Steermouse bakåt och framåt knapp

Permalänk
Medlem

Steermouse bakåt och framåt knapp

Hej

Jag håller på att sälla in mus knapparna till min G400 mus i Steermouse. Jag vill ha knapp 4 och 5 som tillbaks och framåt knapp.
Men det går inte att göra tecknet [ för då blir de en 8 i stället.

Någon som vet hur man gör [ tecknet utan att få en 8 i SteerMouse?

Mac Keyboard shortcuts:
command-[ Go Back
command-] Go Forward

Permalänk
Medlem

Använd den inbyggda funktionen för att mappa knapp-kombinationer i Mac OS X..

* I steermouse ställer du in att knapp 4 & 5 ska gå till något obskyrt som t.ex. CMD+ALT+K/L (valfritt)
* I "Systeminställningar" -> "Tangentbordsgenvägar" -> "Programgenvägar" lägger du till Safari och skriver vilken funktion du vill mappa om.. "Bakåt"/"Framåt" till de knappar du valde förut.

Såhär ser det ut på min (OS X på engelska):

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att fungera, eller jag för står inte. Om jag göra shif+cmd+K så kommer jag till nätverk. Jag vill göra det här tecknet [ det går inte på ett svenska tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Jag får det inte att fungera, eller jag för står inte. Om jag göra shif+cmd+K så kommer jag till nätverk. Jag vill göra det här tecknet [ det går inte på ett svenska tangentbord.

Steg nummer två i min guide beskriver hur du ändrar Bakåt/Framåt-funktionen till samma valfria kombination som du ställde in i Steermouse.

[] kan du göra me alt+7/alt+8.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Litet necro att svara nu, men jag satt och strulade med samma sak så tänkte förtydliga svaret, det är så enkelt att man ska lägga till option (dvs alt) som modifierare tillsammans med cmd och 8 som tangent, för att generera sina framåt /bakåt i steermouse, rätt uppenbart då man inser det, men på nåt vis kändes det som om man skulle slå in tecknet snarare än tangenten så att säga