Någon här på SweC som äger en Medion laptop?

Permalänk

Någon här på SweC som äger en Medion laptop?

Som titeln lyder så undrar jag helt enkelt om det finns någon här som äger http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159597-medion_x6821-i... eller någon annan Medion laptop. Då det inte finns några recensioner (annat än hardwareheaven) så är det väldigt svårt att få tag på information. Undrar också hur högt den låter och hur pass bra kylningen är, hur varmt får ett laptop grafikkort/cpu förresten bli?
Enligt hardwareheaven så blir processorn runt 89 grader och grafikkortet 81, då jag inte är så speciellt insatt på laptops så undrar jag om det är högt?
Tacksam för hjälp!!

Permalänk
Medlem

Temperaturerna är förhållandevis höga, men såvitt jag vet inte ovanliga för en laptop vid spelande. Många kör med en kylplatta för att hålla nere temperaturerna, för mig brukar det räcka med en bok så att fläktutblåsen på undersidan får lite mer spelrum.

Medion har jag tyvärr ingen erfarenhet av, så kan inte hjälpa dig där.

Permalänk
Skrivet av froken:

Temperaturerna är förhållandevis höga, men såvitt jag vet inte ovanliga för en laptop vid spelande. Många kör med en kylplatta för att hålla nere temperaturerna, för mig brukar det räcka med en bok så att fläktutblåsen på undersidan får lite mer spelrum.

Medion har jag tyvärr ingen erfarenhet av, så kan inte hjälpa dig där.

Ahå okay, men hur är det med livslängden då den är såpass varm?

Permalänk
Medlem

Intels processorer har väl en maxtemperatur på 105 grader om jag inte minns fel, så tror de är gjorda för att klara de temperaturer du skriver under ganska lång tid utan problem. Min Asus UX32VD går upp ännu högre om jag inte ställer den på en bok när jag spelar lite tyngre (allt är relativt med en ultrabook) spel. Så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig över Medions temperaturer. Letade reda på en recension på Notebookchecks förstasida, där de såg liknanade temperaturer för en Sony Vaio och verkade inte tycka att det var något problem. Såvitt jag kan komma ihåg så lär du se ganska höga temperaturer på en laptop om du spelar, det är inte riktigt jämförbart med en stationär som har mycket mer plats för både komponenter och fläktar.

Permalänk
Medlem

Har haft en stationär Medion och en skärm, mycket mer än så kan jag inte säga. Om de inte bättrat på kvallen är det antagligen skit. Sen kanske dom iochförsig satsar mer på Laptops, vem vet?

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.