Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Server Problem!!!

Hej
jag har en minecraft 1.0.0 bukkit server som går via Hamachi,men problemet kommer då mina kompisar ska ansluta så står det "Failed connect to server" men själv kan jag ansluta och köra på den.Kan någon snälla hjälpa mig!!
P.S jag har ändrat "online mode" false
Tackar på förhand!
/Andreas

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Antar du kör servern lokalt så jag utgår från att det kan vara en stängd port.

Permalänk
Medlem

Okej
men jag har haft kört en vanlig (ej bukkit) server för då det var 1.8.1 ,hur kollar man om det är en stängd port?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Anky:

Okej
men jag har haft kört en vanlig (ej bukkit) server för då det var 1.8.1 ,hur kollar man om det är en stängd port?

Det funkade bra i 1.8.1?
Jag har haft lite andra problem i 1.0 med "invalid key" och liknande, vet ej om det finns andra problem.

Om du har en router kan du kolla det i "Port forwarding"
Har du en brandvägg kan du lägga till java i listan över tillåtna program.

Permalänk
Medlem

ja det funkade i 1.8.1 med en vanlig server fast det blev samma problem när jag provade bukkit.
men man behöver väll bara göra "prot forwarding" om man ska ej köra med hamachi?

Permalänk
Medlem

Japp, port forwarding och det görs oftast via 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 (Beroende på Router/Modem)
Sedan är det bara att läsa runder lite där... Och kan du ej lösenord och användarnamn in så är det oftast Admin och lösen tomt.
Eller inget alls.

Mer info om detta hittar du i router/modem manualen.
Men om du kör internet kabel rätt in i väggen så ska du inte behöva port forwarda.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

problemet löst det var brandväggsjäveln