minst kommer att hålla oss med Sweclockers forumsregler angående vad som sägs.

Men vi kommer att spika ut reglerna inom kort misstänker jag, "hjulet" är ju redan uppfunnit och nu handlar det mest om vilken nivå som är acceptabel för en inofficiell server relaterad till SweC.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur hade ni tänkt hantera folk som campar utöver det extrema?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

ahhahahaah:) gött;) Får man svära? Kan inte låta bli det:) jag kan göra det på svenska, borde de väll vara ok? Annars får jag helt enkel låta bli.

Att införa regler mot svordomar ska inte vara nödvändigt. Om man vill bli tagen på allvar så använder man ett vårdat språk.

Skrivet av Sarevok:

Hur hade ni tänkt hantera folk som campar utöver det extrema?

Jag hade tänkt skjuta ner dem, det brukar vara mest effektivt och generera minst irritation för båda parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Att införa regler mot svordomar ska inte vara nödvändigt. Om man vill bli tagen på allvar så använder man ett vårdat språk.

Jag hade tänkt skjuta ner dem, det brukar vara mest effektivt och generera minst irritation för båda parter.

Jo, tänkt använda mer vårdat språk så klart:) men blir man irriterad, blir det lätt svordomar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag hade tänkt skjuta ner dem, det brukar vara mest effektivt och generera minst irritation för båda parter.

Hahah du är min hjälte! Undrar om det kommer att vara möjligt att skjuta ner sina medspelare i normal mode, vore guld att kunna skjuta irriterande personer.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Hahah du är min hjälte! Undrar om det kommer att vara möjligt att skjuta ner sina medspelare i normal mode, vore guld att kunna skjuta irriterande personer.

Jaha, menade du campers i det egna laget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jaha, menade du campers i det egna laget?

Mohaha jepp menade i egna laget

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Finns en lösning hardcore ahhahahaha

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Mohaha jepp menade i egna laget

Okej, det är ju en annan historia. Jag vill gärna minimera antalet regler som påverkar gameplay och hur man spelar spelet, eftersom de är oerhört svåra att upprätthålla. Om det visar sig att det blir ett stort problem så får vi diskutera om det ska bli några regler om saken.

Skrivet av Broken-arrow:

Finns en lösning hardcore ahhahahaha

Man lär inte behöva köra något "hardcore" för att ha FF aktiverat.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sarevok:

Hahah du är min hjälte! Undrar om det kommer att vara möjligt att skjuta ner sina medspelare i normal mode, vore guld att kunna skjuta irriterande personer.

Låt du admins hantera det ingame istället för att TK'a. Sådant har bara en tendens att sprida sig och helt plötsligt har någon sabbat hela rundan för ena laget. Minimalt med störningar ingame är rätt melodi.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Okej, det är ju en annan historia. Jag vill gärna minimera antalet regler som påverkar gameplay och hur man spelar spelet, eftersom de är oerhört svåra att upprätthålla. Om det visar sig att det blir ett stort problem så får vi diskutera om det ska bli några regler om saken.

Man lär inte behöva köra något "hardcore" för att ha FF aktiverat.

Var ironi:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

De som missköter sig kommer åka ut med huvudet före! Förhoppningsvis kan vi fixa någon typ av rapportsystem som kan skicka ett meddelande till en IRC-kanal som administratörerna kan sitta i även när de inte spelar.

Jag har faktiskt redan byggt ett sådant system till Procon som används på Webhallens BFBC2 servrar.

U know where to turn to. *wink wink*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av wizzler:

Jag har faktiskt redan byggt ett sådant system till Procon som används på Webhallens BFBC2 servrar.

U know where to turn to. *wink wink*

Din gamle räv Wizzler

Permalänk
Medlem

Jag letar provider åt vårt studentgäng, det finns en del asså.. Hijack!

Den billigaste providern jag har hittat är artofwarcentral. Där kostar en 16 slot server 995 SEK/år i basic-utförande. Sen är det 1400 för motsvarande i danmark (då får man gå till gameservers.com).

Amsterdam vs Köpenhamn vs Stockholm. Är det slöseri att hyra en i amsterdam med tanke på den sämre pingen tycker ni?

Kom gärna med tips på billiga och bra providers

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

När kommer denna server upp, till release eller redan under betan nu? Vore ju najs att lira betan med sweclockare också, en chans för er att köra lite test ala beta på själva servern också

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Moderator
Moderator

Det går framåt, om än svårt att säga exakt när den kommer. Vi hoppas ju att vi kan få ordning på den i tid men det är svårt att lova.

Vi kommer med mer detaljer, fortsätt gärna med förslag och funderingar så länge.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det går framåt, om än svårt att säga exakt när den kommer. Vi hoppas ju att vi kan få ordning på den i tid men det är svårt att lova.

Vi kommer med mer detaljer, fortsätt gärna med förslag och funderingar så länge.

Kul att det går framåt
Kommer jag kunna donera i ett senare skede?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kul idé som jag absolut vill delta i.