Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Okej genier! Jag hittade ett till test till er! 15min test.

http://www.intelligencetest.com/

"Personalized IQ report for Hannes !

Your age adjusted IQ score is 135 and the average score of all test takers is 100."

Fast det här var ju allt från geografi till ordkunsap och mattematiskt tänkande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Okej genier! Jag hittade ett till test till er! 15min test.

http://www.intelligencetest.com/

Börjar nu.

Edit:
Kunde inte komma in på sidan.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av hapone:

"Personalized IQ report for Hannes !

Your age adjusted IQ score is 135 and the average score of all test takers is 100."

Fast det här var ju allt från geografi till ordkunsap och mattematiskt tänkande.

Jepp! Du verkar bra på allt! Du är så duktig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Jepp! Du verkar bra på allt! Du är så duktig

Haha, fast det vore ju lite konstigt om man får bra resultat på ett IQ-test men dåligt på ett annat.

Edit: fick detaljerat mail på resultatet nu. 28/30 rätt. Gissar att det var talföljderna jag bommade.

Permalänk
Skrivet av hapone:

Haha, fast det vore ju lite konstigt om man får bra resultat på ett IQ-test men dåligt på ett annat.

Jo fast det där testet krävde ju lite språkkunskaper med mera som du sa. Haha jag fick 78 fast jag missade att läsa instruktionerna i början så jag fick för mig att jag hade oändligt med tid. Min kompis fick 48. Så vi är väl typ dum o dummare.

Men Forrest Gump hade tydligen 76 i IQ så jag ligger 1 i IQ över honom och det ger mig hopp.

Permalänk
Medlem

Fan är för dålig på engelska han ju bara 2/3 av testet.

Personalized IQ report for Erik !

Your age adjusted IQ score is 121 and the average score of all test takers is 100.

Your IQ score is the result of a formula based on the number of questions answered correctly on the test. This score has been further adjusted to account for the differences in capabilities among various age groups.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

"Personalized IQ report for Hannes !

Your age adjusted IQ score is 135 and the average score of all test takers is 100."

Fast det här var ju allt från geografi till ordkunsap och mattematiskt tänkande.

Precis hade nog inte fått så bra även om jag hunnit med. Eftersom jag bara har lätt för matte och logik.

Skrivet av hapone:

Haha, fast det vore ju lite konstigt om man får bra resultat på ett IQ-test men dåligt på ett annat.

Edit: fick detaljerat mail på resultatet nu. 28/30 rätt. Gissar att det var talföljderna jag bommade.

Tal följderna kan jag Tänkter inte avslöja så någon får gratis poäng.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Okej genier! Jag hittade ett till test till er! 15min test.

http://www.intelligencetest.com/

Det där fick jag 129 på. Gjorde det på mensas hemsida för några veckor sedan och fick exakt 100.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Tal följderna kan jag Tänkter inte avslöja så någon får gratis poäng.

Den här:
3, 9, 6, 12, 9, 15, 12, 18
och den här:
4,5,8,17,44,

Är de jag misstänker jag att jag fick fel på. Vad får du dem till?
Använd [spoiler] så behöver bara de som vill se det se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Den här:
3, 9, 6, 12, 9, 15, 12, 18
och den här:
4,5,8,17,44,

Är de jag misstänker jag att jag fick fel på. Vad får du dem till?
Använd [spoiler] så behöver bara de som vill se det se.

Den första är varannan -3 och varannan +6. Så 3 + 6 = 9. 9 - 3 = 6. 6 + 6 = 12. Osv. (svaret är då 15)

Den andra börjar med +1, och additionen du använde förra gången multiplicerar du med tre. Så:
+1
+3
+9
+27
+81 (=125)

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Den första är varannan -3 och varannan +6. Så 3 + 6 = 9. 9 - 3 = 6. 6 + 6 = 12. Osv. (svaret är då 15)

Den andra börjar med +1, och additionen du använde förra gången multiplicerar du med tre. Så:
+1
+3
+9
+27
+81 (=125)

Dold text

Aha!
Blir alltid för stressad när det kommer till sånt och börjar tänka i på tok för krångliga banor. Har aldrig varit speciellt snabb på huvudräkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Den här:
3, 9, 6, 12, 9, 15, 12, 18
och den här:
4,5,8,17,44,

Är de jag misstänker jag att jag fick fel på. Vad får du dem till?
Använd [spoiler] så behöver bara de som vill se det se.

Skrivet av MarcusW:

Den första är varannan -3 och varannan +6. Så 3 + 6 = 9. 9 - 3 = 6. 6 + 6 = 12. Osv. (svaret är då 15)

Den andra börjar med +1, och additionen du använde förra gången multiplicerar du med tre. Så:
+1
+3
+9
+27
+81 (=125)

Dold text

På den första kan man också ta +3 med varannan siffra 3, 9, 6, 12, 9, 15, 12, 18, 15. Brukar vara rätt vanligt för att förvirra (t.ex. 3, 2, 6, 4, 9, 8, 12, 16, X) där första är +3 och andra gånger 2.

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

OP, vad av detta stora intresse om logiskt tänkade?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Inaktiv

Kan ens IQ försämras eller förbättras? Om man t.ex. tar ett IQ test när man är ung, säg 6-9 år, och sedan tar ett test igen om, säg 10-20 år, kan det ha ändrats då eller är det alltid samma?

Permalänk
Entusiast

Jag är smartare än fångvaktaren "85" i Alien 3 iaf, mer en så bör jag nog hålla för mig själv.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon59807:

Kan ens IQ försämras eller förbättras? Om man t.ex. tar ett IQ test när man är ung, säg 6-9 år, och sedan tar ett test igen om, säg 10-20 år, kan det ha ändrats då eller är det alltid samma?

Tanken är ju att det inte ska förändras.
Men personligen tycker jag det känns så sjukt godtyckligt, framför allt när man ska bestämma IQ på barn. Då är det oftast en psykolog som pratar med barnet och ställer frågor och håller på och ska sedan sätta ett IQ baserat på hur bra barnet svarade.

Att alla psykologer skulle sätt exakt samma IQ har jag väldigt svårt att tro.

Och på skriftliga IQ-test kan du ju faktiskt chansa rätt också. Framför allt om du har de flesta rätt. Säg att du har typ 3 fel på testet första gången, men egentligen chansade du på tre andra frågor och råkade få rätt. Tre eller sex fel gör stor skillnad på ditt resultat.

Man borde egentligen få motivera varje svar direkt efter provet.

Permalänk
Medlem

126+ på mensas webtest och 126 på det andra, dock lite skeptisk till dessa engelska test med bredare frågekategorier som ordbildande då detta starkt gynnar någon som bara kan engelska.
När det gäller att påverka sin IQ har jag hört en del tala om att man kan göra det genom att hålla hjärnan igång och framförallt tror jag att man kan träna in "rätt" tankemönster

Permalänk
Medlem

Druckit ett sexpack folköl & hann inte svara på fråga 24:

Permalänk
Medlem

Dom flesta brukar väl få 126 eller mer just på den här testen.... Den danska iq testen är mycket bättre, dom flesta brukar faktiskt liga runt 100 på den.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte ens göra klart testet.. Men jag känner mig inte dum för det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Dom flesta brukar väl få 126 eller mer just på den här testen.... Den danska iq testen är mycket bättre, dom flesta brukar faktiskt liga runt 100 på den.

Har du länken till de danska testerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Har du länken till de danska testerna?

http://www.iqtest.dk/main.swf

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

133 på den. Måste dock erkänna att jag chansade på typ de 4-5 sista frågorna. Sjukt svårt. Svårare än det rikitga mensatestet i sverige.

Edit: Och jag har tagit det testet förut för något år sedan. Så kände igen en hel del av frågorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

133 på den. Måste dock erkänna att jag chansade på typ de 4-5 sista frågorna. Sjukt svårt. Svårare än det rikitga mensatestet i sverige.

Edit: Och jag har tagit det testet förut för något år sedan. Så kände igen en hel del av frågorna.

Fick 120 på den runt år 2002 eller 3. Sen har jag även gjort en annan test för några år sedan som jag fick 118 på så jag ligger väl där någonstans.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Fikk 142 än gång på den dä sidan, fun1 va dem

Permalänk
Medlem

Jag fick 126 eller mer på svenska och 122 på danska, klart svårare.

Jag har en IQ på 125 så danska verkar ganska korrekt, mer än svenska sidan iaf.

Men även jag ger inte sådär jättemycket för dessa IQ test, visst man har lättare för logiska problem, men vad hjälper det om ens kreativa eller personliga "IQ" är i botten

Visa signatur

Asus P5kpl | E8500@3,8 | 4Gb | hd 4850 | P182b | Corsair 520w |

Permalänk
Medlem

138 på danska sidan.

Får medge att jag inte var säker på de i slutet fick gå lite på känn.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Jo fast det där testet krävde ju lite språkkunskaper med mera som du sa. Haha jag fick 78 fast jag missade att läsa instruktionerna i början så jag fick för mig att jag hade oändligt med tid. Min kompis fick 48. Så vi är väl typ dum o dummare.

Men Forrest Gump hade tydligen 76 i IQ så jag ligger 1 i IQ över honom och det ger mig hopp.

76 + 1 = 78?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Har alltid funderat på varför det sällan är någon som postar en iq som är låg eller normal då det borde vara många fler som får fram det resultatet.

Är det för att de inte vill visa sin låga IQ, så man skiter i att posta?
Folk med låg IQ gillar inte IQ test, därför gör de inga IQ test?
Testen är inte bra inte alls och därför får alla över 120?
Är alla i Sverige så smarta att vi hamnar över 120 iaf?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Har alltid funderat på varför det sällan är någon som postar en iq som är låg eller normal då det borde vara många fler som får fram det resultatet.

Är det för att de inte vill visa sin låga IQ, så man skiter i att posta?
Folk med låg IQ gillar inte IQ test, därför gör de inga IQ test?
Testen är inte bra inte alls och därför får alla över 120?
Är alla i Sverige så smarta att vi hamnar över 120 iaf?

Många som skriver högre resultat än den de har uppnått men håller med att det är många iq tester som är väldigt lätta

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X