Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Det ryktas att vi ska möblera om här hemma och då få ett större TV-rum. Vi har idag ganska nära från soffan till vår Oled55cx men det blir ett större avstånd i det nya rummet, men också en större vägg att sätta TVn på och jag tror att 77" passar bra. Frågan är om B-serien är tillräckligt bra? Det är ju rätt stor prisskillnad upp till C-serien.

Nackdelen med nya rummet är att det är fönster i både öst, väst och syd, förvisso ganska små fönster (hus från 1800-talet) men kommer B-serien vara tillräckligt ljus och tillräckligt bra anti-reflex?

Edit: Och vågar man vänta med B4 till Black Friday eller försöker de tömma lagren på den äldre modellen inför det? Det lär ju inte bli särskilt mycket bättre pris än ca 13000 för en 77" oled väl?

Har en 77 B serie i vårt vardagsrum och med mycket fönster. Inga bekymmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petersladder:

Kunde man beställa allt för leverans utan 5080?

Just då var det så, försvinner förmodligen fler saker allt eftersom.

Permalänk
Medlem

Tänkte ta en sväng dit för låda agg moderkort och CPU men det är 40min att åka så om det inte går att beställa blir det lite tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Tänkte ta en sväng dit för låda agg moderkort och CPU men det är 40min att åka så om det inte går att beställa blir det lite tråkigt

Hur gick det fick du tag i delar?

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med dagens besök på Elgiganten! Ställde mig i kö i Barkarby 09:28 och då var kön kanske 25 meter. Numret innan mig fick sista processorn i lager men jag kunde beställa för samma peng. Knep ett av de sista X870 korten och så vann jag en Asus skruvmejsel på Asus snurrhjul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Hur gick det fick du tag i delar?

Är på väg nu, framme om en kvart

Permalänk
Medlem

Slösade min tid för moderkortet var slut. X870 finns kvar dock. CPU går att beställa, låda finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

9800X3D och TUF 9070 XT är definitivt grymma priser! Bor tyvärr för långt bort men har själv funderat på om man skulle be någon bekant köpa och skicka 😅

Jag kan inte hitta priserna. Vad gick 9070xt oc på på Elgianten idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Jag kan inte hitta priserna. Vad gick 9070xt oc på på Elgianten idag?

6790 kr har jag för mig.

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 9070 XT, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.