Permalänk
Medlem

EzzU's Define xl

här kommer slutvaran av mitt define xl, dock väntar jag på en sponsor med nya fläktar
(NB-eLoop® S-Series 120mm), men då dem skulle få in dem i lager om en månad så får mina spectra fläktar hoppa in så länge! det är orange sleeve på några av dem fläktarna! men dem nya ska självklar sleevas blått senare!

Tanken var att bygga en tyst och stilren dator som ska klara det mesta!

komponenterna

CPU: AMD FX-6100 X6 3,3GHz
GPU: XFX Radeon HD6950 2048MB Dual Fan OC
Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX
RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Lagring till windows och spel: OCZ SSD Agility 3 120GB
Lagring till övriga saker : 1 sergate 500 gb en WD 250 gb,

kylning

EK cpu block
Radiator RX-240
2 st Alphacool NexXxoS Pro 120 v2

Chassit blev jag sponsrad med av fractal designe, då jag har byggt 3 datorer med deras chassin så vill jag bara säga att jag är grymt nöjd med dem! deras kvalitet underbar, och dem har mycket prisvärda saker

Sleeve blev jag sponserad av stylingwebben, och det är väldigt lätt hanterligt kabelstrumpa, lätt att få genom kablarna och har mycket behaglig färg,så ni som är sugna på sleeve, jag rekommenderar stylingwebben starkt! länk till deras sleeve

kabelstrumpa

Artur på cooling stuff har hjälp mig mycket! extremt bra service, Hur bra som helst! och stort tack till sponsringen

Sponsorer
http://www.fractal-design.com/
http://www.stylingwebben.se/
http://coolingstuff.se/

EzzU's Define xl

Permalänk
Medlem

Du får mer än gärna byta namn. Simplicity

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Du får mer än gärna byta namn. Simplicity

oj! inte sett detta! ber som hemskt mkt om ursäkt !:) hoppas inget skada gjort!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

oj! inte sett detta! ber som hemskt mkt om ursäkt !:) hoppas inget skada gjort!:)

Lugnt. Verkligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Lugnt. Verkligen inte

bra:)

Permalänk
Medlem

Många rad för bara Prollen

Har Stylingwebben bra sleeve? funderat på att beställa till nästa bygge

Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeGabbe:

Många rad för bara Prollen

Har Stylingwebben bra sleeve? funderat på att beställa till nästa bygge

Cheers

ja det blev de;D men ska köpa block till grafikkortet när man får jobb och pengar:) då jag är arbetslös nu:P

stylingwebben har jätte bra sleeve till ett bra pris!:) väldigt lätthanterligt:)

Permalänk
Medlem

jag gillar inte fullt ut hur du har buntat ihop de sleevade kablarna, imo är det otroligt snyggt om de kommer ut med lite "böj" utvidgade
Sen har jag lite funderingar på hur du hade tänkt dig med fläktraden där nere fram, ska du skaffa dig ett fläktfilter?

Annars så gillar jag bygget, den blåa färgen i kylarmediet var sjukt snyggt!:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

jag gillar inte fullt ut hur du har buntat ihop de sleevade kablarna, imo är det otroligt snyggt om de kommer ut med lite "böj" utvidgade
Sen har jag lite funderingar på hur du hade tänkt dig med fläktraden där nere fram, ska du skaffa dig ett fläktfilter?

Annars så gillar jag bygget, den blåa färgen i kylarmediet var sjukt snyggt!:)

menar du kardborrebanden elr buntbanden?:) om du menar 240 raden?:) varför skulle jag behöva filter då det ska komma upp plexi glas:) dem 140 ifram drar in kall luft till den raden:)

tack för kommentaren:D gillar att folk tycker det dem inte blev så bra så¨man kan ändra på de:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

menar du kardborrebanden elr buntbanden?:) om du menar 240 raden?:) varför skulle jag behöva filter då det ska komma upp plexi glas:) dem 140 ifram drar in kall luft till den raden:)

tack för kommentaren:D gillar att folk tycker det dem inte blev så bra så¨man kan ändra på de:)

kardborrebande, med akasa på släpp på dom lite, imo är det snyggare!;)
240rad: ah, tänkte mer om du skulle ha insug på sidan!;) om du eventuellt skulle köra ett filter i plexit sen, men om du får in luft från fronten så borde det ju inte vara större problem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

kardborrebande, med akasa på släpp på dom lite, imo är det snyggare!;)
240rad: ah, tänkte mer om du skulle ha insug på sidan!;) om du eventuellt skulle köra ett filter i plexit sen, men om du får in luft från fronten så borde det ju inte vara större problem!

okej:) aa sitter ju 2 st 140 i fronten med filter som blåser på 240 raden:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

okej:) aa sitter ju 2 st 140 i fronten med filter som blåser på 240 raden:)

aaha!:) amen då äre ju "cool";D

Visa signatur

Permalänk

Trevligt bygge!

Ser ut som att du har ett veck på en slang, kanske är någonting du borde se över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edonkulator:

Trevligt bygge!

Ser ut som att du har ett veck på en slang, kanske är någonting du borde se över.

ja jag vet:)men får nog beställa andra anslutnigar som har en vinkel:) men har inte orkat tömma systemet nu:)

Permalänk
Medlem

Det ser ut att koka i reservoaren.
Eller är det bara en syn?

EDIT: såg nu att det var Aorora vätskan:) vet inte varför jag ens fick tanken.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Det ser ut att koka i reservoaren.
Eller är det bara en syn?

Koka?:p nja tveksamt ligger på 7 grader idl:p det är mayhems vätska om det är det du menar ser ut som det kokar:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

Koka?:p nja tveksamt ligger på 7 grader idl:p det är mayhems vätska om det är det du menar ser ut som det kokar:p

7 grader celsius? Har du ett extremt kallt rum eller kyler du vätskan på något annat sätt än med bara radiatorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

7 grader celsius? Har du ett extremt kallt rum eller kyler du vätskan på något annat sätt än med bara radiatorer?

har kallt i rummet:) men tror dock det tempen stämmer inte använder mig av hwmonitor,,,

Permalänk
Medlem

Bulldozer är väl ganska kända för att ha skevande temperaturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

aa:)

Permalänk
Skrivet av Callema:

skulle med tror det för jag har en bulldozer 6100 och det står att jag ligger på 7 till 15 överklockad till 4.3 med lufftkylning