Permalänk

Snabb fråga, Om Uppgradering!

Tjo! :).

Ja har lite tankar om att uppgradera min burk med ett till MSI R6950 PE/OC 2GB..

Är ganska säker på att jag kommer att göra det så fort jag sålt min gamla burk.
Men!.. Mitt dilemma är det,
att jag undrar hur troligt det är att dom flesta spel i en snar framtid kommer att kräva över 2GB på hög kvalitet?..

Nog för att jag tvivlar på att 2GB inte kommer räcka till för att köra spel på iallafall "Redig kvalitet i en snar framtid.. Men "Better safe than sorry" .

Dessutom är jag inte så inlagd på att spela alla senaste spel..
Har nog inte spelat något mer krävande än Assassins Creed på denna dator :)..
det spelet använder nästan konstant 100% GPU men endast 760mb minne typ,

Så hade vart flitigt att uppgradera för mer GPU Prestanda i det fallet iafl.

Mina frågor

1. Vilket/vilka spel i dagsläget skulle jag vara kapabel till att maxa som anses vara krävande?
2. Vilket/vilka spel skulle jag inte klara av på högsta kvalitet? ( Laggfritt i princip ), Och annars vilken kvalitet hade jag klarat mig på.
3. Borde jag annars inte Uppgradera till ett till kort om det av någon anledning inte skulle vara smart,
och istället spara ihop till ett av dom nya seriernas kort?, Eller en ny processor?

Tacksam för svar & råd

Mvh AlexK

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Du och jag har ganska lika datorer. Ett 6950 är ju ett fint graffe som absoult ska klara att maxa det mesta med din X6 AMD prolle.
I crossfire kommer du att stå dig länge...

1. Skyrim är ett krävande spel i en stor och öppen värld.
Annars så kan du testa LA.Noire med DX11 patch eller Saints Row 3 i DX11.
2. Borde klara det mesta. I crossfire så lär du nog kunna maxa de som finns idag.
3. En sådan uppgradering skulle framtidsförsäkra dig en bra bit in i framtiden.

Deluxe™

Edit: När dom kommer med den "riktiga" FX patchen till win7 så kanske du kan stoppa i en FX-8150. Fett kul att klocka FX serien. Riktigt kul!
Kolla denna. Ligger på 3.3GHz från start. Fick hem den på posten igår.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2267973

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Skrivet av AlbusDlx:

Du och jag har ganska lika datorer. Ett 6950 är ju ett fint graffe som absoult ska klara att maxa det mesta med din X6 AMD prolle.
I crossfire kommer du att stå dig länge...

1. Skyrim är ett krävande spel i en stor och öppen värld.
Annars så kan du testa LA.Noire med DX11 patch eller Saints Row 3 i DX11.
2. Borde klara det mesta. I crossfire så lär du nog kunna maxa de som finns idag.
3. En sådan uppgradering skulle framtidsförsäkra dig en bra bit in i framtiden.

Deluxe™

Edit: När dom kommer med den "riktiga" FX patchen till win7 så kanske du kan stoppa i en FX-8150. Fett kul att klocka FX serien. Riktigt kul!
Kolla denna. Ligger på 3.3GHz från start. Fick hem den på posten igår.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2267973

Okok tack .
Wow 4.7Ghz klockad :o? , Ja funderar på att skaffa en 8150, undrar hur väl jag kan klocka den?, risk att jag måste uppgradera mitt moderkort för att klocka så högt som möjligt troru?

P.S vadå för patch o.o?, Berätta mer

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Som Albus säger skulle 6950 i CF klara sig bra i all spel i nuläget.

Unreal Engine 4 kommer ju snart, skulle vara om det är tillräckligt krävande för att förhindra dig från att maxa inställningarna.