[Minecraft] Minecraftserver Lamacraft

Permalänk
Medlem

[Minecraft] Minecraftserver Lamacraft

[B]OBS! Lamacraft har slagit ihop med Ruthless Spelförening! Vi heter nu Ruthless Minecraft och hittas på www.ruthless.se!
[/B]
Lamacraft Bukkit och Lamacraft Feed The beast

På vår mainserver finns något för alla, Kreativvärld för den som bara vill bygga direkt, Survival för den som vill kämpa lite för sina saker, Och en pvpvärld för dig som hellre slaktar o roar sig...

Bukkit Mainserver (guestrank, whitelist för att spela)

Antigrief: LWC Kistlås, Avancerat blocklogsystem med rollbacks
McMMO: Du får skillpoäng i olika klasser, exempelvis mining osv, högre level ger förmåner som droppar
Essentials: Användbara kommandom som /warp, /spawn, /home och massor fler
Ekoniomi & Jobs: - Tjäna pengar ingame, Använd pengarna i vår trade eller handla med spelare
Survivalgames: Mobarena där du dödar monster,
PVP: Hungergames - SpleefArena, Capture the flag, PVP Värld.
Dynmap: Karta över våra världar.
Kompass: Hoppa med Kompass som standard för whitelistade personer
Homes: Du kan sätta egna hem Fler hem beroende rank i spelet.
Vipförmåner: Fler homes, autorepair och du tappar inte dina saker om du dör
Creative värld: En värld där allt är i Creative mode.

Feed the beast - Ultimate - Whitelistad

Antigrief: LWC låssystem som även låser maskiner., Avancerat blocksystem med rollbacks,
Homes: Du kan sätta egna hem, högre rankt ger fler hem.
Essentials: Användbara kommandom som /warp, /spawn, /home och massor fler
Dynmap: Karta över världarna
Godmode: Man tappar inte sina saker,xp eller armor om man dör.

Diverse bilder från Lamacraft:
http://www.lamacraft.net/gallery

Välkommen in och spela på mc.lamacraft.net
Vår hemsida hittar du på www.lamacraft.net Där gör du även registrering och whitelistanöskan för feed the beast samt våra andra världar på Mainservern.

Servern skapad Augusti 2012

Ny aktuell info
Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Låter kul. Ska hoppa in när jag kan

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Låter kul. Ska hoppa in när jag kan

Du är så välkommen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

synd att det inte va tekkit

Permalänk
Avstängd

Kommer servern vara igång länge eller är det ännu en som kommer upp och försvinner inom ca en månad?!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

synd att det inte va tekkit

Man kan inte få allt

Skrivet av Dwightschrute:

Kommer servern vara igång länge eller är det ännu en som kommer upp och försvinner inom ca en månad?!

den har varit online i snart 3 månader med 99.5 % uptime och rullar stabilt, Enda den kommer försvinna från är burken den står på nu till ännu bättre och stabilare server då den vuxit till sig mer än förväntat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tekkit!

Hej igen!

Jag vill bara berätta om lite förändringar på Lamacraft!

Semi-vanillaservern vi drog up var inte så attraktiv, SÅ jag har kopierat in hela världen i våran Mainserver, Man kan ta sig till "vanillavärlden" via en portal i vår huvudspawn, När man går in i portalen får man ranken Vanilla som är begränsad så det är så gott som vanilla, De 2 stora förändringarna är att Creepers inte längre tar blockskada och att man kan skriva /mvspawn för att komma till vanillavärldens spawnhus.

Istället för Vanillservern har vi nu startat upp en TEKKIT server version 1.3.2!

Den är förtillfället begränsad till 20 platser då den är precis uppsatt och måste gås igenom ordentliget efter eventuella fel och brister. Men de ökar vi såsmåningom.

För att spela på Lamacraft Tekkitserver får man registrera sig på hemsidan, www.lamacraft.net Sen Verifiera sitt konto med Enjin, Och sist så får du skriva en Ansökan om whitelist! Lite krångligt ja, men säkerhet med verifiering är bra, och lite småkrångel sållar bort dom mindre seriösa då man inte vill krångla för att "sabba"

Välkommen in till oss på Lamacraft.net!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ska väll även sägas att TEKKIT servern är nerlagd och har tagits över av Feed the Beast.

Men mainservern består som vanligt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

ojoj detta var en gammal tråd Har hänt en del nytt på servern sen de första inlägget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag funderade på att regga mig för Mainservern men jag har en fråga, har ni mods som hindrar andra spelare från att plundra kistor eller t.ex grief'a med TNT och lava? Älskar Mincraft men inte grief survival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jag funderade på att regga mig för Mainservern men jag har en fråga, har ni mods som hindrar andra spelare från att plundra kistor eller t.ex grief'a med TNT och lava? Älskar Mincraft men inte grief survival

Japp vi har LWC som låster kistorna automatiskt till den som lägger ut den, Du kan välja att låta upp kistorna till enskilda personer eller ta bort låset helt, men det är fortfarande inte tillåtet att rota i andras kistor oavsätt om dom är låsta eller inte.

TNT och Lava är enbart aktivt för VIPspelare och högre ranker,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Japp vi har LWC som låster kistorna automatiskt till den som lägger ut den, Du kan välja att låta upp kistorna till enskilda personer eller ta bort låset helt, men det är fortfarande inte tillåtet att rota i andras kistor oavsätt om dom är låsta eller inte.

TNT och Lava är enbart aktivt för VIPspelare och högre ranker,

Okej, gillar det med kistorna. Men hur är det med lava? Tänk om man är i en grotta och måste flytta på en lavaström med hink.

Permalänk
Medlem

Du kan som vanlig spelare plocka upp lava, men inte lägga ut, Vill du ha lava flyttat så får du fråga en VIPspelare eller högre om hjälp.

Detta är mest en säkerhetsgrej då vi har en Creative värld som man kan gå till, Vi vill inte att någon ska göra en ansökan och sen hoppa in där med oändligt med lava o förstöra servern

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen senaste så har vi uppdaterat servern en del, Inom de senaste kommer vi göra om hela vår "pvpvärld" och installera lite nya roliga plugins, har ni några förslag eller önskemål för PVP?

Vi har även installerat Jobs på survivalvärlden, och Creativevärlden är nu inte bara för VIP!

Vår Feed the Beast server är precis uppdaterad till 8.1
Vi har fått igång bukkitforge ordentligt vilket gör att vi nu kör essentials på FTBn, så spawn, home och standardcommandon fungerar nu.

Vi kommer även göra en hel del nya ändringar på FTB snart, Bättre plugins och antigriefskydd m.m

Kom gärna med tankar och önskemål,
Och gör gärna som många andra från sweclockers har gjort och bli medlem och spela med oss!

Vi syns väl ingame?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är där nästan varje dag iaf.

Permalänk

hej kan jag får joina med min kompis vi heter Kungen1998 och KrisWeb och vi är båda över 14år

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk

Vill bara varna för denna server, dom har oseriösa admins (och ägaren) som har gått till person angrepp på admins på andra svenska minecraft servrar och det värsta är att dom fiskar spelare igenom att manipulera spelarna... ush ush lägg din tid på annan än att spela på lamacraft...

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: Macbook pro
Mobil: Samsung A55

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Vill bara varna för denna server, dom har oseriösa admins (och ägaren) som har gått till person angrepp på admins på andra svenska minecraft servrar och det värsta är att dom fiskar spelare igenom att manipulera spelarna... ush ush lägg din tid på annan än att spela på lamacraft...

Dagens skratt

Personen i fråga som skrev detta inlägget har på det halvåret jag drivit lamacraft aldrig lagt sig i eller ens satt sin fot på vår server, Hur kan du då säga om vi är seriösa eller inte? Sen att säga att jag har oseriösa admins, Det roliga är att alla mina admins är personer som kommentarsgivaren spelade med förut och känner till mycket väl, Hade varit intressant att veta hur dom är oseriösa, det kan du ta i PM så ingen kan ta de som angrepp.

Jag har haft en dispyt med 2 admins och 1 owner på en server som en gång fanns, Men personangrepp kan jag inte kalla det.

Sen nästa sak, hur manipulerar man spelare så att dom "fiskar spelare?

90 procent av alla spelare på vår server har hittat hit genom inlägg på diverse forum som tillåter reklam, Vi i crew har aldrig varit inne på andra servrar i syfte på att göra reklam.

Nästa gång du ska ge kritik så kom med fakta tack

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Dagens skratt

Personen i fråga som skrev detta inlägget har på det halvåret jag drivit lamacraft aldrig lagt sig i eller ens satt sin fot på vår server, Hur kan du då säga om vi är seriösa eller inte? Sen att säga att jag har oseriösa admins, Det roliga är att alla mina admins är personer som kommentarsgivaren spelade med förut och känner till mycket väl, Hade varit intressant att veta hur dom är oseriösa, det kan du ta i PM så ingen kan ta de som angrepp.

Jag har haft en dispyt med 2 admins och 1 owner på en server som en gång fanns, Men personangrepp kan jag inte kalla det.

Sen nästa sak, hur manipulerar man spelare så att dom "fiskar spelare?

90 procent av alla spelare på vår server har hittat hit genom inlägg på diverse forum som tillåter reklam, Vi i crew har aldrig varit inne på andra servrar i syfte på att göra reklam.

Nästa gång du ska ge kritik så kom med fakta tack

Jag kan jätte gärna skicka bilder där du Ipzen och dina pålitliga admins har skickat PM till folk på Northlandgamings nu nerlagda forum där ni försöker få dom att börja spela på Lamacraft, och så har jag bilder på rätt så aggressiva konversationer ifrån 2av dina admins och dig, bl.a på skype.

Och det jag menade med att ni manipulerade spelare för att börja spela på eran server. Det tror jag att du vet själv, när ni inte berättade hela storying varför den blev multiban på dig och dina Admins, att du bara berättade att vi bannade er utan anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev bannad på de forumet för att jag berättade för en annan spelare vilken server jag spelade på just då, Då fanns inte ens Lamacraft och tankarna på att starta lamacraft fanns inte.

Sen vad andra spelare säger kan inte jag stå för, Har varken sett eller hört någonting om det.

Men det är upp till spelare att avgöra vad dom anser är en oseriös server och oseriös ägare.

Jag tycker iallafall inte att det är oseriöst att köpa mig en server för ett antal tusen kronor från privat ficka, spendera en hel del tid att få igång allting. Och nästintill alla saker som finns på vår server är önskemål från spelarna, På Lamacraft är det spelarna som bestämmer, Alla förslag vi i staff kommer med är det omröstningar på som spelarna får välja.

Menmen, alla har rätt till sin åsikt. Jag tar åt mig av kritiken, Men att komma ett halvår efter och säga att vi är oseriösa, Hade varit bättre om du kom direkt så jag kunde tagit mig åt av kritiken och fixa åtgärd på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter härligt, lycka till! Tittar kanske in när jag har tid

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Jonsson:

Låter härligt, lycka till! Tittar kanske in när jag har tid

Du är så välkommen Man kan alltid logga in och kika runt utan att vara registrerad medlem

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Jag blev bannad på de forumet för att jag berättade för en annan spelare vilken server jag spelade på just då, Då fanns inte ens Lamacraft och tankarna på att starta lamacraft fanns inte.

Sen vad andra spelare säger kan inte jag stå för, Har varken sett eller hört någonting om det.

Men det är upp till spelare att avgöra vad dom anser är en oseriös server och oseriös ägare.

Jag tycker iallafall inte att det är oseriöst att köpa mig en server för ett antal tusen kronor från privat ficka, spendera en hel del tid att få igång allting. Och nästintill alla saker som finns på vår server är önskemål från spelarna, På Lamacraft är det spelarna som bestämmer, Alla förslag vi i staff kommer med är det omröstningar på som spelarna får välja.

Menmen, alla har rätt till sin åsikt. Jag tar åt mig av kritiken, Men att komma ett halvår efter och säga att vi är oseriösa, Hade varit bättre om du kom direkt så jag kunde tagit mig åt av kritiken och fixa åtgärd på det.

Så när man har skickat PM till flertal spelare på forum/ingame och säga till dom att spela på lamacraft, är det seriöst tycker du? Och ända anledningen till att dom bytte var pga av du/ni berättade bara halva storying vad som hände den dagen när du och två av dina pålitliga admins blev bannade.

Som jag sa innan, jag har flera bildbevis det jag har just sagt om att ni medvetet fiskat spelare och använt personangrepp emot admins på NorthlandGaming.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Så när man har skickat PM till flertal spelare på forum/ingame och säga till dom att spela på lamacraft, är det seriöst tycker du? Och ända anledningen till att dom bytte var pga av du/ni berättade bara halva storying vad som hände den dagen när du och två av dina pålitliga admins blev bannade.

Som jag sa innan, jag har flera bildbevis det jag har just sagt om att ni medvetet fiskat spelare och använt personangrepp emot admins på NorthlandGaming.

jag vet inte vad folk skrev på NLG då jag vart Ipbannad därifrån innan lama ens fanns, Men som sagt, jag kan inte ta ansvar för vad folk gjorde för ett halvårsen, Och en hel del har förändrats sen dess..

Sen är det så svårt att förfalska meddelanden på ett forum, bara att ni skapar ett konto med samma användarnamn som jag har, och börja skriva.

Men visst jag kan hålla med om att jag berättat för folk att jag startat upp en egen server, men dom bestämmer väl själva var dom vill spela? jag tvingar ingen och som sagt jag personligen har inte bett någon gå med på sidor via andra servrar, Bara via Facebook, skype och forum.

Tycker du att lamacraft är oseriöst, så spela inte där, Låt folk bilda sin uppfattning

Egentligen är jag fel person att säga den raden ovanför då jag skrev ett liknande inlägg som ditt till Eliaskh00 om han och hans server, Jag borde inte postat de inlägget heller för att man ska bilda sin egen uppfattning och spela där man trivs. Jag bestämmer ju inte precis var folk ska spela. Dom har egen vilja.

Sen vill jag bara tacka för din PR Tråden började halka en bit ner på forumet så en diskussion för att få den att synas lite mer skadade inte.

Visa signatur

Permalänk

Jag kan säga såhär till dig Mr_johan. Du kommer säkert ihåg mig. Jag lämnade inte nlg för att ipzen startade lamacraft. jag lämnade för att nlg började bli en diktatur där admins bestämde över spelarna. Ipzen och hans crew har fram tills idag slagit nlg:s admins med hästlängder. Och stup i kvarten så hör man ipzen säga: hmm undrar och jag ska köpa blabla till server så att den flyter på bättre etc. Och han är inne hela tiden och lär känna alla spelare, som i sin tur medför i förbättringar. Denna server är långt ifrån oseriös, Mr_Johan.. fy på dig om du inte tror mig så kan du komm in å titta å se själv med dina egna ögon. NBC out... *sprak*

Permalänk
Skrivet av NothingButCrazy:

Jag kan säga såhär till dig Mr_johan. Du kommer säkert ihåg mig. Jag lämnade inte nlg för att ipzen startade lamacraft. jag lämnade för att nlg började bli en diktatur där admins bestämde över spelarna. Ipzen och hans crew har fram tills idag slagit nlg:s admins med hästlängder. Och stup i kvarten så hör man ipzen säga: hmm undrar och jag ska köpa blabla till server så att den flyter på bättre etc. Och han är inne hela tiden och lär känna alla spelare, som i sin tur medför i förbättringar. Denna server är långt ifrån oseriös, Mr_Johan.. fy på dig om du inte tror mig så kan du komm in å titta å se själv med dina egna ögon. NBC out... *sprak*

Kanske jag va lite otydlig, jag menade förstått inte alla, hehe. Men det är rätt störigt att fortfarande så får man arga email/PM hur vi OPs var på nlg var maktgalna idioter som bannade Ipzen & company helt utan någon anledning, men när dom nu gjorde en tråd så kunde jag lika gärna informera spelarna om hur dom egentligen är

Visa signatur

Permalänk

och jag menar självklart inte att alla OPs på nlg var maktgalna heller. Men att folk blev bannade pga av att OPs inte höll med om att spawnet vi byggde inte passade det herr B. (du vet vem) och några till hade i tankarna, och sedan försökte hitta minsta lilla felet för att ha en ursäkta att banna. Gör mig en tjänst Mr Johan och ta detta med oss inblandade istället och inte i en öppen tråd. Eftersom detta är en arg historia hos många så är det lika bra att glömma bort det och gå vidare och hoppas på bättre saker i framtiden. NBC out... *sprak*

Permalänk
Medlem

Nu blev jag besviken på dig Johan. Jag såg upp till dig ett tag på NLG och när jag togs av whitelist (inte bannad) av en anledning jag inte kommer ihåg idag så var det inte mer med det. Jag tog det med lugna och önskade dig och andra all lycka med NLG. Dra inte alla admins över en kant. Ipzen har spenderat tusenlappar efter tusenlappar och när vi hade problem med FTB satt han dag och natt och försökte lösa problemet: även om han hade jobb 5 timmar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Fy skäms att spy galla över någon server du inte har någon aning om hur den fungerar.

Jag som är en aktiv spelare på Lamacraft tycker inte alls någon utav admin är oseriös. Det är en trevlig liten server med seriösa spelare med en aktiv serveradmin som lyssnar på vad vi spelare tycker och tänker, samt att moderatorerna är trevliga och hjälper till.

Jag tycker nog du mest gör bort dig faktiskt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Det är oerhört larvigt att dra upp något så pass gammalt i ett öppet forum. Har du åsikter, så ta gärna dom direkt med oss inblandade och inte över sweclockers. Du vet hur man får tag på oss och att sitta här och kasta skit hjälper inte dig det minsta.

Oavsett hur du tycker att vi har "manipulerat" in spelare, så är alla dom som spelar hos oss nöjda med Lamacraft och vårat crew.
Du är dessutom lika välkommen in som alla andra för att bilda din egna uppfattning om våran server, istället för att basera dina åsikter på något som hände för över ett halvår sedan.