har lite frågor om min nya kylare till mitt grafikkort ihop med moderkortet? hjälp.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

har lite frågor om min nya kylare till mitt grafikkort ihop med moderkortet? hjälp.

hej har lite frågor angående mitt moderkort asus V formula och mitt grafikkort med den nya kylaren Arctic cooling accelero extreme 7970
länk ser ni här gå in och kika http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/502/accelero-xtreme-797...

och så här ligger det till att dom kabel adaptrarna man får med för att koppla in fläkten med grafikkortet och till nätagget brändes när jag skulle göra det, alltså min tillhörande adapter man får med till kylaren kortslöt sig, den brändes så blev att den brände uttaget på grafikkortets uttag, det uttaget man kopplar in fläktarna med som sitter på grafikkortet så nu kan jag inte ställa in rpm speed med fläktarna och undrar nu om mitt moderkort har stöd att koppla in den sladden som sitter på kylaren in till moderkortet? någon som vet om jag kan styra fläktarna via den vägen om jag sätter kabeln på ett uttag på moderkortet? Mvh Nicklas.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|