Dator->tv->hemmabio URGENT!

Permalänk
Medlem

Dator->tv->hemmabio URGENT!

Tjenare, datanördar, leechers, w/e, jag kommer i fred, och behöver eran expertis! Fallet är följande:

Jag har en DATOR, som jag har kopplat in via HDMI till TV:n, sedan har jag kopplat in TV:n via Optisk till hemmabio systemet, **PROBLEMET!**
Jag kan inte få något LJUD till hemmabio systemet från datorn på detta sätt, jag vill ha 5:1 ljud, men hitintills har jag fått nöja mig med 3.5mm uttag (AUX) från hemmabiot till datorn, snacka om att INTE utnyttja hemmabions prestanda till max.

Jag har en tanke, det är att mitt HDMI uttag, sitter vid bildskärms uttagen, kan det var därför det EJ kommer ljud via hdmi pågrund utav att det inte är ikopplat i ljudkortet? Iallafall.., så har jag ett hemmabio system av märket ONKYO, som om ni är lika inbitna som mig med sjukt ljud hemma, så snälla förstå mitt oändliga lidande, och få slut på det!

Grafikkort: GTX460,
Moderkort: fråga inte ens
Ljudkort: ännu bättre fråga!:D
Processor:( inte för att ja tror det spelar någon roll ) 1055t 3.3ghZ turbo x6

Tack på förhand // Tobbe

Permalänk
Medlem

du har inte hdmi på din reciever? lätt fixat isåfall, koppla din dator via hdmi till recievers in port och din tv till recievers out port.
om du inte har de så kan de vara nån inställning på tvn, inte installerade drivers, fel aktiverat "ljudkort"
en lösning är oxå att koppla optisk dator-reciever för ljudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av namron:

du har inte hdmi på din reciever? lätt fixat isåfall, koppla din dator via hdmi till recievers in port och din tv till recievers out port.
om du inte har de så kan de vara nån inställning på tvn, inte installerade drivers, fel aktiverat "ljudkort"
en lösning är oxå att koppla optisk dator-reciever för ljudet

Jag har bara ett hdmi uttag och kan du förklara denna reciever vart den sitter osv tack på förhand