Hur smakar Ron de Jeremy? (helt utan trollning)

Permalänk
Hjälpsam

Hur smakar Ron de Jeremy? (helt utan trollning)

Tjo, höll på att skratta ihäl mig när jag snubblade på Ron De Jeremy på systembolaget.se (nr 518);

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=518

Om man tittar på pris och typ av rom så är det möjligt att den faktiskt är god.
De mörka rom som jag har mest erfarenhet av är Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old (nr 508), Rum Plantation Grande Reserve Barbados (nr 10310), Ron Zacapa Gran Reserva (nr 500) och Captain Morgan Private Stock (finns ej i Sverige).

Har någon provat Ron de Jeremy och kan beskriva den, gärna i relation till någon av de andra sorterna jag nämnt, eller i förhållande (när det gäller spritighet) till någon singel malt eller blend.

Ser ut att bli den nya favoriten att komma med som födelsedagspresent till polarna

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Haha, ja, jag har faktiskt läst att han skulle släppa en rom. Känns väl lite konstigt att säga att man smakat på Ron de Jeremy dock

Permalänk
Medlem

Inslag av banan. Dagens skratt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jämfört med dom två Plantation som båda är ganska lika så är Ron Jeremy inte lika "len" och man känner en tydligare spritsmak (den känns "starkare" typ).
Om du gillar Plantation kan jag föresten rekommendera Diplomático Reserva Exclusiva 12 Años (nr 356)

Permalänk
Medlem

Otroligt god är den.... Köpte en flaska i höstas.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kryll:

Jämfört med dom två Plantation som båda är ganska lika så är Ron Jeremy inte lika "len" och man känner en tydligare spritsmak (den känns "starkare" typ).
Om du gillar Plantation kan jag föresten rekommendera Diplomático Reserva Exclusiva 12 Años (nr 356)

Tack för tipsen och jämförelsen, med rom uppskattar jag en len upplevelse utan för mycket socker. Kan nog bli en flaska Ron bara för skoj skull, den låter absolut drickbar

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Otroligt god är den.... Köpte en flaska i höstas.

Håller med, riktigt god.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Den är helt okej för priset! Är mer av en whiskydrickare men fick Ron de Jeremy i present av flickvännen, och kan bara instämma att den slinker ner i halsen utan problem.

Pun intended!

Permalänk
Medlem

This, this is Stiffer then Ron Jeremy var en mening som fick mig att garva högt under förra avsnittet av The Grand Tour

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gluon:

Den är helt okej för priset! Är mer av en whiskydrickare men fick Ron de Jeremy i present av flickvännen, och kan bara instämma att den slinker ner i halsen utan problem.

Pun intended!

Bra att du drar upp en 5 år gammal tråd..

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop