Hur mycket surfar ni över 3g/4g varje månad?

Permalänk
Inaktiv

Jag har märkt att det blir ungefär en 100mb+ för mig om dagen.. Och då gäller det vardagar då man är i skola/jobb.. På helger och ledigheter blir det betydligt mindre.

Så säg en 2-3.5 GB i månaden

Permalänk
Medlem

Runt 30-40 gig.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det kan du nog glömma. Det kostar typ 80 spänn om dagen i maxtaxa eller 8 spänn per påbörjad MB inom EU.
Utanför EU är det inget tak alls och kan kosta hur mycket som helst. Jag var tex i Kroatien i helgen och där kostade en MB data 120 spänn.

omg att det kan vara så dyrt. iaf jag har funderat på resa till Tyskland, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Spanien. hur många tusenlappar kan det kosta skulle du tippa på `? 2-3?. blir roligare bil/buss resa med internet för musik och forum tittande och chatt bla filmtittande

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kolla med din operatör. Det kommer inte bli billigt. Om din telefon är upplåst kan du kanske köpa nytt simkort i varje land du kommer till. Det är kanske billigast.

Permalänk
Medlem

Typ 30 gig och då snålar jag rejält, men det är pga 3g är den ända uppkopplingen jag har fram till 3 februari :S Innan klarade jag mig på 1gig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Runt 30-40 gig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Typ 30 gig och då snålar jag rejält, men det är pga 3g är den ända uppkopplingen jag har fram till 3 februari :S Innan klarade jag mig på 1gig.

Hur klarar man av den bedriften på 30GB?!

Permalänk
Medlem

Jag gör åt med 30 gig en normalmånad. Förra månaden så laddade jag bland annat ned hela WoW (20 gig) och BF3 (12 Gig) och kom upp i 60 gig då. Då har jag inte Wifi varken på jobbet eller hemma. När jag hade Wifi så gjorde jag av med under 1 gig.

Permalänk
Medlem

Har laddar ner totalt 21 GB på 9 månader.

Permalänk
Medlem

0.00000000000000000000000000000GB

Kör på WiFi vart jag än är.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

omg att det kan vara så dyrt. iaf jag har funderat på resa till Tyskland, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Spanien. hur många tusenlappar kan det kosta skulle du tippa på `? 2-3?. blir roligare bil/buss resa med internet för musik och forum tittande och chatt bla filmtittande

http://www.telenor.se/privat/kundservice/utomlands/surfa-utom...

On topic
Telenor med Iphone 5 kostar 500kr/mån med Telenor och då får du fri surf med hastighet upp till 30mbit/sek
Prislista Telenor http://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TA32033.pdf
Väljer du telenor fast pris har du max mängd på 50GB varje månad medan fri surf är 15GB. Det innebär att du kan surfa väldigt mycket och även om du kommer över din mängd så är det bara att fortsätta att surfa däremot kan hastigheten sjunka.

Försök få det med någon av dem andra operatörerna. Du kommer snabbt att inse att Telenor erbjuder det bästa alternativet för surf. Vet ej vart du bor. Däremot byggs nätet hela tiden ut med LTE=4g . Även fast du enbart kanske har 3g nät så räcker det för att kunna surfa. Det är inte det som avgör utan skillnaden mellan 3g nätet och 4g nätet är att 4g nätet är mer stabilt mot störningar.

Permalänk
Medlem

5GB i månaden ungefär och då är det väldigt ofta som jag är kopplad till WiFi.

Permalänk
Medlem

Hade tydligen lite högre än jag trodde. Ca 2GB förra månaden

Permalänk
Medlem

Var och hur kan man se hur mycket man gör av med när man surfar?

Permalänk
Skrivet av ixa:

Var och hur kan man se hur mycket man gör av med när man surfar?

har du android så går du bara in på inställningar>dataanvändning

IOS vet jag inte ens om dom har någon sån detaljerad funktion (slutade anv IOS vid 5.x.x) det är något i inställningar

EDIT: jag tror jag har 1 GB i tak

internet delning och surfpunkt: 330 MB
dolphin browser: 243 MB
Chrome: 211 MB
Google play: 111 MB
Youtube: 33 MB
övriga appar ligger på ca 5MB

är jag inte hemma så får jag dra ner lite på internet för använder jag internet som jag gör hemma så bränner jag rätt lätt 1GB på en dag (vissa sidor med mycket bilder kollar jag inte på när jag anv mobila)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida