we were unable to run bootsect to make the usb device bootable

Permalänk
Medlem

we were unable to run bootsect to make the usb device bootable

Hej,
Jag Börjar känna mig som en spammare. Min andra fråga idag. "Brukar vara tyst och snäll annars."

Jag använder "Windows 7 USB/DVD download tool" för att göra en bootbar usb-sticka med Windows 7 Home premium 64 bit.
Men får detta meddelande:
"we were unable to run bootsect to make the usb device bootable"

Jag är ganska säker på att detta är ett problem eftersom jag försöker skapa en bootbar usb sticka från en 32 bitars version av Windows 7.
Windows 7 32 bit är installerad på min dator.

Jag har googlat lite och läst olika guider, men hittar inte nåt bra. Jag har inte lust och springa iväg och köpa en DVD-läsare.
Jag ska Googla lite, men jag skulle uppskatta mycket om nån skulle ha tips eller råd.

Tack igen.

OBS!*och för att spara tid åt er alla. Ja, Äkta version och inget annat*

Solved
Permalänk
Avstängd

Är USBn formaterad till FAT32 ? Använder själv win2flash på laptopen, har fungerat utmärkt

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Är USBn formaterad till FAT32 ? Använder själv win2flash på laptopen, har fungerat utmärkt

Det är min lyckodag idag! Fick två bra svar på mina två frågor idag.

WongFeiHung: Win2flash gjorde succé. Formaterade från NTS till FATS32 med.

Jag tackar och bockar för tipset.