cmd prompt dyker upp en halv sekund när jag loggar in i windows

Permalänk

cmd prompt dyker upp en halv sekund när jag loggar in i windows

Varje gång jag loggar in windows ser jag cmd-prompten ploppa upp under bråkdelen av en sekund. Jag tror inte det är någon illasinnad kod, men jag gillar att ha kontroll och vill gärna veta vad tusan det är. Datorn är ny, så förmodligen är det från nån drivrutin.

Jag kör p8z77-v pro, 3570k, HD 7970 och en intel 520 ssd.

Dessa program har jag hittat under startup i systeminformationen:

bank id: personal.exe
logitech setpoint: setpoint.exe /launchgaming
Nåt från google? googleupdate.exe /c
Är detta kanske virusprogrammet? msseces.exe -hide -runkey
realtek: ravbg64.exe /dtsu2p
realtek: rtkngui64.exe -s
Spotify: spotifywebhelper.exe

Permalänk
Medlem

Har något liknande, tyckte det började dyka upp med AMD drivarna?

Permalänk
Medlem

Jag har sett samma sak på min med, nån gång var den lite segare så jag han läsa och då fick jag intrycket att det var nått med AMD grfikdrivrutinen till mitt HD4890, kommer dock inte ihåg vad som stod. Men ser att du har ett AMD kort du med, så kan ju vara det.

Pröva att trycka printscreen just när den dyker upp.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Nu är jag inte hemma, så jag är inte helt säker på vad det står. Men jag har för mig att det är något i stil med: "AMD Accelerated Video Transcoding Device Initialization"

Tydligen så har det med OpenCL att göra.
Det går att ta bort, men jag tycker att det känns lite onödigt.

Permalänk

Aha,

Ja det stämmer ju bra. Tyckte det började dyka upp direkt efter jag lagt in alla drivrutiner till datorn. Tack för detta, nu har jag lite fler sökord att googla efter.

Permalänk
Medlem

Samma sak händer mig fast att det inte står något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Har något liknande, tyckte det började dyka upp med AMD drivarna?

Skrivet av pekkasteele:

Jag har sett samma sak på min med, nån gång var den lite segare så jag han läsa och då fick jag intrycket att det var nått med AMD grfikdrivrutinen till mitt HD4890, kommer dock inte ihåg vad som stod. Men ser att du har ett AMD kort du med, så kan ju vara det.

Pröva att trycka printscreen just när den dyker upp.

Jag fick upp något liknande idag för första gången. Klockade mitt HD4890 igår och intstallerade senaste Catalyst (v12.3). Har inte haft det tidigare så det verkar som att det kom med någon av mjukvaruppdateringarna.

EDIT:
http://i.imgur.com/T8G2H.png

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azrof90:

Jag fick upp något liknande idag för första gången. Klockade mitt HD4890 igår och intstallerade senaste Catalyst (v12.3). Har inte haft det tidigare så det verkar som att det kom med någon av mjukvaruppdateringarna.

EDIT:
http://i.imgur.com/T8G2H.png

Jaa, det kom för mig för ett tag sen, men kommer inte ihåg om det var 1 månad sen eller 6 typ. Men hur gammal drivrutin hade du innan du uppgraderade?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jaa, det kom för mig för ett tag sen, men kommer inte ihåg om det var 1 månad sen eller 6 typ. Men hur gammal drivrutin hade du innan du uppgraderade?

Hm, tror den var sen mars eller nåt. Installerade om det idag. Fick ett medelande om att det fanns en nyare verision av CCC, men nu när jag kollar står det att det här också var v12.3. Skumt. Vet dock inte om fönstret fortfarande dyker upp. missade det när jag startade datorn iaf.

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |