Gick in på GAME idag, sorglig syn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Den kassa grafiken.. Skuggorna ritas av cpun (!).. etc etc. Nej, nu får dom skärpa sig.

Återigen, kassa grafiken, klarade du inte spela spel innan 2008?

Och hur klarar du av att spela fula spel som battlefield 3 och crysis? Tänk vad snygga spelen är 2030, vänta tills de släpps istället för att låta dina ögon lida av detta skräp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Dice sa på deras konferens i höstas att BF3 på Low inställningar motsvarar konsolerna, testade igår och spela och det såg vidrigt dåligt ut men det är så det ser ut i konsolernas värld där kvantitet går före kvalite i spelen.

Är skillnaden verkligen så stor att den motiverar x-antal tusen? http://www.youtube.com/watch?v=UXoRyz6nh_w&list=PL4D422222FF1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Är skillnaden verkligen så stor att den motiverar x-antal tusen? http://www.youtube.com/watch?v=UXoRyz6nh_w&list=PL4D422222FF1...

Nej, det är intressant hur lite de extra toppinställningarna faktiskt gör för utseende/krona.
Galler och staket och liknande, när man rör sig väldigt sakta eller står still, det är väl det enda som jag ser märkbar skillada på med mer AA och annat.

När man faktiskt springer runt och spelar så går ju allt förbi så snabbt så där hinner man ju inte märka skillnad alls

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Grafik är inte allt, det gör inte spelet se bara på Minecraft tex. Sluta gnäll!

Permalänk
Skrivet av chaning F3ver:

Grafik är inte allt, det gör inte spelet se bara på Minecraft tex. Sluta gnäll!

+1 börjar bli lite tjatigt, alla system har sina fördelar, gillar ni inte konsoller; köp dem inte, inget gott kommer av att gnälla.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

bf3 på low ser bättre ut, sen får dice snacka skit bäst de vill

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Känns som en kvalificerad troll-tråd, speciellt då PC-spel säljs mycket digitalt (steam) och Game m.fl. gärna säljer begagnade, inbytta spel till konsol till fina överpriser.
Tacka vet jag zavvi.com för konsolspel, tjänar många hundra där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Känns som en kvalificerad troll-tråd, speciellt då PC-spel säljs mycket digitalt (steam) och Game m.fl. gärna säljer begagnade, inbytta spel till konsol till fina överpriser.
Tacka vet jag zavvi.com för konsolspel, tjänar många hundra där

Har också sparat mycket pengar på att köpa där.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Läste att MW3 slagit alla försäljningsrekord. Igår när jag var på Mediamarkt förstod jag varför. HUR %"&%" kan de klämma in det på WII?! Klart att det slås rekord då man kan sälja på fyra format, men som bilden visar ovan, vad är priset?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Samma gamla visa på repeat! Datorspelens utdöende, soffa vs kontorsstol och kostnad vs kostnad.

Gemensamt är att vi alla är mer eller mindre spelentusiaster.
Personligen har jag alltid haft någon konsoll paralellt med ett datorsystem och ibland spelar jag mer på den ena än den andra. Just nu står min Xbox360 i detta fallet och dammar då den börjar kännas lite väl daterad, tar upp TVn för alla andra och kräver förnyelse av Live Guld för att få spela multiplay över ett redan betalt bredband.

Jag föredrar PC för närvarande då jag har mer vettigt att göra på den än min Xbox plus att webhallens priser gör att man har råd med spel. Det ända som krävdes för att hålla min nu 3år gamla dator á jour var ett nytt gtx 560Ti för 1900kr. Så att konstant behöva uppdatera hårdvara är bs. Vem har inte en dator i dagsläget?

Snart kommer en ny konsollgenaration med Ps4 för 7000kr, Xbox720 för 5000kr och spel för 800kr st som på sin höjd lägger sig i par med dagens PC prestanda, ev något högre.
Tänk ifall dessa nya konsoller var begränsade i prestanda och grafik av årets Iphone, skulle inte det kännas hämmande för utvecklingen!? Spelappar säljer väl bättre och är enklare att göra än många "storspel"?

Spelutvecklinge sker i grund och botten på PCn så hur skulle den kunna försvinna, känns lite ologiskt.
När vi väl pratar spelutveckling så är det som andra hävdat ytterst märkligt att man först skapar högdetaljerade spel som optimeras ner för att kunna köras med låga konsollkrav. För att senare i många fall portas till PC med ett försök att lappa ihop grafiken.

Till sist en fråga till er som tycker det är så krångligt och jobbigt att pilla med datorn. Vad gör ni på ett hårdvaru forum?

Nog med svammel..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FUtech:

Till sist en fråga till er som tycker det är så krångligt och jobbigt att pilla med datorn. Vad gör ni på ett hårdvaru forum?

Nog med svammel..!

De skolkar från skolan och gillar trolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FUtech:

Till sist en fråga till er som tycker det är så krångligt och jobbigt att pilla med datorn. Vad gör ni på ett hårdvaru forum?

Själv spelar jag ganska lite spel och när jag spelar dem så gör jag det på min PC. Ändå väljer jag att se ur ett större perspektiv än mitt egna och jag förstår att en stor del av casual (och hardcore?) inte är helt datorkunniga samtidigt som de hellre spelar spelet än felsöker datorn?

Skrivet av FUtech:

Jag föredrar PC för närvarande då jag har mer vettigt att göra på den än min Xbox plus att webhallens priser gör att man har råd med spel. Det ända som krävdes för att hålla min nu 3år gamla dator á jour var ett nytt gtx 560Ti för 1900kr. Så att konstant behöva uppdatera hårdvara är bs. Vem har inte en dator i dagsläget?

Väldigt många går över till netbooks, ultrabooks, andra laptops och sin smartphone. Jag tror absolut att andelen med en stationär har minskat kraftigt idag jämfört med 2002. Därför blir det inte bara att uppgradera en komponent utan det är att köpa en ny laptop eller köpa en helt ny stationär.
Sedan bör du kanske se till vad du gjort för uppdateringar sedan ~2006 (6 år sedan) och inte senaste tre åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FUtech:

Snart kommer en ny konsollgenaration med Ps4 för 7000kr, Xbox720 för 5000kr och spel för 800kr st som på sin höjd lägger sig i par med dagens PC prestanda, ev något högre.

Svårt att säga. Dels anser jag att konsollspelen från 2006 och konsollspelen 2011 är olikt grafiskt snygga där jag anser de senare vara snyggare och det ej var möjligt för datorer från 2006 att skapa.

Sedan har vi detta att just när generationsskiftet kom så fick vi en REJÄL skjuss fram i prestandan, ex core 2 quad/duo, 8000-serien. Men om detta var på grund av konsollerna låter långsökt samtidigt som det kanske inte alls är det...

Permalänk
Medlem

Dock så säger jag bara så här.. Så fort Unlimited Detail kommer ut (http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4) Så kommer konsol "eran" Vara över

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Dock så säger jag bara så här.. Så fort Unlimited Detail kommer ut (http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4) Så kommer konsol "eran" Vara över

Konsol "eran" kommer nog aldrig vara över. Tekniken går framåt för dom med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

tycker att det är kanon med spelkonsoller då kan barnen spelar där och inte på min dator.
Game har lite väl höga priser tycker jag .
Det är ju ändå begagnat. Vissa spel kostar lika mycket som nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

bf3 på low ser bättre ut, sen får dice snacka skit bäst de vill

Jo och en Volvo V70 är utav bättre kvalitet än en Bentley.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Jo och en Volvo V70 är utav bättre kvalitet än en Bentley.

Han kanske föredrar på low för att tycka det ser bra ut.
Man behöver inte ha på ultra för att få flytningar i den nedre regionen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag ser inget problem alls i grafikbiten konsol VS PC. Kan helt klart leva med grafiken konsol presterar.

Dock är ju FPS ruskigt tråkigt om man inte har köpt sig en mus och tangentbord till konsol. Är det någon som sedan gjort detta och man själv sitter med tex PS3 kontrollen så är man ju oftast ruskigt underlägsen.
Sedan har vi det allra största problemet och det är ju max gränsen av spelare som konsoler alltid har lägre än PC vilket gör att jag helt undviker konsoler om det handlar om annat än Supermario. Tex BF3 är det max 24st spelare på PS3 mot 64st spelare PC eller GTA4 hade 16 spelare på PS3 och kommer inte ihåg exakt antal på PC nu men vet att det var högre. Av denna anledning väljer jag helt bort konsol. Även avsaknaden av mus i FPS och RTS som är min favorit genre är obefintliga.

Sen pengar kan väl vara en faktor. Men hur man än vrider och vänder på det så måste man ju i princip i dagen samhälle ha en dator i hemmet. Skall man sedan köpa en konsol med alla tillbehör och DYRA! spel samt en PC så hade det absolut inte blivit dyrare att köpa en lite värre PC i samma veva och skita i konsolen.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |