Ja, och står man tillräckligt långt från tv:n så ser en gammal Amigas grafik också lika bra ut. Nu slutar vi snacka strunt och kollar på lite fakta istället.
FAKTA: Konsolerna kan visserligen visa film i 1080p, men spelen är i 720p och skalas upp till 1080p.
FAKTA: Konsolerna är låsta till 30 fps och har trots det ofta problem med att hålla 30 fps konstant. Bevis: GTA 4, Dark Souls, Skyrim, Bioshock 2, Black Ops, Ultimate Marvel vs. Capcom 3 etc.
FAKTA: Konsolerna klarar inte av antialiasing, vilket leder till det flimrande man ofta ser på avstånd i spel som Red Dead Redemption, Skyrim osv.
FAKTA: Dagens bästa konsoler är mindre kraftfulla än en dator för 4 000 - 4 500 spänn. En dator för 4 000 spänn kan spelar moderna spel med minst lika bra grafik som konsolerna, fast i 1080p, med AA och med mer än 30 fps.
Fakta 1:
Korrekt ingen som argumenterar imott, finns dock undantag där spelen kommer i 1080.
Fakta 2:
Ej korrekt, konsolerna är INTE låste till 60fps utan spelen är det, dock finns det även här undantag som tex Forza 4 som körs i 60 fps.
Fakta 3:
Korrekt, dock så spelar ju inte AA någon roll om man nu sitter en bit ifrån och jag kan inte säga att jag upplevt det flimer du talar om.(kollade dock upp detta nu och verkar som bara PS3 som lider av detta problem)
Fakta 4:
Korrekt, du kan säkert få en jättebra spel datorn för någon 1000 lap mer än en konsoll i dagsläge men här är det ju bara en smaksak och som det ser ut idag har en konsoll större spelutbud än vad en spel datorn har.
Och som du skrev längst upp att tom amiga ser bra ut om man står på avstånd är ju såfall bara positivt då det är vad man vill uppnå och vad som snackas om i denna tråd ?
Vill bara tillläga att jag inte är fanboy av något slag, har dock gått över helt till konsoll från dator då komforten och upplevelsen blev så mycket bättre.