Dator krashar när jag spelar bf3 + ibland när jag surfar

Permalänk
Medlem

Dator krashar när jag spelar bf3 + ibland när jag surfar

Hej Sweclockers!

på senare tid har min dator krashat kanske 3 gånger per dag. nu när jag har köp BF3 så krashar den rätt ofta!. Ibland kan jag köra ett helt game felfritt och ibland kan jag spela 20 sekunder.

jag har försökt att lösa metoden genom att spela på Campaign där de krashar i princip hela tiden!

här är min lista först: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1067696/2011-10-31

började först med att omformatera

sen började jag med att koppla ur ett grafikkort och spela, kunde spela 20 sekunder längre tills det krasha. Plockade ut grafikkortet och pröva köra med det andra. Funkade inte heller!

jag satte in korten igen och körde igång MSI's egna ram-test i ClickBios och inget fel hittades. stängde av tog bort en sticka och provade att spela, ingen ändring, samma krash. bytte ut den mot den andra stickan, funkar fortfarande ej.

sen prövade jag att installera en äldre drivrutin till grafikkortet vilket inte gav något bra resultat heller

När det krashar så stannar bild upp sedan låter det "Brrrrr" och allt stannar fast datorn är på och skärmen tappar signal!

Nu sitter jag här, ropar efter hjälp!

tack på förhand

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att processorfälkten du har till din processor är inte klara av att kyla när du spelar spel och kör krävande program. Den blir för varm och då kraschar datorn för att inte skada processorn. Ladda ned detta program, http://www.cputhermometer.com/, så kan du se vilken temperatur din processor har. Kör du med originalfläkten?

Permalänk
Medlem

den krashar när han surfar också, har svårt att se att processor kylaren inte ska kunna kyla ner processorn vid vanligt surfande...tyvärr.

Jag funderar på om det inte är grafikkortet, polaren min har samma problem när han kör med GTX 560 Ti, försvinner när han kör med sitt gamla graffe & läst om en del andra som har samma problem med detta kort. Borde ju inte vara nåt fel då väldigt många har det och det är väl testat, men polaren fick lämna in sitt första kort efter 3dagar och har ungefär samma problem som denna killen då han lirar starcraft, ibland kan han lira många games innan hela datorn fryser och han måste manuellt trycka restart för att den ska starta om.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

tack för svar!

När jag installerade tillbaka till de senaste drivrutinerna till grafikkortet så prövade jag att spela med SLI disablat på nvidias kontrollpanel och nu istället så är det bara spelet som krashar och inte datorn, om jag sätter på SLI igen då krashar datorn med spelkrashen

dock vet jag inte om det har slutat att krasha när jag surfar eftersom det inte händer så ofta men jag kommer med edit om det kommer

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||