Permalänk
Medlem

Kul läsning. Och jag önskar er verkligen all lycka och framgång med detta, men jag är rädd att det inte kommer funka...

- För stor investering krävs innan uppstart
- Löpande kostnader kommer springa iväg
- För liten målgrupp. Vet inte hur det är där uppe men tom i sthlm tror jag ett internetcafe är svårt att få på rullning

Läste något om enskild firma. För guds skull, om ni ror igång detta, starta ett AB. Om du står med en enskild firma som konkar blir du personligen skuldsatt = dåligt.

Läste någon post om att driva detta som ett hobby proj, det tror jag är mycket bättre till en början för att "smaka" lite på marknaden och inte slå på stora trumman från dag 1.

All lycka till er, men håll i slantarna!

Permalänk

Jag gillar idén, det var en riktigt kul läsning. Har själv små-planer på att starta eget i framtiden efter det att jag skaffat mig lite kött på benen från arbetsplatserna. För att försöka sammanfatta all as all.

Det är stora pengar det handlar om, vilket 75% av alla användare som svarat har påpekat. Ni säger att ni kommer ha problem med den ekonomiska frågan men tycks inte axla det? Jag hade rekommenderat er att gå kurser, prata med företag, arbetsgivare, allt emellan stora som små. Ni kommer inte klara av att jobba 12h / dag, börjar ni tvivla, lägga saker på is, minsta negativa tanke kommer få er att tappa tyglarna och ramla av sadeln. För att jobba de timmarna ska ni ha tydliga mål uppsatt, på en vägg, i erat "personalrum".

Min åsikt är att det är dags att komma tillbaka till jorden, ni skulle ha en yta för café? Personalrum som även rymmer en säng? Det låter rätt lyxigt med tanke på den minimala omsättningen. Jag är inte alls emot att börja på något nytt, att försöka. Vi alla gör misstag, men ta till er vad alla personer säger till er. Tänk på ALLT och håll ner kostnaderna så mycket som möjligt, kunderna ska vara prioritet 1. Sen att erat personalrum är en städskrubb är sak samma, vart hittar ni tiden att vara i ett personalrum om ni ska jobba så mycket?

Anyway, ta en titt på denna länk. Titta på statistiken, hur de byggt och strukturerat ihop det. När jag snabb-zappade insåg jag också ganska snabbt att det är inprincip samma personer som hänger där, VILKET inte behöver vara en nackdel! http://www.sandhack.se/anmalningar.php?event=16

Är ni goda vänner med de yngre på exempel de skolor ni gick på? God kontaktkrets eller sitter ni inne och knappt känner grannen? Rykten och snacket går snabbt i mindre orter/städer, de hjälper radikalt om ni är kända för samhället/området - för bra saker.

Thanks for listening! Over and out

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Starta upp kostnaden är en ganska rejäl barriär man lär ta sig över.
Och som ovan kan ett AB företag vara bättre, men läs på först om det olika typerna. Även någon kurs i starta eget/ekonomi är ett måste först

Sen gällande Internet Cafét tror jag också att en kombination av Internet Café och vanlig kiosk/café kan vara bra att satsa på.
Du kan tex sälja godis/läsk/billys pizza och ha ett par bord/stolar. Att även sälja div. gaming tillbehöver ger också en bra inkomst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tror Internet caféer är en döende marknad.