Permalänk
Medlem

Ny dator för ca 9400kr!

Hej jag hade tänkt att köpa en ny dator nu till hösten. Jag har samlat på mig alla delar men jag vet inte ifall allt passar med varandra. Så jag skulle vilja ha hjälp av någon och kolla upp det.
Jag har gjort en länk för varje del för att underlätta.

Här är delarna (har tänkt beställa från komplett.se):

Fläkt från inet.se (fanns inte 140mm blå på komplett.se):

Jag är inte riktigt säker på om jag ska köpa Corsair H60 kylaren men jag tog med den ifall att (pga framtida köp). Uppskattas mycket ifall någon tog sig tid att kolla igenom allt.
(Hoppas att tråden ligger rätt.)

Permalänk
Medlem

Någon schysst som vill hjälpa mig? Undrar även ifall det är värt att välja MSI GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX istället för 1gb? Är det någon skillnad förutom videominnet?

Permalänk

Tkr du ska skippa 2600K och köra på 2500K + ett GTX 570 istället eftersom prestanda skillnaderna är så minimal mellan i5 2500k och i7 2600k.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Tkr du ska skippa 2600K och köra på 2500K + ett GTX 570 istället eftersom prestanda skillnaderna är så minimal mellan i5 2500k och i7 2600k.

Jag tror jag kör på i7 för jag har läst att den är bättre för redigering. Jag ska använda datorn framförallt till Bf 3 och redigerings program. Tror nog jag kör på gtx 560 ti 2gb och sen sli kopplar det med ett till i framtiden. Men övrigt så passar allt eller?

Permalänk
Medlem

i7an är bättre mest bara bra för rendering av clips, men det borde bara handlar om ungefär ~20% skillnad, och du kommer få mer "bang for your buck" om du skaffar ett tyngre grafikkort, i7er är atm bara gjord för typ photoshoppare, servrar och typ Uberdatorer, men det är när man börjar tänka sli 580 du kan tänka i7, men du kommer nog ha roligare med ett tyngre grafikkort.

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

+ skaffa en SSD för f*n!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

+ skaffa en SSD för f*n!

Kommer förmodligen köpas i framtiden :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Räcker kylningen till för att köra två gtx 560 ti (SLI)?

Permalänk
Skrivet av harry__:

Räcker kylningen till för att köra två gtx 560 ti (SLI)?

Du borde sätta en fläkt i sidan som blåser på moderkortet om du ska köra SLI.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Har tänkt att beställa idag, så är tacksam för snabbt svar!

Skrivet av krigarkungen:

Du borde sätta en fläkt i sidan som blåser på moderkortet om du ska köra SLI.

Här är kylningen jag har tänkt köpa:

• Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

• Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare

• Akasa Retail 120mm Fläkt

• Antec Two-cool 140mm blå

En 12 cm på framsidan, en till 12 cm på toppen, en 14cm på sidan, CPU kylaren (Corsair H60 Hydro Series) och sedan nätaggregatet på 650w.
Det borde väl räcka?

Permalänk
Medlem

Ska beställa nu, passar allt?