Permalänk
Medlem

Grafikfel i spel och film/youtube

Hej

Spelade SWToR för någon vecka sen och började få så att skärmen blinkar till och "Nvidia kernel not responding and has recovered" kommer upp. Sen fungerade allt 5-10 min till innan det hände igen. Ute i windows fungerade allt normalt förutom när jag gick på youtube då var det helt omöjligt att spela upp någon film utan de bara flimrade.
Testade att uppdatera drivers till grafikkortet men hade kvar samma problem.

Sagt och gjort, jag formaterade, körde in windows och senaste officiella driversarna till grafikkortet och allt fungerade i en vecka.. tills idag.
Igår kväll spelade jag 4 timmar kanske och allt flöt på perfekt men idag kom problemet tillbaks.
Kan starta om datorn och sitta i windows utan att något händer, men direkt jag kör upp youtube så blir skärmen svart ett tag och "nvidia kernel...." kommer tillbaks.

Någon som vet vad som kan vara galet?

Mitt system:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64bit
Processor: Intel i5 2500k
Processorkylare: Corsair H80 Vattenkylning
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro
Minne: 4x Corsair Vengeance Low Profile 4GB
Grafikkort: Asus GTX 570 direct cu ii
Hårddisk: Windowsdisk INTEL 320 SSD 120GB
Speldisk: INTEL 320 SSD 120GB
Lagringsdisk: WDC Black 1TB
Nätaggregat: Corsair HX 750W
Chassi: NZXT H2 med standard 2x insug i fronten och ett utblås upp bak.. + vattenkylningen på utblås.
Temperaturerna har aldrig vart direkt höga, tycker inte det borde vara de som spökar då jag kan låta burken stå länge, starta upp windows och direkt youtube går igång så flimrar det till.

Ingenting är överklockat heller.

Vore kanon om någon har nån aning om vad som kan vara galet

Tackar på förhand.

Permalänk

Hmm prova med äldre drivisar än de du har provat, annars om du använder Firefox så kan det hända att det är de som spökar då jag hade samma problem med att drivisarna startade om men när jag bytte från FF till Chrome så funkade det felfritt. Om inget dera funkar kan det nog vara grafikkortet som är defekt :/

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Har testat med äldre drivers, och jag kör redan chrome :/ Tycker det är knepigt att allt fungerar felfritt i lite över en vecka sen över en natt kom det tillbaks. Inget nyinstallerat eller något mellan igår och idag utan det dök bara upp.
Hoppas att det inte är kortet men jag börjar luta åt att det kanske är så

Permalänk
Skrivet av Krajzing:

Har testat med äldre drivers, och jag kör redan chrome :/ Tycker det är knepigt att allt fungerar felfritt i lite över en vecka sen över en natt kom det tillbaks. Inget nyinstallerat eller något mellan igår och idag utan det dök bara upp.
Hoppas att det inte är kortet men jag börjar luta åt att det kanske är så

Okej, ja då var det lite värre, kan inte komma på något just nu mer än att det är grafikkortet som är defekt och som du säger så är det lite skumt att det händer helt plötsligt.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk