Dumförklarad av Markosgames

Permalänk

Dumförklarad av Markosgames

Efter att ha beställt varor från Markosgames och noterat att den inte fungerade när jag fick den så ringde jag butiken och frågade hur jag skulle göra för att reklamera produkten, personen i fråga dumförklarade mig och sa direkt att det inte var fel på de varor dom säljer utan att det måste vara handhavandefel och att de inte tänkte acceptera någon reklamation.

Jag har även kontaktat konsumentvägledaren i min kommun ang. deras bemötande och enligt henne så har personen bakom företaget haft mycket problem innan och bl.a. gått i personlig konkurs.

Varning för denna butiken, var inte dumsnål som mig utan välj någon seriös butik istället även om dom skulle vara något dyrare...

Permalänk
Hedersmedlem

Lite sen att vara efterklok, men om du hade googlat innan så hade du nog funderat en eller två ggr innan du gjort din beställning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Lite sen att vara efterklok, men om du hade googlat innan så hade du nog funderat en eller två ggr innan du gjort din beställning.

MM jo jag skulle nog ha gjort det, men som du sa, lätt att vara efterklok...

Permalänk
Medlem

Hmm intressant, en till Markosgames-tråd. Undrar när butiken kommer in i tråden, det är då showen brukar börja.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Hmm intressant, en till Markosgames-tråd. Undrar när butiken kommer in i tråden, det är då showen brukar börja.

Vad menar du?

Permalänk
Skrivet av Freelance:

Vad menar du?

Han brukar komma hit och försvara sig på mer eller mindre pinsamma sätt om att han är seriös och alla andra idioter...

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Han brukar komma hit och försvara sig på mer eller mindre pinsamma sätt om att han är seriös och alla andra idioter...

Ok. ja seriös är han iaf inte efter hur jag blev bemött, funderar på att gå till ARN även om det skulle kosta några kroner.

Permalänk
Medlem

Prova att släng in "Markosgames" i sökrutan, glöm inte att trycka enter, flera timmars underhållning väntar, både komik, drama och tragedier.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

"Playstation 3 modifierad med Custom Firmware 3.55. Med en modifierad Playstation 3 startar du upp alla backup spel, filmer, musik, bilder, emulatorer psn spel och mycket mer direkt från hårddisken. Att hantera en modierad PS3 är enkelt då allt hanteras via XMB menyn. Al programvara som vi installerar hittar du i respektive kategori..."

Låter olagligt, tillåter verkligen Sony detta?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Sökte på han här på forumet och ångrar att jag inte gjorde det innan, vilken clown han verkar vara, får han verkligen driva företag med den bakgrunden han har...

ganska kul läsning iaf. dags att läsa vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freelance:

Ok. ja seriös är han iaf inte efter hur jag blev bemött, funderar på att gå till ARN även om det skulle kosta några kroner.

Hur mycket köpte du för?

Värdegränser
Vi prövar inte tvister där kravet ligger under ett visst belopp (värdegräns).
•500 kr: ärenden som hör till sko-, textil- eller allmänna avdelningarna
•1 000 kr: ärenden som hör till elektronik-, motor-, rese-, möbel- eller tvättavdelningarna
•2 000 kr: ärenden som hör till bank-, bostads-, båt- fastighetsmäklar- eller försäkringsavdelningarna

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi vill även tilläga att när du handlar hos Marko´s Games så ska du inte räkna med att få din produkt till lägsta möjliga pris. Vi lägger helt enkelt kraften i supporten och inte på prislappen.

http://www.markosgames.com/index.php?route=information/inform...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

"Playstation 3 modifierad med Custom Firmware 3.55. Med en modifierad Playstation 3 startar du upp alla backup spel, filmer, musik, bilder, emulatorer psn spel och mycket mer direkt från hårddisken. Att hantera en modierad PS3 är enkelt då allt hanteras via XMB menyn. Al programvara som vi installerar hittar du i respektive kategori..."

Låter olagligt, tillåter verkligen Sony detta?

Det är lagligt i Sverige att modifiera produkter ja och vad Sony sedan tycker om det styr inte våra lagar (än så länge iaf).

I övrigt är det ju bara anmäla sidan, han följer inte de informationslagar för e-handel som existerar i Sverige, han har inte skrivit ut något organisationsnummer på sin info, adressen är förövrigt till VasaGaming som han påstår är en samarbetsbutik vilket då inte kan räknas som hans officiella adress, numret är även det endast länkat på hitta.se till samma butik men då med ett annat namn.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freelance:

MM jo jag skulle nog ha gjort det, men som du sa, lätt att vara efterklok...

Inte lätt alla gånger!:) Det är som hos älskarinnan, ibland tänker man med själen och inte med hjärnan!:):) Så kan det gå (om uttrycket tillåts:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frankof:

Prova att släng in "Markosgames" i sökrutan, glöm inte att trycka enter, flera timmars underhållning väntar, både komik, drama och tragedier.

Helt sant!xDxD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Hur mycket köpte du för?

Värdegränser
Vi prövar inte tvister där kravet ligger under ett visst belopp (värdegräns).
•500 kr: ärenden som hör till sko-, textil- eller allmänna avdelningarna
•1 000 kr: ärenden som hör till elektronik-, motor-, rese-, möbel- eller tvättavdelningarna
•2 000 kr: ärenden som hör till bank-, bostads-, båt- fastighetsmäklar- eller försäkringsavdelningarna

Där sket det sig

Handlar inte om några stora belopp så pengarna skiter jag i men det är sättet dom uppför sig på som retar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freelance:

Där sket det sig

Handlar inte om några stora belopp så pengarna skiter jag i men det är sättet dom uppför sig på som retar mig.

Som sagt du kan klämma dit dem på annat om du så vill, om du orkar ta dig tid och så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Som sagt du kan klämma dit dem på annat om du så vill, om du orkar ta dig tid och så

Tror iofs inte det skulle bli något av det iaf, han skulle få en påpekelse och sedan lägga upp sitt organisationsnummer på sidan (om han nu har något)

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så populär denna snubbe. Kan inte erkänna egna fel utan konsumenten har alltid fel....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freelance:

Tror iofs inte det skulle bli något av det iaf, han skulle få en påpekelse och sedan lägga upp sitt organisationsnummer på sidan (om han nu har något)

Har han F-skattsedel har han ett iaf, troligen är det en enskild firma och det är då hans pers-nr men organisationsnummer måste fortfarande visas på sidan ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är ju bra med fler varningstådar iaf, nu kommer ju alla se att han inte bättrat sig och blåser fortfarande sina kunder.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vilken produkt handlar det om och vad är det för fel? Tänkte på om det går under DOA och är tillverkningsfel så tillverkaren kan kontaktas direkt istället..?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Enligt allabolag.se så finns det ingen firma registrerad på honom och inte heller på hans personnummer.

*Bort, inga personuppgifter i forumet /moderator*

Din sökning gav ingen träff!

Källa till personnumret: #7337698

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Som farfar sa en gång, handla inte med hästhandlare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Ja, många är vi nog som är avskräckta nog för att aldrig ha att göra med denna människa i handel, även om vi personligen inte ens haft det tidigare. Hans sätt att hantera ärenden som dykt upp här och på minhembio gör iallafall att jag personligen inte skulle kunna rekommendera någon, någonsin, någonstans, att handla från denna individ.

Tyvärr kan ju inte alla människor ha uppmärksammat dessa trådar, beklagligt, men tur för Marko..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Hm, nyregistrerad anv. och det första han skriver är att han/hon blir dumförklarad av MarkosGames?

Och alla går igång?

Visst MarkosGames har ju inte direkt världens bästa rykte och inte utan anledning, men jag kan ändå inte undgå att misstänka lite hets mot MarkosGames från TS? Bara en känsla...

Men jag skulle inte heller bli förvånad om Markos kommer in och försöker bortförklara sig?

Permalänk
Hedersmedlem

personen ifråga har haft många trådar emot sig, både på minhembio samt Sweclockers. Enligt kommentarer från olika trådar så är/har kundbemötandet inte blivit som de har trott samt denne person har gjort diverse anmälningar mot dessa personer, utgången blir negativa kommentarer från folk. även om jag inte har handlat där så får jag känslan av att jag inte känner mig säker utav att handla av denne person, då han/denne person blir lätt upprusat och om någon fäller en fel kommentar så blir denne anmäld mot förtal.

Kap.5 (förtal)
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

och min HÖGST personliga åsikt är att jag personligen inte kommer/kan handla från denne person då han verkar vara fientlig delvis mot respektive kunder samt andra och ingen annan borde referera eller gå efter vad jag säger, utan bilda dig en egen uppfattning utav denne person

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av WipeClean:

Hm, nyregistrerad anv. och det första han skriver är att han/hon blir dumförklarad av MarkosGames?

Och alla går igång?

Visst MarkosGames har ju inte direkt världens bästa rykte och inte utan anledning, men jag kan ändå inte undgå att misstänka lite hets mot MarkosGames från TS? Bara en känsla...

Men jag skulle inte heller bli förvånad om Markos kommer in och försöker bortförklara sig?

Ja jag är helt nyregistrerad här, hur skulle jag annars kunna skriva om hur jag blivit bemött?

helt sant är även att jag gärna hetsar mot markos games efter deras bemötande.

Permalänk
Sötast

Det ända man kan säga är.... Tyvärr :/

Man lär sålänge man lever.