Hur mycket surfar ni över 3g/4g varje månad?

Permalänk
Medlem

Hur mycket surfar ni över 3g/4g varje månad?

Tänkte skaffa iPhone 5 nu med abonnemang. Tjejen skaffade iPhone 4s när tele2 hade sin kampanj med fastpris och 10gb surf. abonnemangen idag har tillåter ju bara 2-3gb surf. Hur långt kommer man på det? Hur mycket surfar ni samt vad gör ni när ni surfar?
Hur segt är det att ladda mobilsidor med 64kbit/s för övrigt när väl hastigheten begränsas? Räcker det för gps funktion osv?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Om du håller dig borta från youtube och spotify så ska det gå vældigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Om du håller dig borta från youtube och spotify så ska det gå vældigt bra

spotify kör man ju bara offline mode

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk

Jag har 0,5 och har mig veterligen aldrig överskridit det hittills.
Youtubar ju dock inte så mycket.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Jag brukar ligga mellan 1-3gb.
Lyssnar hela tiden på spotify eller podcasts (stream hela tiden) men är alltid ansluten till wifi när jag är hemma + jobbet.
Så det är till och från jobbet jag kör.

Samt surfar mycket facebook och andra sidor dagligen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

100-400MB beroende på hur mycket jag är hemma. Är jag borta från hemmet mycket (alltså ingen tillgång till wifi) så går det åt en del men annars så går det åt väldigt lite.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ca 7-800 mb, surfar mest, ibland blir det spotify utöver offline mode!

Permalänk
Medlem

Brukar gå åt cirka 700MB - 1GB beroende på hur mycket jag använder Youtube osv.
Som max har jag lyckats göra av med 3,7GB på en månad.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

har 500MB själv och har bara nått gränsen en gång. Har musik via spotify i offline mode och efter det så är det bara surfa runt lite på sweclockers eller liknande ibland på den. Kanske ett youtube klipp eller två.
Dock så använder jag den bara när jag åker buss eller liknande och vi har ju internet på bussarna nu så inte allt för ofta som jag måste använda min egen 3g.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

3,5GB per månad är mitt snitt, har dock ingen musik på telefonen och har väldigt mycket tid över på jobbet att kolla. Annars kan man bara koppla upp sig på ett närliggande wifi

Permalänk
Medlem

frugan lyssnar på radio heladagarna på jobbet men använder wifi hemma..
hon är nära 4gb varje månad..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur mycket jag anvander. Har en grans pa 1GB/manad.
Kan man se hur mycket man farbrukat pa nagot satt? Jag har Tele2

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Min polare fick sin S III i förgår.. .gjort av med 1.5 GB på 2 dagar alltså, men han har ju dock också en ny leksak.
Jag ska skaffa 4S "nu" då de är rätt billiga och lär väl göra av med 1gb? då jag kör väldigt mycket med wifi.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Låg väl under juli månad på 5 gig elelr nått.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Jag brukar väll göra av med 6-7 gig surfar mycket och det blir en hel del yoututbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tänkte skaffa iPhone 5 nu med abonnemang. Tjejen skaffade iPhone 4s när tele2 hade sin kampanj med fastpris och 10gb surf. abonnemangen idag har tillåter ju bara 2-3gb surf. Hur långt kommer man på det? Hur mycket surfar ni samt vad gör ni när ni surfar?
Hur segt är det att ladda mobilsidor med 64kbit/s för övrigt när väl hastigheten begränsas? Räcker det för gps funktion osv?

Om man har 4G uppkoppling är det ju värt att ha lite högre gräns så man faktiskt kan utnyttja hastigheten. 3G och H+ är i min mening för långsamt för youtube och dylikt, men då räcker ju 2GB å andra sidan då man inte kollar youtube lika mycket.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Jag vet inte hur mycket jag anvander. Har en grans pa 1GB/manad.
Kan man se hur mycket man farbrukat pa nagot satt? Jag har Tele2

kolla här http://www.tele2.se/mitt-tele2.html

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

4-6GB, surfning, fb, spotify och youtube står för 99% av det

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Jag brukar väll göra av med 6-7 gig surfar mycket och det blir en hel del yoututbe

ungefär samma här, efter en ominstallation så kan varningen på 2gb kicka igång efter någon vecka normalt.
snabb titt nu ger mig 4.5 gb användt sedan den tionde, dvs 14 dagar.
och jag har inte spotify...

Android OS har använt 500mb
Torrents har använt 1gb,
Youtube har använt 1gb,
övrig filmstreamning har använt 1gb
surfat för 350mb,
gmail har använt 50mb,
facebook 40mb,
facebook messenger 10mb,
bankdroid 10mb,
tittat på appar och laddat ner sådana har jag gjort för 10mb hos google play,
shazam 10mb,
google maps 4mb
dropbox 1/2 mb

teoretisk hastighet på 16mbit/s från Telenor,
kommer upp i 10mbit/s på bredbandskollen som oftast,
och torrents går ner fint i 1.2-1.3mb/s från rätt ställe.

vad har du tänkt använda telefonen till?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Mobilen säger någonstans mellan 500-700 MB för en normalmånad. Då är det i princip inget youtubande och inget spotify-lyssnande överhuvudtaget. Surfar ganska mycket i mobilen, men knappast extremt.

Permalänk
Medlem

För min del kring 1,5GB per månad. Lite Youtube, Grooveshark och en hel del surfande. Delar även uppkopplingen med datorn på bussen ibland, men då brukar jag oftast sitta och programmera vilket betyder att jag mest läser dokumentation och liknande.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Jag ligger på runt 1GB. Har varit uppe i 3GB men då körde jag tethering mot datorn och surfade en massa på luren.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Jag har 1 GB fritt och har aldrig gått över det på snart två år. Som mest har jag hamnat runt 800 MB tror jag, genomsnitt runt 300-400.

Endast surf dock, kollar YouTube någon enstaka gång, aldrig Play-kanalerna och använder inte Spotify.

Permalänk
Medlem

Mellan 4-10gb surf brukar de bli varje månad.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har WiFi hemma och på arbetsplatsen så det blir inte jättemycket 3G-surf. Jag har för mig att jag låg på strax under 300mb förra månaden vilket är okej då jag bara har 0,5gb/mån. Ligger väl lite Spotify och några Skype-samtal med där, men mestadels surf skulle jag tro.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Kanske 1GB fördelat på min 3GS och min Ipad 2.

Permalänk
Medlem

om det är okey tvär lånar jag denna tråden, jag funderar på att köpa microsoft surface när den tablet släpps omkring jul. någon gång därefter ska jag och några göra en europa resa i en månad runt i flera länder, har ni något förslag för bästa valet av trådlöst abomemang för hyffsat hög nerladdnings hastighet och bra mängd data att använda då vi troligen fixar en buss och kör runt :).
vill hälst inte spendera överdrivet mycket pengar likt flera tusen då jag planerat att spendera det mesta på resorna ^^.

" citera svar " :j

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Brukar förbruka alla 30GB på mitt mobila 4G-abonnemang varje månad bara genom att använda spotify och youtube via mobilen och laptop. På mobilen kör jag även 3G när jag inte är hemma och använder runt 100MB på surf varje månad

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

1-3 GB. Största boven är internetdelning, delar ofta ut till min iPad som slukar MB. Sedan kommer spotify och playstore. Surfa i mobilen gör jag faktiskt inte så mycket.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

om det är okey tvär lånar jag denna tråden, jag funderar på att köpa microsoft surface när den tablet släpps omkring jul. någon gång därefter ska jag och några göra en europa resa i en månad runt i flera länder, har ni något förslag för bästa valet av trådlöst abomemang för hyffsat hög nerladdnings hastighet och bra mängd data att använda då vi troligen fixar en buss och kör runt :).
vill hälst inte spendera överdrivet mycket pengar likt flera tusen då jag planerat att spendera det mesta på resorna ^^.

" citera svar " :j

Det kan du nog glömma. Det kostar typ 80 spänn om dagen i maxtaxa eller 8 spänn per påbörjad MB inom EU.
Utanför EU är det inget tak alls och kan kosta hur mycket som helst. Jag var tex i Kroatien i helgen och där kostade en MB data 120 spänn.