Gick in på GAME idag, sorglig syn

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Finns inget bättre än två xbox, halo2 och 8 polare 4v4

Nu pratar du drömsenario:P men jävlar va fint det är, tänk den matten 2 konsoller 2 tvskärmar mot 8 datorer och 8 datorskärmar;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Nu pratar du drömsenario:P men jävlar va fint det är, tänk den matten 2 konsoller 2 tvskärmar mot 8 datorer och 8 datorskärmar;)

Alla coola killar sitter med eyefinity 8 datorer 24 skärmar!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Sålde mitt PS3, och köpte ny dator istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Alla coola killar sitter med eyefinity 8 datorer 24 skärmar!

haha och på dina 4 skärmar ser du fortfarande ditt medans alla andra måste släpa med sig 4 skärmar + dator XD

nej 2 konsoller och två skärmar slår de vilken dag som helst;)

Permalänk
Skrivet av markus9090:

"Variabel 2: Färre köper spelet(delvis piratkopieringens fel) till PC, och därför får de inte in ordentligt med pengar." mer fel kan du inte ha, kolla försäljningen på MW3 tex.. går inte att ignorera

Finns alltid unika exempel. Jag kollar rent generellt, men om du vill se något exempel så kan vi ju kolla på Skyrim, Crysis 2, Mass Effect 2, Need for speed, Assasins Creed, Saints Row osv.

Att folk inte piratar spel som BF3, MW3 och WoW är ju på grund av att det inte är ens i närheten lika enkelt att pirata MMORPG/Onlinespel som Single-player.

Om man skulle kunna piratkopiera WoW skulle det varit det mest nedladdade spelet år ut och år in sedan 2005.

Om du ska kolla på försäljningsstatistik får du göra det på de spel som går att jämföras rent statistiskt. MW3 är inte ett av dom.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Roflmao. Mad cus u no have?
Du har inte tänkt på att det finns konsollspel som aldrig kommer till PC?
Dessutom så är vissa genrer roligare att spela på konsoll än dator, det slog dig aldrig heller?
Sen så tänkte du aldrig på att man kan tycka olika?

BRB ska spela Final Fantasy på dator, fast neee. Eller vänta, jag kan ju ta hela familjen och sätta mig och spela Buzz eller något annat familjespel på datorn, fast nee. Få exempel.

Sen tror jag faktiskt att en konsoll + massa spel blir dyrare än en speldator i längden, speciellt om man köper konsollerna när de nyss kommit ut.

Det är din personliga åsikt som förövrigt är konstig och inte stämmer riktigt.

Och vad vill du åstadkomma med denna tråd?

Att det skulle vara roligare att spela på konsol är ju bara skitsnack. det är ju INGEN skillnad alls förutom grafik som alltid kommer vara bättre på PC.

Jag har datorn kopplad till min TV.
Jag kan skaffa valfri "konsol" handkontroll till min dator och sedan så var det bara fördelar jämte en konsol.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Finns alltid unika exempel. Jag kollar rent generellt, men om du vill se något exempel så kan vi ju kolla på Skyrim, Crysis 2, Mass Effect 2, Need for speed, Assasins Creed, Saints Row osv.

Att folk inte piratar spel som BF3, MW3 och WoW är ju på grund av att det inte är ens i närheten lika enkelt att pirata MMORPG/Onlinespel som Single-player.

Om man skulle kunna piratkopiera WoW skulle det varit det mest nedladdade spelet år ut och år in sedan 2005.

Om du ska kolla på försäljningsstatistik får du göra det på de spel som går att jämföras rent statistiskt. MW3 är inte ett av dom.

Tanken är fortfarande, gör ett bra spel och folk köper de, klart att folk laddar ner med all skit som kommer emellan de få titlar som är bra, 90% är ju ren skit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Du skojar va?
Det finns hur många privata servrar som helst (och har så funnits sedan WoW var i Alpha stadie) och själva WoW kan du ladda ner från Blizzard själva.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Att det skulle vara roligare att spela på konsol är ju bara skitsnack. det är ju INGEN skillnad alls förutom grafik som alltid kommer vara bättre på PC.

Jag kan skaffa valfri "konsol" handkontroll till min dator och sedan så var det bara fördelar jämte en konsol.

okej, fördelarna med de system du kör på är att, måste köpa nya datordelar var annan månad, måste installera spelet, måste forfarande köpa konsollrelaterade produkter för att få de att fungera som du vill.

låter skit smidigt jämnfört att stoppa in skiva och köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

jag tycker det är roligare på konsolän dator, och jag ljuger aldrig

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

jag har ett ps3 och en dator, jag föredrar datorn alla dagar. MEN, ibland kan det vara kul att spela 4 player co-op på något spel,
eller dra hem till polarn och spela halo 3, eller spela en fifa match!

Men jag håller med om att datorn är mycket roligare, önskar bara att jag hade råd att bygga ihop en rikigt bra gaming dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Tanken är fortfarande, gör ett bra spel och folk köper de, klart att folk laddar ner med all skit som kommer emellan de få titlar som är bra, 90% är ju ren skit!

Nej tror inte det är riktigt så simpelt. Saken är mer "gör en bra, rimlig och billig samlingstjänst för ALLA pc-spel". Hur blev man av med en stor del av musik-piratkopiering? Jo, Spotify. Om man verkligen vill bli av med pirat kopieringen måste man komma med en tjänst som är ett mycket bättre alternativ som inte är fruktansvärt dyrt heller. Detta skulle man behöva göra för både filmer och spel.

Skyrim som ett exempel, det laddades i mängder från piratebay. Varför? Jo, det var ett singleplayer spel. När man laddar ner ett piratspel är onlinefunktionen helt enkelt kass. I dom flesta spel har du inte äns det.

Men om vi tar istället Battlefield 3 som ett exempel. Hur mycket laddades det ner från piratebay? Än väldigt liten bit. Folk ville bara köpa Battlefield 3 för att komma åt onlinefunktionen. Och med piratversion så hade du ingen onlinefunktion. Då blev det många fler som köpte spelet istället.

Sen finns det saker som kommer nu som ska försöka stoppa piratnedladdningen (SOPA och PIPA). Fast det fungerar som ett censur istället.

Slutsatsen är: Gör man en bra multiplayer och en bra billig samlingstjänst så kommer piratnedladdningen minska brutalt. Vi har Steam idag, fast dom har oehört höga priser. Skulle man tex betala 99kr i månaden och få spela alla spel dom har. Då hade det bara strömmat in med folk!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av markus9090:

okej, fördelarna med de system du kör på är att, måste köpa nya datordelar var annan månad, måste installera spelet, måste forfarande köpa konsollrelaterade produkter för att få de att fungera som du vill.

du måste installera dom på ett ps3 med, ända skillnaden mot datorn är att du måste klicka på "nästa" och "slutför" MÖJLIGTVIS godkänna något avtal du ändå inte läser, sounds hard to you?

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Du skojar va?
Det finns hur många privata servrar som helst (och har så funnits sedan WoW var i Alpha stadie) och själva WoW kan du ladda ner från Blizzard själva.

1. Jag menade piratkopierade nedladdningar. Inte officiella från Blizzard.
2. Att lyckas få ett piratat WoW att funka är allt annat än enkelt. Speciellt om du vill ha alla nya uppdateringar.

Att installera ett nedladdat Skyrim tar några minuter på sin höjd. Samma sak kan inte sägas om WoW.

Det är inte omöjligt. Inget är omöjligt, men den där extra stunden får oftast de flesta att köpa skiten istället

Hoppas man inte bryter mot några av SweCs regler när man pratar om det här

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hoppas fan du skämtar!! jag lirade CoD black ops på PS3 och kunde inte spela för grafiken gjorde mej yr...fan Minecraft ser bättre ut för helvete!!!! Piratkopiering är inge problem...50miljoner köpte CoD blackops till PC...Det är egentligen ganska få som piratar typ 10-20% (de som studerar och inte har pengar) så låt det va

Håller med dig till 100%
Spelar man xbox/ps3 så spelar man inte länge, kan jag säga..
Sjukt mycket skillnad melland xbox/ps3 och PC.
That's it.

Permalänk
Medlem

OFF-TOPIC igen, ingen som reagerar på att de skrev att sista resident evil, skulle gå på 6:an idag men de visar 2:an?

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Nej tror inte det är riktigt så simpelt. Saken är mer "gör en bra, rimlig och billig samlingstjänst för ALLA pc-spel". Hur blev man av med en stor del av musik-piratkopiering? Jo, Spotify. Om man verkligen vill bli av med pirat kopieringen måste man komma med en tjänst som är ett mycket bättre alternativ som inte är fruktansvärt dyrt heller. Detta skulle man behöva göra för både filmer och spel.

Skyrim som ett exempel, det laddades i mängder från piratebay. Varför? Jo, det var ett singleplayer spel. När man laddar ner ett piratspel är onlinefunktionen helt enkelt kass. I dom flesta spel har du inte äns det.

Men om vi tar istället Battlefield 3 som ett exempel. Hur mycket laddades det ner från piratebay? Än väldigt liten bit. Folk ville bara köpa Battlefield 3 för att komma åt onlinefunktionen. Och med piratversion så hade du ingen onlinefunktion. Då blev det många fler som köpte spelet istället.

Sen finns det saker som kommer nu som ska försöka stoppa piratnedladdningen (SOPA och PIPA). Fast det fungerar som ett censur istället.

Slutsatsen är: Gör man en bra multiplayer och en bra billig samlingstjänst så kommer piratnedladdningen minska brutalt. Vi har Steam idag, fast dom har oehört höga priser. Skulle man tex betala 99kr i månaden och få spela alla spel dom har. Då hade det bara strömmat in med folk!

Kunde inte sagt det bättre själv. Du tog orden ur mun på mig

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av frozrr:

fast steam är ju bland dom sämsta att motvärka nedladdning, istortsett alla steam spel GÅR att spela online på med en piratkopierad verision med lite fix och trix

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Du gämnför äpplen med apelsiner.

I spotify kan du lyssna på en låt och höra att den suger direkt, om en liknade tjänst skulle finnas för spel så skulle du behöva installera ca 10gb spel sen testa, sen märka att det suger, sen avinstallera.

visst 99 kr är billigt för alla spel i världen men du som det är nu så kan du ladda hem allt gratis och sen slänga skiten, sen köpa de FÅ spel du vill ha.

Har faktiskt inget bra svar på hur man kan lösa detta problem, men om man vill så går de!

Men som jag ser det så tjänar alla (Både utveckalare, distubritörer, konsumenter) på det systemet som är idag, annars hade nån kommit på ett bättre sätt för flera år sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Idag stod det i skyltfönstret när jag gick förbi en GAME butik att det var upp till 70% rabatt, sure tänkte jag och gick för att titta vad för PC spel de hade.

Tittade runt, allt jag möttes av var tråkiga XBox och PS3 samt Wii.

Sen hittade jag PC spelen som stod in i ett litet hörn och det var knappt någonting.

Att folk köper konsolskit begriper jag inte, förmodligen tror jag det handlar om att de inte har stålar bygga ihop en riktig gamingdator eller så är dom lata.

Dice sa på deras konferens i höstas att BF3 på Low inställningar motsvarar konsolerna, testade igår och spela och det såg vidrigt dåligt ut men det är så det ser ut i konsolernas värld där kvantitet går före kvalite i spelen.

Det är dags speltillverkarna går tillbaks till PC som förr i tiden för så här kan vi ju inte ha det.

Ja, håller med dig. Det är en mycket trist utveckling.
Skulle givetvis mycket hellre se att spelföretagen tävlade om att utnyttja PC:n's prestanda till max för att överglänsa sina konkurrenter på det sättet och få mycket sålt. De kunde också gärna samarbeta tex med Nvidia och AMD för större releaser av spel och kombinera det med grafikkortssläpp.

Dock är ju den trista sanningen att det är mycket enklare att göra ett spel till konsol, som ju har en riktigt föråldrad grafik pga att konsollerna är så gamla vid det här laget. Kan man komma undan med lite arbete och få mycket sålt så gör ju många speltillverkare det av rent ekonomiska skäl. Det blir färre arbetstimmar per intjänad krona.

Vad man kan göra för att få företagen att börja anstränga sig mer är svårt att säga. PC-marknaden är ju helt enkelt mindre.
Det tror jag dock inte har speciellt mycket med piratkopiering att göra. Varför ladda ner ett spel olagligt när det är fullt med buggar, kanske virus, kan hänga sig då och då eller sluta att fungera när man kommit halvägs in i spelet osv.. , samtidigt som PC-spel är så billiga att kostnaden för ett inköp är en struntsumma (om man väntar lite och inte köper på releasedagen).
Tror ärligt talat att siffrorna för hur mycket som kopieras är grovt överdrivna.

Vi PC spelare får helt enkelt vänta tills nästa generation konsoller kommer innan vi kan få se grafiskt bättre spel på våra datorer.
Tragiskt men sant.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Du gämnför äpplen med apelsiner.

I spotify kan du lyssna på en låt och höra att den suger direkt, om en liknade tjänst skulle finnas för spel så skulle du behöva installera ca 10gb spel sen testa, sen märka att det suger, sen avinstallera.

visst 99 kr är billigt för alla spel i världen men du som det är nu så kan du ladda hem allt gratis och sen slänga skiten, sen köpa de FÅ spel du vill ha.

Har faktiskt inget bra svar på hur man kan lösa detta problem, men om man vill så går de!

Men som jag ser det så tjänar alla (Både utveckalare, distubritörer, konsumenter) på det systemet som är idag, annars hade nån kommit på ett bättre sätt för flera år sedan!

Nej. Det var ingen dålig jämförelse. Om man skaffar sig ett nytt spel brukar man oftast kolla på trailers och recensioner innan man laddar ner/köper det. Och hur jobbigt är det egentligen att avinstallera och installera då? Folk gör lika dant med piratebay. Laddar ner spel, testar och avinstallerar om det suger. Det går inte riktigt ha någon global moln lagring så vem som helst kan streama att spel hur som helst.

Med 99kr i månaden var ett exempel. Men tänk dig att dom kör samma spår som spotify. För 99kr i månaden kan du spela obegränsat hur mycket du vill. För 49kr i månaden kan du spela X timmar och sen kan du testa på en gratis version där du bara kan spela 2h i månaden som ett exempel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

jag tycker det är roligare på konsolän dator, och jag ljuger aldrig

Okej du kan alltså skilja på en dator och en konsol om spelet spelas upp på samma skärm med samma handkontroll med samma grafik inställd.

Hur gör du det?

(Jag tror inte att du ljuger. dock tror jag inte att du aldrig ljuger.)

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
99:e percentilen

Dags för min enkla åsikt.

Om vi utgår från spel som finns på både PC och PlayStation/Xbox (Wii har ju helt andra spel så den konkurrerar inte med PC) och att man bara får använda standardkontroller (tangentbord+mus till PC och handkontroll till konsol) tycker jag det är ganska lätt att avgöra vilka spel som ska spelas var:

First Person Shooter: PC! Hallå!?
Sport (fotboll, ishockey etc): Konsol.
Racing: Konsol.
Strategi: PC.
MMORPG: PC.
Partyspel: Konsol (gärna Wii).

Går ju för fasen inte att sikta i FPS på PlayStation 3 (med stock-kontroller). Det ska vara mus och inget annat. Min jämförelse mellan PC och PS3:

PC PS3 Bra grafik ✓ Kan användas till "allt" ✓ Går att uppgradera ✓ Anpassningsbar hårdvara ✓ Anständiga priser på spel ✓ Vilken ljudutgång man vill ✓ Bra kontroller för FPS ✓ Bra kontroller för RTS ✓ Bluray-spelare ingår ✓ Bra kontroller för bilspel ✓ Lätt att placera/flytta ✓ Billig ✓ Förlorar inte så snabbt i värde ✓

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Okej du kan alltså skilja på en dator och en konsol om spelet spelas upp på samma skärm med samma handkontroll med samma grafik inställd.

Hur gör du det?

(Jag tror inte att du ljuger. dock tror jag inte att du aldrig ljuger.)

"Okej du kan alltså skilja på en dator och en konsol om spelet spelas upp på samma skärm med samma handkontroll med samma grafik inställd."

Vad pratar du om?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Roflmao. Mad cus u no have?
Du har inte tänkt på att det finns konsollspel som aldrig kommer till PC?
Dessutom så är vissa genrer roligare att spela på konsoll än dator, det slog dig aldrig heller?
Sen så tänkte du aldrig på att man kan tycka olika?

BRB ska spela Final Fantasy på dator, fast neee. Eller vänta, jag kan ju ta hela familjen och sätta mig och spela Buzz eller något annat familjespel på datorn, fast nee. Få exempel.

Sen tror jag faktiskt att en konsoll + massa spel blir dyrare än en speldator i längden, speciellt om man köper konsollerna när de nyss kommit ut.

Det är din personliga åsikt som förövrigt är konstig och inte stämmer riktigt.

Och vad vill du åstadkomma med denna tråd?

Fast...konsoll blir dyrare i längden? speciellt om man köper när de nyss släppts? även om man skulle köpt ps3 när det just släppts så kostade det bara 6k, vilken är en struntsumma om man ska bygga en ordentlig speldator. Visst, om man köper massa spel till konsoll så går priset tillslut över en bra speldator, men spel behöver man ju till dator också, så det är inget som bara gäller för konsoller.

On Topic:
Jag har både Wii, Xbox 360, Ps3 och en rätt bra speldator (syns i sign), och jag har dem pga fördelarna som finns hos varje plattform, PC är klart överlägsen när det gäller ögongodis och FPS spel (Eller ja, FP spel), men sen har konsoll stora fördelar som co-op, och sen har kontrollen en stor fördel, sen är konsollernas Achievements och Trophies på något sätt roligare att få än de på PC (troligen för att man kan se alla på samma ställe istället för att vara utspridda som de är på PC).

Så, till TS som inte begriper varför någon skulle köpa konsollspel säger jag bara; MÅNGA spel är enormt mycket skönare att spela på konsoll, och förhoppningsvis inser du någon gång i livet att grafiken inte är allt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag har absolut inga problem om det kommer en steam konsol av nåt slag som gör att man kan köra alla deras spel med mus och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av markus9090:

"Köpa nya datordelar var annan månad" "köpa konsollrelaterade produkter för att få de att fungera som du vill"

Säg som det är, du har aldrig ägt en speldator, eller hur?

Man bygger en ordentlig dator så kan man spela på den i 5-6 år utan att behöva byta någonting, och då ingår också superb grafik, klarar man sig på samma grafik som konsollerna så kan man nog lägga på ett par år

Konsollrelaterade produkter? Jag kör med min xbox 360 kontroll till datorn, that's it. Om man inte har ett xbox kan man köpa en kontroll för 350 spänn, förstår inte hur du kan tycka att skaffa en kontroll till PC skulle vara jobbigare än att göra det till konsoll?

Dessutom har jag både Ps3 och Xbox 360, och vet mycket väl att 90% av dagens spel måste installeras på konsollerna med, skillnaden är att på konsollerna måste man både installera och stoppa i skivan varje gång, på PC installerar man så är det klart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"Likvid" så som jag förstår det så är du emot utvecklingen i Spelindustrin samt IT ?

Synd för dig i så fall^^

Öh va???!!!

Hur kan utveckling av nya grafikkort var 10:e år till en så billig liten spelask som möjligt med extremt begränsad prestanda jämfört med en vanlig speldator vara "bra för utvecklingen"????

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

PC-spel säljer främst digitalt idag, därför det inte finns mycket av de i affär. Sen är GAME svindyra, vill du köpa PC-spel retail så köp isåfall på Webhallen, de har ett stort sortiment.

Webhallen verkar också sälja hyfsat med PC-spel fortfarande. Tittar man på deras topplista är det 2 PC-spel i topp. Förbokningslistan har 3 PC-spel i topp och 5 PC-spel bland de 7 första. Inte illa för butiksförsäljning i dessa tider med digitala nerladdningar.

http://www.webhallen.com/spel/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Dags för min enkla åsikt.

Om vi utgår från spel som finns på både PC och PlayStation/Xbox (Wii har ju helt andra spel så den konkurrerar inte med PC) och att man bara får använda standardkontroller (tangentbord+mus till PC och handkontroll till konsol) tycker jag det är ganska lätt att avgöra vilka spel som ska spelas var:

First Person Shooter: PC! Hallå!?
Sport (fotboll, ishockey etc): Konsol.
Racing: Konsol.
Strategi: PC.
MMORPG: PC.
Partyspel: Konsol (gärna Wii).

Går ju för fasen inte att sikta i FPS på PlayStation 3 (med stock-kontroller). Det ska vara mus och inget annat. Min jämförelse mellan PC och PS3:

PC PS3 Bra grafik ✓ Kan användas till "allt" ✓ Går att uppgradera ✓ Anpassningsbar hårdvara ✓ Anständiga priser på spel ✓ Vilken ljudutgång man vill ✓ Bra kontroller för FPS ✓ Bra kontroller för RTS ✓ Bluray-spelare ingår ✓ Bra kontroller för bilspel ✓ Lätt att placera/flytta ✓ Billig ✓ Förlorar inte så snabbt i värde ✓

Glöm inte att PS3:an drar under 100W i full belastning. Det är en av de utmaningar jag brukar ge till folk som hävdar att PC är bättre än konsol:

Den ska vara lika liten som en PS3
Den ska ha samma grafiska prestanda som en PS3
Den ska dra under 100W
Den ska klara av BluRay-film samt spel i 3D
Den ska ha HDD på 320 GB
Den ska kosta under 3000kr

Jag vill se någon lyckas med det.

Själv har jag både PS3 och PC, och det blir även en Vita under våren. Hatin' is bad.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175