Blått/rött neonljus i sovrum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Blått/rött neonljus i sovrum.

Hallojsan!

Förra natten låg jag sömnlös och funderade lite på hur jag skulle kunna modifiera mitt sovrum lite så att det skulle kännas lite fränare.
Jag kom på, neonljus.
Jag tänkte att man skulle kunna dra små kablar med neonljus i taket, under sängen, på soffan och på skrivbordet.
Eftersom mitt rum är svart så skulle man kunna ha flera färger (alltså blått, rött, lila osv) som man styr med någon switch på väggen.

Idag har jag letat runt lite på nätet efter detta, tyvärr utan extraordinära resultat.
Det jag HAR hittat är det här http://www.blueride.se/light-rope-p-686.html?cPath=121_146.
Som ni ser så är dessa ljus endast för bilar.

Därför hade det varit sjukt trevligt om ni kunde länka till någon hemsida där dessa ljus kan köpas!

Tack och hej!
//Fabbe

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötlandsområdet.
Registrerad
Feb 2008

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40192361/

Kan passa dig rätt bra, har ett sånt kit själv och det fungerar riktigt bra.
Nackdelen är väl priset, men överkomligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Det ser najs ut
Men ungefär hur långt är "ljuset"?
Alltså hur mycket ljus får man för pengarna?

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötlandsområdet.
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Nelek1:

Det ser najs ut
Men ungefär hur långt är "ljuset"?
Alltså hur mycket ljus får man för pengarna?

Menar du spridningen på ljuset eller längden på listerna?

Längden är 25cm per list, spridningen är inte den bästa men samtidigt inte mycket sämre än någon annan liknande LED-baserad lösning heller.
Ljuset hamnar där man riktar det så att säga, går att justera vinkeln med lite extra dubbelhäftande tejp osv.

Hur mycket ljus man får för pengarna är rätt individuellt, jag har mina placerade bakom skärmar och skrivbord och ger ett lagom sken med listerna riktade direkt emot väggen bakom.
I ditt fall så vettifan helt ärligt, vanliga ljusslingor är ju det som passar bäst om du prioriterar spridning jämtemot ett mer fokuserat ljus.

Vet inte hur pass generösa IKEA är med deras öppet-köp policy (om de har någon), alt. om de har något demoex uppställt så du kan testa på.