Gamla butiker, vilka var era favoriter?

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Kanske att här omkring så var JME den enda datorbutiken?, och att man åkte en bra bit för att komma dit.
Kanske att man vid den tiden var helt lyrisk att faktiskt vara i en datorbutik.
På den tiden hade dom typ 80% mjukvara ute i butiken också, väldigt lite hårdvara. Man gick och kollade på spel och hade the time of my life typ.
Idag är inga datorbutiker speciella att gå i, det är inget "roligt".

Därav vilka gamla butiker var era favoriter, jme VAR min för det var typ den enda.

Eller ska jag säga, tiden på bibloteket.
Detta var innan dom flesta fick modem, man kunde hyra tid på bibblan och där tog man med sig 20-30 disketter och laddade ner massa fräcka .wav ljudklipp och animerade bilder med 16-256 färger och kollade på hela stora internet med netscape.

Va...var du aldrig i Landskrona....på Brixton!!??

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Va...var du aldrig i Landskrona....på Brixton!!??

Min morbror bodde i landskrona och vi var faktiskt i en datorbutik där ett par gånger, den låg på något skumt ställe vid typ en industri.
Jag minns lite smått att där iaf fanns en jävla massa saker, lite mer löst som låg typ överallt

Vad jag minns så sa min morbror att det var den enda datorbutiken i landskrona, det var väll 15 år sen eller något ungefär.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Min morbror bodde i landskrona och vi var faktiskt i en datorbutik där ett par gånger, den låg på något skumt ställe vid typ en industri.
Jag minns lite smått att där iaf fanns en jävla massa saker, lite mer löst som låg typ överallt

Vad jag minns så sa min morbror att det var den enda datorbutiken i landskrona, det var väll 15 år sen eller något ungefär.

Korrekt! Det log i ett nerlagt industriområde:) Köpte mycket delar där och hos Multidirekt i HBG...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Skribofont helt klart.. kommer ihåg första gången jag var där så kändes det som man kommit in i någons lägenhet (detta var innan de flyttade till Tulegatan) och jag kom därifrån med en supersnabb 100MHz AMD K5 processor med tillhörande moderkort och minnen.
Efter flytten till Tulegatan var de ett givet val då de var billigast och hade oftast det man ville ha i lager.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av decee:

Alla spel beställdes från C.B.I. (Computer Boss International) på Amiga- och C64-tiden.
Sen när PC inskaffades så köptes delar etc från pyttemjuk och diavolo.

C.B.I - nu börjar man få retrokänslor igen.
Kommer ihåg när man klippte ut talongen från ett ex av Datormagazin och då beställde jag: Pinball Dreams för 298:- och Chase H.Q för 79:- till Amiga.

Det var hur spännande som helst veckan efter när man kom hem efter plugget och paketet låg vid Amigan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

TV Spelsbörsen minns jag i T Centralen, sedan en annan på Valhallavägen som sålde b.la SNES, NES och N64 spel (allt annat också men för mig var SNES huvudgrejen) så man böt in och köpte nya spel etc.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7