Hej allesammans!
Jag har ett problem med min Lenovo B560, det är nämligen så att den utan förvarning fryser.
Detta sker under enligt mig obelastade situationer. Oftast när jag surfar på internet eller rentav när jag lämnar datorn en stund och den fryser på skrivbordet.
Jag kan inte göra något överhuvudtaget, varken röra touchpad, mus eller tangentbord. Datorn svarar inte. Det enda som fungerar är att hålla inne strömknappen så att datorn tillslut stänger av.
När jag startar datorn igen ger den felmeddelande om att Windows stängts av på fel sätt, vilket är ganska givet. Men den ger inga förslag på kraschrapportering när jag väl har återkommit till skrivbordet.
Fattar verkligen ingenting av detta, har sett att någon skrivit om något liknande detta på prisjakt om just denna dator men man kan inte se all information där....
Länk till någon annans problem : https://encrypted.google.com/search?q=b560+fryser&ie=utf-8&oe...
Har även sätt att ett snarlikt fel drabbat engelsktalande kunder men de har löst med att avinstallera programmet: Veriface, något sådant ligger dock inte på min B560, bör tilläggas att deras krascher sker i logg in fönstret.
Någon som kan hjälpa mig i detta problem?
Har inga direkta erfarenheter av modellen som du frågar om, men har en gammal lenovo T60 som skärmen frös på pga av batteri fel.
Prova att ta ut batteriet och kör med bara laddaren. Kan ju alltid vara värt ett försök.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.