Eventuell lösning på dissconnectproblemet som dök upp i helgen.

Permalänk
Medlem

Eventuell lösning på dissconnectproblemet som dök upp i helgen.

Jag har prövat alla råd som dykt upp på olika forum. Inget funkade, men av en händelse kollade jag loggen av punkbuster och hittade en oegentlighet, nu funkar det hur fint som helst!

Kör pbsvc (finns i din battlefield mapp).
När den kör punkbuster services kolla efter raden

Is PnkBstrA explicitly allowed?
C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe NO
Is PnkBstrB explicitly allowed?
C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe NO

Står det Yes istället för No kan jag inte hjälpa dig.
Står det däremot NO så finns din punkbuster a och b fil inte i System32 mappen, utan i sysWOW64 mappen.
Kopiera från sysWOW64 till system 32.
Gå in i windows firewall settings, tillåt pnkBstrA och B från system32 mappen (sysWOW64 filerna är redan godkända där).
Kör Pbsvc och kolla så att det står

C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe YES
C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe YES

Permalänk
Medlem

Tja, trodde verkligen du hade lösningen där för mig Men så var inte fallet. Kom in i spelet, spelade 1 min typ, sen kick.

Game disconnected: you were kicked from the game. Det varierar mellan det och att blivit kickad av PB.

kicked by punkbuster ignoring queries #9006 bla bla bla..

Har verkligen gjort allt som det står på dom sidor jag hittat på google.. Har t.o.m tagit bort spelet, origin, webplugin och punkbuster och installerat om på orginal path.

(använde ccleaner efter jag tagit bort spelen)

Då även inte detta funkar så övergiver jag BF3 för ett tag, dags för Dota2

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83 - Gigabyte EP45-DS3 - 4GB ram, ATI Radeon HD 4870x2, Vista Ultimate 64-bit..

Permalänk
Skrivet av xrim:

Jag har prövat alla råd som dykt upp på olika forum. Inget funkade, men av en händelse kollade jag loggen av punkbuster och hittade en oegentlighet, nu funkar det hur fint som helst!

Kör pbsvc (finns i din battlefield mapp).
När den kör punkbuster services kolla efter raden

C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe NO
C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe NO

Står det Yes istället för No kan jag inte hjälpa dig.
Står det däremot NO så finns din punkbuster a och b fil inte i System32 mappen, utan i sysWOW64 mappen.
Kopiera från sysWOW64 till system 32.
Gå in i windows firewall settings, tillåt pnkBstrA och B från system32 mappen (sysWOW64 filerna är redan godkända där).
Kör Pbsvc och kolla så att det står

C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe YES
C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe YES

När jag ska kopiera filerna så händer det inget hur gör man det. Jag prövade att flytta filerna helt till system 32 mappen men det stod inte yes iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Det är så fel att vissa ska behöva gå igenom det här för att komma in i spelet, hur i helvete kan DICE inte släppa någon lösning? Har gått över 1 månad nu och många har fortfarande problem.. Katastrof och väldigt pinsamt!

Permalänk

Nu har jag utfört det som har föreslagits utan framgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag inte hade detta problem innan patchen så börjar jag fundera på om det är en ändring de gjort iom uppdateringen(Är helt säker snarare).Någon form av connect to EA server timeout som de har sänkt tiden på avsevärt? Alla jag känner har detta problem! Då det inte är ett routerproblem då jag testat i Bridgemode.

Sen kör jag punkbuster programmet och det är inte det som är problemet ,ser precis ut som det gjorde innan!.

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Sweet, hoppas detta funkar. Blir och testa efter jobbet ikväll

Permalänk
Medlem

tja, har ni fått fixat mitt game. Iofs har jag bara spelat 1 runda, men det kunda jag inte innan..

Som tidigare post av mig har jag gjort ALLT, verkligen ALLT..

utom just en sak, uppdatering av grafikkortet, hade kommit en för en vecka sen som va uppdatering på SLI, då jag tänkte att det har jag ju inte endå, så tänkte inte alls på det..Men testade och det verkar funka!

Så det kan ni testa..

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83 - Gigabyte EP45-DS3 - 4GB ram, ATI Radeon HD 4870x2, Vista Ultimate 64-bit..