Logitech Z906 VS Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag har haft dom i ca 9-10 år och tycker dom låter helt ok när man justerar ner subbasen till lägsta nivån. Dom är också helt perfekta som party högtalare.

Så länge man bara lyssnar på massa musik med konstgjord bas så är det ok,men perfekta partyhögtalare skulle jag inte kalla dem,köp ett par stora cervin vega och slutsteg så har du ett partysystem.

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Jag har haft dom i ca 9-10 år och tycker dom låter helt ok när man justerar ner subbasen till lägsta nivån. Dom är också helt perfekta som party högtalare.

Hmm. Har hört och tycker fortfarande att subben låter förjävligt på lägsta nivån. Men kan förstå att de funkar bra som partyhögtalare

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Bosson:

Hej! Hade tänkt skaffa ett ljudsystem och har kollat på dessa 2. Kan få ett Logitech Z-5500 för 1600 kr, dock så är det 2-3 år gammalt men funkar fortfarande utmärkt. Eller köpa ett Logitech Z906 nytt för ca 2100 kr. Ska man köpa Logitech Z-5500 eller är det bättre att vänta någon månad och köpa ett nytt Z906? Någon som vet vilket som faktiskt spelar bäst?
Mvh, Viktor

jag äger Z-5500, och jag har haft dom nu i 3 år snart, och jag har inte upplevt några som helst problem med dom än, jag har en bas inställning (samt diskant inställning) som jag drar upp så basen ger nästan ut dubbelt utav den normala bas frekvensen den ger, och de är helt otroligt vilken bas den har (och detta jämnar jag ju ut genom att höja diskanterna så inte basen överröstar diskanten)

jag har en kompis som köpte dom nyligen för 800, och han sa att det var värt varenda öre, surround ljudet funkar skit bra i uppdelningen av musik, och spel är så pass dugligt så jag tror ibland att ljudet är i rummet med i själva verket är i spelet.

Jag tycker personligen att z-5500 är mer värt det, jag tycker det är ett väldigt bra system för ett så lågt pris!

Permalänk
Skrivet av arekusanda:

jag har en bas inställning (samt diskant inställning) som jag drar upp så basen ger nästan ut dubbelt utav den normala bas frekvensen den ger, och de är helt otroligt vilken bas den har (och detta jämnar jag ju ut genom att höja diskanterna så inte basen överröstar diskanten)

O.O Vilket resulterar i att Mellanregistret blir ännu mera undangömt. Låter spännande.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

O.O Vilket resulterar i att Mellanregistret blir ännu mera undangömt. Låter spännande.

Tyvärr men de som sitter med små satelliter och sub och tycker det låter bra har nog aldrig hört hur ett bra mellanregister ska låta,folk verkar tro att det bara finns bas och diskant.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Tyvärr men de som sitter med små satelliter och sub och tycker det låter bra har nog aldrig hört hur ett bra mellanregister ska låta,folk verkar tro att det bara finns bas och diskant.

Ja det verkar lite som det :/

Visa signatur