Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Joshin: levererades din till dörren direkt?

Japp, de ringde dock några minuter innan och frågade om jag var hemma.

Permalänk
Medlem

Men sjukt trött på FedEx. Igår kl 16 kom paketet till Arlanda, sedan imorse 07.30 är det 'in transit' men nu kl 19 har det ännu inte kommit fram. Hallå, det är 35km! Fattar de inte att prylabstinens är svårhanterbart ?!

Permalänk
Medlem

Mitt är också på Arlanda. Känns smidigt att det gick från Paris --> Arlanda när jag bor i Malmö...

I morgon bör det väl dyka upp...

Ska stoppa i en Samsung 830 128gb SSD och ska fixa en bootbar USB-sticka med Win 7 64-bit ikväll.

Permalänk
Medlem

Jag blir så förbannad!

Idag skulle paketet komma men av en slump såg jag att det stod "kund ej mottaglig" när jag trackade ordern. De har kört hem till mig utan att ringa innan dvs nu är paketet bortblåst över helgen.

Får vänta till på måndag eller tisdag innan jag får den nu.. FAN för Posten/Fedex. Visst sjutton ringer man innan? Har tom skrivit det på ordern.

Permalänk
Medlem

Idag kom den!

Strular med att installera den nu, återkommer senare!

Första intrycket:
Snygg, stilren och "lagom" format. Blir varm men det är ju hela tanken med aluminium-chassit. Inte hört ett smack ifrån fläktarna än...

Permalänk
Medlem

Fasen! Köptarmen blev alldeles för stark efter dom där tidiga rapporterna, var väl mestadels ljudnivån som jag var lite orolig över men det verkar inte vara några större problem så långt iaf. Tack Joshin och Xophile för rapporterna. Beställning lagd, en A8 barebone blev det... borde räcka gott och väl till mina användningsområden.

Jag hoppas det inte tar alltför länge med frakten, helst vill jag förstås ha den i näven samma stund som man skickat iväg beställningen!

Permalänk
Medlem

Initialt strul

Äntligen kom FedEx. Smutt lite förpackning låg min MC101/A10 i, glad som på julafton packade jag upp den. Men fanskapet vägrar att boota upp det förinstallerade OSet Har försökt det mesta tycker jag, nu fram med skruvmejseln för att se om något verkar sitta löst. Upptäcker att manualen som finns hos Arctic bara visar HDD, inte hur minnet ska sitta, trots toc. Inget om felsökning heller i manualen. Inte nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Idag kom den!

Strular med att installera den nu, återkommer senare!

Första intrycket:
Snygg, stilren och "lagom" format. Blir varm men det är ju hela tanken med aluminium-chassit. Inte hört ett smack ifrån fläktarna än...

Xophile, lyckades du få till det? Min strular också, har förinstallerat OS, du kanske köpte barebone?

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt nyfiken på denna burk.
Kommer den säljas i Sverige eller är de import som gäller?
Vill gärna höra fler reflektioner av er som redan köpt den.

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem

Grrrr

Skrivet av groomer:

Jag är också väldigt nyfiken på denna burk.
Kommer den säljas i Sverige eller är de import som gäller?
Vill gärna höra fler reflektioner av er som redan köpt den.

Jag är nog inte den bästa att fråga - min burk kan fortfarande inte starta Enligt Arctic Support så jobbar man på saken, blir väl nån form av recovery på det förinstallerade OS:et som jag måste få in. Utlovat till idag, men jag håller inte andan om man säger så... Jag lever på hoppet, det har ju bara gått 4 dagar.

Vad jag vet finns inte burken till salu nånstans i Sverige, åtminstone inte än. Import alltså.

/Nz

Permalänk
Medlem

Nizcue:

Tack för ditt svar. Kan du inte bara installera Windows från usb sticka?
Vad är de för os som ska vara förinstallerat?
Skillnad. Mellan A8 och a10?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grrrr

Skrivet av groomer:

Nizcue:

Tack för ditt svar. Kan du inte bara installera Windows från usb sticka?
Vad är de för os som ska vara förinstallerat?
Skillnad. Mellan A8 och a10?

Har tyvärr inget eget W7 som jag kan lägga på en sticka för att börja om installationen från scratch.
Tänkte att jag skulle slippa den biten, därför köpte jag all-inclusive.
Epic fail

Permalänk
Medlem

I denna guide hittar du länkar till Windows 7 Professional SP1 Svenska http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Länk till Digital River för Windows 7 Professional SP1 Svenska x86 http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59271.iso

Länk till Digital River för Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59273.iso

Och om du vill installera Home Premium svensk så är det bara att använda verktyget Ei.cfg Removal Utility för att ta bort ei.cfg filen som ligger i Windows 7 Professional SP1 ISOn innan du lägger över Windows 7 på USB minnet och då kan du välja Home Premium svensk när du sedan installerar Windows 7 http://code.kliu.org/misc/winisoutils/

Edit. Det går även att ta bort ei.cfg filen utan något verktyg efter överföringen till USB minnet och då går man in på USB minnet och öppna mappen sources och scrollar ner till filen ei.cfg som man nu kan radera genom att högerklicka och välja ta bort.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

I denna guide hittar du länkar till Windows 7 Professional SP1 Svenska http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Länk till Digital River för Windows 7 Professional SP1 Svenska x86 http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59271.iso

Länk till Digital River för Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59273.iso

Och om du vill installera Home Premium svensk så är det bara att använda verktyget Ei.cfg Removal Utility för att ta bort ei.cfg filen som ligger i Windows 7 Professional SP1 ISOn innan du lägger över Windows 7 på USB minnet och då kan du välja Home Premium svensk när du sedan installerar Windows 7 http://code.kliu.org/misc/winisoutils/

Edit. Det går även att ta bort ei.cfg filen utan något verktyg efter överföringen till USB minnet och då går man in på USB minnet och öppna mappen sources och scrollar ner till filen ei.cfg som man nu kan radera genom att högerklicka och välja ta bort.

Tack för tipsen, Janee !

Permalänk
Medlem

Hittade en recension av Arctic MC101 Entertainment Center

http://www.rwlabs.com/article.php?cat=articles&id=651&pagenum...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av groomer:

Hittade en recension av Arctic MC101 Entertainment Center

http://www.rwlabs.com/article.php?cat=articles&id=651&pagenum...

Tack för recensionen på Arctic MC101, jag hade önskat en lite mer omfattande test men vi får hoppas på fler recensioner.

Enligt recensionen så förbrukar Arctic MC101 maximalt 54 watt och den skall tydligen även fungera utan problem för BluRay med full DTS-HD audio och då passar den bra för mig.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Min tappar SSD-disken (SDAmsung 128gb 830) och hänger sig ofta (även vid idle). Ska skicka den till Tyskland och får betala frakten dit själv.

Får även en "test-bild" i alla regnbågens färger vid väckning ifrån sleep/viloläge.

Deras support har dock varit kanonbra via mail. Svar på 10 minuter någon gång och ofta inte mer än 4-5 timmars väntetid på svar.

Det enda jag irriterar mig på är att de säger att så fort min enhet kommit till Tyskland, först då beställer de en ny till mig. Vore ju bättre att de beställde en ny idag till Tyskland, de testar den på plats och så fort min defekta enhet är i deras händer så skickar dem den till mig. Lite kortare väntetid än ifrån Hong Kong men de vägrar. Illa!

Hör av er om ni har fler frågor!

Förutom oturen med måndagsex så är jag väldigt nöjd. Snygg, liten, tyst och diskret. Blir dock väldigt varm utanpå (som den ju naturligtvis ska pga utledning av värme osv men värt att notera)

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite nojjig när jag läser de du skriver om enheten! Kan ju iofs vara som du säger ett måndags exemplar. Tänkte själv beställa en men vet inte om jag vågar nu! Vill ju ha en pålitlig HTPC. Angående ljudvolymen kan du berätta hur fläkten beter sig. Är den kraftfull, klarar den lättare spel.

Extremt nyfiken!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AnandTech testar A10-4600M http://www.anandtech.com/show/5831/amd-trinity-review-a10-460...

Notebookcheck testar A10-4600M http://www.notebookcheck.net/Trinity-in-Review-AMD-A10-4600M-...

Arctic MC101 (A10) och Arctic MC101 (A10) Barebone använder båda A10-4600M APUn som har grafikkretsen HD7660G.

Visa signatur

janee

Permalänk

Väldigt internsant det här! Går själv och väntar på Trinity till desktop för att bygga mig en HTPC men den här verkar kunna göra allt jag vill och lite till!

Ingen som vet något om svenska återförsäljare? Tycker det är smidigare med garanti och liknande ärenden.

Tack!

Edit: det blir en från artic coolings hemsida. Dock du som hade fått din box, har du hunnit testa den mot marknätet här i Sverige och testat om DVB-T tunern stödjer HD sändningar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endosavian:

Väldigt internsant det här! Går själv och väntar på Trinity till desktop för att bygga mig en HTPC men den här verkar kunna göra allt jag vill och lite till!

Ingen som vet något om svenska återförsäljare? Tycker det är smidigare med garanti och liknande ärenden.

Tack!

Edit: det blir en från artic coolings hemsida. Dock du som hade fått din box, har du hunnit testa den mot marknätet här i Sverige och testat om DVB-T tunern stödjer HD sändningar?

Jag väntar med spänning på dina reflektioner kring denna produkt! Väger mellan denna, eller att bygga en egen passivt kyld HTPC med Streacoms kommande FC9 Chassi!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av groomer:

Jag väntar med spänning på dina reflektioner kring denna produkt! Väger mellan denna, eller att bygga en egen passivt kyld HTPC med Streacoms kommande FC9 Chassi!

Fedex har en leveranstid på 6-8 dagar, men jag återkommer!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lite mindre grr

Skrivet av nizque:

Har tyvärr inget eget W7 som jag kan lägga på en sticka för att börja om installationen från scratch.
Tänkte att jag skulle slippa den biten, därför köpte jag all-inclusive.
Epic fail

Pga semester så har jag inte provat janee's tips.
Idag måndag fick jag en länk från Arctic Support med en recovery-version av OSet, ska inte klaga på Supporten i allafall.
Sommarstugan känns lite torftig och trist, vill hem till stan och försöka få igång min nya htpc istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av nizque:

Pga semester så har jag inte provat janee's tips.
Idag måndag fick jag en länk från Arctic Support med en recovery-version av OSet, ska inte klaga på Supporten i allafall.
Sommarstugan känns lite torftig och trist, vill hem till stan och försöka få igång min nya htpc istället

Tråkigt att den inte fungerade för dig, hoppas de löser sig snarast. Skulle du ändå råda folk att köpa sig en Arctic MC101?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Också köpt en sådan här, och slängt in Win7 (x64) på den på en temporär disk tills ny SSD inhandlats. Har dock också problem med den, helt plötsligt stänger den bara av sig, och rör man den inte efter det så kan den försöka gå igång själv efter en liten stund utan att hittils ha lyckats. Har hänt både i windows, och när den bara stått och idlat i bios-inställningarna. Ska prova med annan disk när jag får tid och se om det blir nån skillnad.

Leveransen från dem gick snabbt i alla fall, beställde förra måndagen, och posten kom med den idag på förmiddagen. Dock hade de glömt att lägga med en fjärrkontroll som jag också beställt. Inte fått nåt svar från dem om det än.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara nån vidare kvaliete på denna. Många i denna tråden som haft bekymmer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min fungerar fortfarande utan problem, dock har jag en något äldre Corsair Force Series 2 SSD i den som enbart har SATA 2 om jag minns rätt(om det nu påverkar något). Jag har inte haft några stabilitetsproblem, bortsett från att den hängde sig någon gång när jag streamade SC2 från MLG i helgen, men det är inget jag misstänker har med hårdvaran att göra utan snarare något mjukvaruproblem. Så det finns åtminstone MC101'or som fungerar korrekt, men personligen tycker jag att det borde vara mer snack om dessa problem ifall det var något som var vanligt förekommande. Dock så finns det knappt några forumtrådar alls om MC101 utanför sweclockers...

Permalänk
Medlem

Får skicka min till Tyskland för utbyte också. Får hoppas nästa fungerar bättre.

Fjärrkontroll på väg från Hong-Kong också, så inga problem från deras sida där i alla fall.

Permalänk
Medlem

HåPe:

vad blir frakten till Tyskland och hur snabbt lovade de dig en ny maskin?

Permalänk
Medlem

Har inte varit iväg med den till posten än, men brukar inte vara så dyrt har jag för mig. Ang. leveranstid så var det enda de sa "We will prepare a new device for you and ship it to you as soon as the broken device arrived in Germany."

Edit: 355 kr kostade det att skicka den till Tyskland.