Permalänk

Obsidian meets Silverstone Part3

Ja som det märks börjar jag en till galleria, har för många bilder att lägga in så dom får inte plats och jag antar att ni uppskattar flera bilder

Jag har inte skrivit så mkt om just projektet hur jag gick till väga och vilka metoder jag använt.
Jag kommer att skapa en till galleria där datorn kommer att vara färdig och där kommer jag också skriva om allt jag gjort och hur jag gick till väga.

Vill passa på att tacka mina sponsorer

-: Fractal Design :-
-: NoiseBlockers :-
-: Djungelapa:-

För er som inte sätt mina tidigare gallerior

Part 1 http://www.sweclockers.com/galleri/8262-obsidian-meets-silver...

Part 2 http://www.sweclockers.com/galleri/8318-obsidian-meets-silver...

Obsidian meets Silverstone Part3

Permalänk
Medlem

Alltså så fruktansvärt imponerad. Har en känsla av att det här blir bra. såg att du även roterat naätagget 90grader mot vad du hade det i dom andra byggloggarna ser klart bättre ut sådär.

Permalänk
Skrivet av simkev:

Alltså så fruktansvärt imponerad. Har en känsla av att det här blir bra. såg att du även roterat naätagget 90grader mot vad du hade det i dom andra byggloggarna ser klart bättre ut sådär.

tusen tack ja precis va tvungen att vrida agget fick varken in agget eller radden annars
Mkt kul att du är så imonerad

Permalänk
Medlem

Börjar ju bli skitsnyggt detta sebbe
Gött att du fick till kabeldragningen som du ville med dem längre kablarna, kan säga att det verkligen behövdes...

Här är den dyen som jag snackar om:
http://www.mayhems.co.uk/shop/mayhem-s-dye/26-10ml-mayhems-dy...

Även ett filmklipp på hur effektiva dem är
http://www.youtube.com/watch?v=Emjg3mWy1Lo

detta skulle nog kunna liva upp färgen ännu mer, men som sagt så är ju slangen lite blåaktig pga uv-reaktivitet.

Hittade du min lilla signatur också :P, trodde inte den skulle synas ^^

Gj and GL!

God Jul btw!

Permalänk
Medlem

Mycket imponerad av kabeldragningen men måste tyvärr påpeka slangen du har dragit där bak.
Hyffsat säker på att du kommer få problem med kincks där den gå igenom moderplåten. Sen ser det ut som den kan tryckas ihop mellan moderplåt, kabel samt chassiesidan också. Slangen ser ut att leva ett farligt liv tyckerj ag ^^

Hade jag vart du hade jag nog sökt en annan lösning för just den :\

I övrigt, skitsnyggt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut än så länge.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Mycket imponerad av kabeldragningen men måste tyvärr påpeka slangen du har dragit där bak.
Hyffsat säker på att du kommer få problem med kincks där den gå igenom moderplåten. Sen ser det ut som den kan tryckas ihop mellan moderplåt, kabel samt chassiesidan också. Slangen ser ut att leva ett farligt liv tyckerj ag ^^

Hade jag vart du hade jag nog sökt en annan lösning för just den :\

I övrigt, skitsnyggt.

tack slangen klarar sig bra det lovar jag. men det ser för jävligt ut dock. men om det kommer att dras om när jag köper ett till grafikkort då jag kommer att dra om allt med en bättre slang som inte ser rosa ut. samt kommar ni noga så cirkulerar vattnet fel håll då vi tog fel på in och utlott på pumpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSIcEmaN:

tack slangen klarar sig bra det lovar jag. men det ser för jävligt ut dock. men om det kommer att dras om när jag köper ett till grafikkort då jag kommer att dra om allt med en bättre slang som inte ser rosa ut. samt kommar ni noga så cirkulerar vattnet fel håll då vi tog fel på in och utlott på pumpen

Oj där ser man. Trodde verkligen inte att slangen skulle fixa det där.
Tjocka väggar?
Kan nog bli snyggt med något annat än rosa också XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Riktigt fräsigt bygge

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Oj där ser man. Trodde verkligen inte att slangen skulle fixa det där.
Tjocka väggar?
Kan nog bli snyggt med något annat än rosa också XD

ahah jo precis, blir annan slang då den gör så att vattnet ser rosa ut. i ressen ser det normalt ut