Vad retar ni er mest på i MW3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

HELP!

Måste fråga, om det verkligen är så här eller om det går att ändra. När man ska sikta i mw3 så trycker man ju på höger musknapp. Varför kan man inte få sån där "hold sight" istället för att man måste klicka fram det och sedan klicka bort det. Jag vill som det ska vara som i tvåan att man kan ställa in om du ska behöva hålla inne höger musknapp när du siktar och när du släpper höger musknapp så försvinner siktet. Nu måste man klicka och klicka igen för att det ska gå bort. Någon som har tips?

Gå in under control /actions där ska de finnas "hold aim down the sight" test de istället för "aim down the sight"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Bah, vägrar spela mer innan de fixat Stealth Bomber-glitchen. De är ju DESSUTOM så efterblivna att de inte har någon sida för patch notes. Treyarch låtsades iaf att de brydde sig om PC-spelarna...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

att det är så förbannat likt sina föregångare på multiplayer så det är sorgligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

att det är så förbannat likt sina föregångare på multiplayer så det är sorgligt

Håller med! Förstår inte varför de har med UMP, och akimbo! Banorna är dock mycket bättre än MW2!

Permalänk
Medlem

Ja den glitchen med stealtbombaren är fruktansvärt dryg.. en hel match av bara skakningar börjar bli lite vanligt.. är det någon som har koll på när dom kommer att åtgärda det för PC?

Akimbon är väl lite irriterande också för den är en stor orsak till att man inte får till sina streaks ordentligt och därmed inte dödar sina motståndare på något annat lika fegt sätt. men en bra lösning på att slippa akimbon är faktiskt att lira hc tycker jag, då är det mera upp till vem som får in sin motståndare i siktet först.

men det mest irriterande av allt är dessa aimbots, det straffar sig ju inte att fuska så folk får härja fritt med aimbottar och liknande och det är värsta processen att rapportera fuskare, det är något dom borde göra bättre..

det var alla klagomål från mig, tack så mycket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blagi:

Skinsen på gubbarna ser liksom lite stylade ut. Det utspelar sig i ett puttinuttigt Paris på våren. Lite rädda "croissanten"-känsla över det hela. Vapnena är inte så brutala heller som jag tycker att det varit i tidigare spel. Det kan jag tycka är lite anpassningnar för att locka tjejer.

Framförallt på konsollversionerna så kommer man nog få se ett ökat tjej-spelande, med klaner enbart för tjejer osv.

Kul teori måste jag säga

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Det drygaste är att man inte kan ställa in FOV man blir ju snurrig utan hög Field of View och det upplevs långsammare också pga. detta då man sitter nära en data skärm. För dom som inte kör med högra än normal FOV:en är det säkert ett kul spel, själv kräks jag!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av P3.se:

Ja den glitchen med stealtbombaren är fruktansvärt dryg.. en hel match av bara skakningar börjar bli lite vanligt.. är det någon som har koll på när dom kommer att åtgärda det för PC?

Den glitchen åtgärdades igår

Citat:

@fourzerotwo Robert Bowling
Our #MW3 PC players should have noticed an update today. It was to address the Stealth Bomber exploit. The skies should be bit clearer now.
22 Nov via web

Som ett litet ps på de. Alla som blivit rapporterade angående användandet av glitchen har ett ban att vänta.

Citat:

@fourzerotwo Robert Bowling
@Scewm Hot fix already in the works, it'll be gone shortly. Anyone caught using it will be banned.
19 Nov via web

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

En sak till jag kom på som stör mig riktigt ordendligt, är att dom tagit bort Lean vilket jag anser är riktigt illa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Den glitchen åtgärdades igår

Som ett litet ps på de. Alla som blivit rapporterade angående användandet av glitchen har ett ban att vänta.

Jag tror tyvärr att det är rent bullshit! Visst kan det hända att dom bannar några stycken men knappast alla. Om du tänker efter hur många som använde den så är det en stor del av spelarna ändå, och bannas dom kommer dom förlora pengar i framtiden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det har blivit svårare att kunna skjuta ner dom, man skadas för fort!

Jag vill ha tillbaka Chopper gunner och allt i tidigare killstreak's nummer som krävs (Kills)

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Stör mig otroligt mycket på mapsen fast jag har aldrig haft chansen och spela mer än 2 timmar

Visa signatur

Moderkort : Asus P6T Deluxe v2 Processor: Intel I7 960 @ 3.2Ghz Grafikkort: Radeon HD 5830 Powercolor : Nätagg HKC USP 5580 Ram: Corsair 2x2gb + 2x2gb @ 1600mhz Hårddisk: Western Digital caviar black 2TB
Övrigt: Tangentbord: Logitech G15 Mus: Steelerseries Ikari Musmatta: Steelseries World of warcraft Cataclysm: deatwing

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Jag tror tyvärr att det är rent bullshit! Visst kan det hända att dom bannar några stycken men knappast alla. Om du tänker efter hur många som använde den så är det en stor del av spelarna ändå, och bannas dom kommer dom förlora pengar i framtiden.

Givetvis kan de inte banna alla. Men de som flest rapporterat kommer nog falla. Fanns ju de som inte ens försökte utan efter 14 kills spamma dom stealths (trots detta vann vårt lag HQ haha).

Men om någon prova någon enstaka gång händer de förmodligen ingenting. Hur som haver jävligt skönt att de är borta nu. Såg en missnöjd idag "wtf why dosent it work?" 2 minuter senare disconnecta han med "shit game"...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem

Sjukt missnöjd med snipers. Quickscopes är så fruktansvärt random och även den sämsta spelaren i motståndarlaget kan råka döda mig för att han har tur och lyckas träffa mig. Speciellt på konsol där auto aim gör det patetiskt lätt att dra Quick scopes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Ja.. fan vad man kan reta sig på quickscopes.. hoppas det blir nerfat, vem som helst kan ju quickscopa!

stealthglitchen försvann ju, tack för det, men istället så ökar antalet aimbots.. kan inte längre spela groundwar överhuvudtaget utan att möta en eller två fula fuskare.. är det någon som läst något om detta på deras forum? cods forum verkar inte alls ta upp dessa fuskarproblem och det är en allvarlig grej så som det spelas just nu på pc..

det blir inget skönt spelflyt om man efter varje match måste ut till steam och rapportera fuskare, match efter match!

Permalänk
Medlem

Retar mig på att dom tog bort r_multigpu i senaste patchen . För en annan med flera gpu:er är det nu helt ospelbart. Man kan ju bara inte ta bort ett kommando, man får istället lösa problemet med det.

Permalänk
Medlem

Många saker kan diskuteras, men att de förde tillbaka martyrdom är helt otroligt uselt... skita ut en granat innan man ser Sankte Per.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Många saker kan diskuteras, men att de förde tillbaka martyrdom är helt otroligt uselt... skita ut en granat innan man ser Sankte Per.

Haha ja kör den fast C4. Alltid (läs oftast) är den nån jävel om ska skjuta rygg. Den funkar oxå bra som kamikaze i HQ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att det ofta fastnar på Waiting... när man ska börja ny bana.
Aimbots.
Detta på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Skinsen på gubbarna ser liksom lite stylade ut. Det utspelar sig i ett puttinuttigt Paris på våren. Lite rädda "croissanten"-känsla över det hela. Vapnena är inte så brutala heller som jag tycker att det varit i tidigare spel. Det kan jag tycka är lite anpassningnar för att locka tjejer.

Framförallt på konsollversionerna så kommer man nog få se ett ökat tjej-spelande, med klaner enbart för tjejer osv.

Skrivet av CitroFrukten:

Ingen Recoil på vissa vapen och låg recoil på andra, Känns overkligt, Väldigt mörka banor, Spelet är helt enkelt pimpat för tjejer.

Kan bara hålla med, känns som om spelet är något för tjejer.

Call of singstar asså

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Att inte promod kommit än

Visa signatur

ASUS Maximus VI Gene | Intel i7 4770k |Corsair H80i |Asus GTX 780ti DCUII OC |Silverstone Strider 650w gold | 256 GB Samsung 840| 16 GB G.skill Ares | Bitfenix Phenom | Windows 7 Professional 64bit // Kringutrustning: Zowie Celeritas | Zowie EC1 Blue|Steelseries 9 HD|Logitech G35/Audio-Techninca ATH M50 | BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | Nexus 5

Permalänk

Fyfan vad besviken jag blev på gold camo!

Fick den precis till Famasen och den är ju skitful... Riktigt mörk och svintråkig. Den ska ju vara mer utav ett "Kolla vad jag klarat" än ett realistiskt vapen så man vill ju att den ska se ut som MW1 och Blops där det syntes över hela banan i stort sett... Jävligt anonym är den.

Någon som vet om det resettas när man prestigar?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Son of Qwerty:

Fyfan vad besviken jag blev på gold camo!

Fick den precis till Famasen och den är ju skitful... Riktigt mörk och svintråkig. Den ska ju vara mer utav ett "Kolla vad jag klarat" än ett realistiskt vapen så man vill ju att den ska se ut som MW1 och Blops där det syntes över hela banan i stort sett... Jävligt anonym är den.

Någon som vet om det resettas när man prestigar?

Jepp gold resettas efter prestige, allting utom emblems och callsign nollas

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Lagcompensation måste vara en av de jobbigaste sakerna tycker jag...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

fan vilken dålig grafik det är

Spelar du för att titta på allt de vackra eller för att fragga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda jag stör mig egentligen på är alla campers förutom det så är spelet helt okej, Slipper iaf alla skitproblem som på BF3.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av snozan:

Spelar du för att titta på allt de vackra eller för att fragga?

I MW3 fraggar man inte. Man farmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

I MW3 fraggar man inte. Man farmar.

Utveckla gärna för de känns mest som du trollar?

Visa signatur

Permalänk

Det jag hatar mest med spelet är att det finns andra modes om inte fler i private match än om man kör vanlig multiplayer. Ett exempel är gungame och den där med juggernaut. Kan inte fatta varför dessa inte är i multiplayer!!!!blev så förbannad när jag inte såg de i menyn:@

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window