Permalänk
Medlem

Comhem i Göteborg

Nu har Comhem ett erbjudande tills slutet på året då man får kabelmodemet kostnadsfritt när man beställer tjänsten. Men jag har ju hört lite dåliga rykten om Comhem att det kan vara mycket långsammare än angivet eller att man får väldigt hög ping. Så nu undrar jag om det finns folk i Göteborg som har Comhem och vad har ni för erfarenheter? Är det för övrigt värt att skaffa 1Mbit istället för 0,5 för 50:- mer per månad, nån som har nån erfarenhet av ifall det verkligen blir en fördubblad bandbredd? Alla kommentarer är välkomna, i synnerhet av folk som bor runt Göteborgstrakten.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

jag har comhem det är ganska dålig ping men det kan gå typ 140 kb/s att ladda ner saker. Jag beställde 0,5 mbit men jag fick 1mbit. När jag testar så får jag 1,1-1,2mbit. Den bästa pingen jag haft var 44 ms i Operation Flashpoint. jag tycker att du ska ta 1mbit. Jag bor i Gävle

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Bor du i Göteborg tycker jag att du absolut skall ta Bostreams 2.5mbit tjänst. Kompisen hade ComHem innan och då 1mbit tjänsten, kanske var det att han bara hade otur, men det gick slött han laddade sällan över 80kb/s och pingen var ganska hög i villket spel som helst (mot svenska servrar) runt 100.

Han bytte iaf till Bostream och sa att han aldrig vart mer nöjd med ett byte, så jag får väl säga att jag tycker du skall ta BoStream. (Bor i Göteborg)

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att ta Bostream rekommenderar jag det. ComHem är hos mig mycket snabba ner (snittar 1.2Mbps) men långsamma upp (200kbps är alltid 200kbps). Inte att föredra om du spelar mycket på nätet, men sitter du bara och tankar så är det helt okej.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

450:- per månad för 2,5Mbit Bostream tycker jag är för dyrt och ärligt talat behöver jag sällan så mycket bandbredd. Jag hade funderingar på 0,5Mbit istället för 298:-/månad men det sorgliga är att man måste köpa ett ADSL-modem vilket jag knappast vill slänga ut pengar på. Det är därför jag kikar på det här erbjudandet istället där modemet ingår utan kostnad. Jag spelar inte så väldigt mycket så allt under 100 i ping på svenska servrar tycker jag är helt ok. Men är det nån som känner till nån ADSL/Kabel-tjänst i Göteborg där man antingen får modemet gratis eller kan låna det utan kostnad? Fler erfarenheter av Comhem är fortfarande välkommet, i synnerhet runt Göteborgstrakten.

Edit: Nu såg jag att Spray ADSL slänger med ett modem gratis när man beställer av dom innan slutet av veckan, det verkar ju intressant. Är det nån som har några erfarenheter av hur Sprays ADSL är?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Under December månad så får du gratis anslutning av telia för deras adsl tjänst och en digital camera, om du väljer comhem så får du en mobil telefon samt gratis anslutning.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Telia Adsl är ju uteslutet för det är den dyraste 0,5Mbit ADSL-tjänsten. Men var har du sett att man får en gratis mobil om man väljer comhem? På deras hemsida har jag bara sett att man får kabelmodemet gratis.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Jag fick hem nått erbjudande från dem för någon (några) veckor sedan, man fick en motorola mobil.

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Nu blev det 1Mbit comhem trots allt, 0,5Mbit-varianten hade en max upphastighet på 128kbit/s vilket är lite väl klent t.o.m. för en sporadisk online-lirare som man är. 395:- uppkopplingsavgift är det enda som tillkommer utöver månadsavgiften på 350:-, det duger säkert fint ett tag framåt tills nåt bättre dyker upp.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Under December månad så får du gratis anslutning av telia för deras adsl tjänst och en digital camera, om du väljer comhem så får du en mobil telefon samt gratis anslutning.

Dock är det 18 månaders bindningstid på Telia ADSL-tjänsten om man utnyttjar detta erbjudande.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt så nöjd med mitt Comhem 1mbit...fast det va ett helvete i början då det krångla som in i helvete.. men nu så funkar det bra .