Permalänk
Inaktiv

Vad är den stora skillnaden?

Hej alla,

Total novis här som vill se vad den stora skillnaden är på dessa två datorer förutom de uppenbara så klart Är skillnaderna så stora? Alltså, är i5-3570K mycket bättre än i5-3450? Eller är det kvaliten på resterande komponenter som gör t ex THOR datorn bättre?

1. http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

2. http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingner_v.2_-_intel_i5-3570...

Nu finns ju inte THOR datorn på lager längre men då undrar jag om det är värt 1000 mer för TAURUS nedan:

http://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-560ti-i...

Jag ska ju investera i en ny dator uppenbarligen och är inte direkt låst vid kostnad, mer än att det gärna får ligga under 10.000. Vill bara inte köpa nått som börjar flåsa efter bara 1 år så får jag nått mer framtidssäkrat med en THOR eller TAURUS för 1000 eller 2000 mer så satsar jag så klart på det. Men bortse gärna från tanken att ihopbyggt alltid är bättre än märke.

Tusen tack för den tid ni tar er!

Permalänk
Medlem

Ska du ha färdigbyggt så är det Thor Jords som gäller för det här priset. Väldigt mycket mer prisvärd (och bättre) än alla 3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Ska du ha färdigbyggt så är det Thor Jords som gäller för det här priset. Väldigt mycket mer prisvärd (och bättre) än alla 3.

Tack för det snabba svaret! Mitt ända aber där är att den inte finns på lager nu.

Men då menar du att grafikkortet gtx670 (ända skillnaden mot TAURUS jag kan hitta och så klart, 1 TB större hårddisk) gör så stor skillnad?

Och är skillnaden mellan i5-3450 mot i5 3570K också så stor att det är värt väntan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av felipefuentes:

Tack för det snabba svaret! Mitt ända aber där är att den inte finns på lager nu.

Men då menar du att grafikkortet gtx670 (ända skillnaden mot TAURUS jag kan hitta och så klart, 1 TB större hårddisk) gör så stor skillnad?

Och är skillnaden mellan i5-3450 mot i5 3570K också så stor att det är värt väntan?

Jag skulle utan tvekan vänta på Thor jords i ditt fall.

GTX 670 är anledning nog till att vänta, då det presterar så mycket bättre och orkar säkert med 1 år längre än de andra grafikkorten.

Om lagring är viktigt så skulle du ju kunna skaffa en extern hdd om den interna börjar sina.

Skillnaden mellan 3450 och 3570k är att 3570k har högre frekvens och upplåst multipel, vilket betyder att du med 3570k kan överklocka och presterar även bättre om du väljer att inte göra det.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iGtfo:

Jag skulle utan tvekan vänta på Thor jords i ditt fall.

GTX 670 är anledning nog till att vänta, då det presterar så mycket bättre och orkar säkert med 1 år längre än de andra grafikkorten.

Om lagring är viktigt så skulle du ju kunna skaffa en extern hdd om den interna börjar sina.

Skillnaden mellan 3450 och 3570k är att 3570k har högre frekvens och upplåst multipel, vilket betyder att du med 3570k kan överklocka och presterar även bättre om du väljer att inte göra det.

Det är en himla tur att sådana här forum finns för oss noviser tusen tack för svaret.

Då så, ska ge THOR datorn en chans och vänta. Om inte, så får det bli TAURUS och så får jag beklaga mig istället ;-P

Permalänk
Medlem
Skrivet av felipefuentes:

Det är en himla tur att sådana här forum finns för oss noviser tusen tack för svaret.

Då så, ska ge THOR datorn en chans och vänta. Om inte, så får det bli TAURUS och så får jag beklaga mig istället ;-P

Verkligen inte värt att köra på TAURUS (om du nu inte orkar vänta) och få ett 560Ti istället för ett 670 som med Thor Jords. Du anar inte vilken skillnad 670 gör jämfört med 560Ti :).

Permalänk
Medlem

Datorn använder sig av moderkortet MSI H77MA-G43 och kan därmed inte överklockas.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB