Permalänk

[Arma2/DayZ] Private server

Hej jag har dragit upp en ny Privat server, då det är så många som är låsta och eller sönder hackade.

dayz.droopy.se:2302 där har ni adressen.

server:
Slots: 60
Ram: 16
CPU: 8st 2,36GHz Xeon.
Disk: 7st 72GB SAS i Raid 5.
Lina: 200Mbit Fiber.

Det kommer att komma en TS server om ett tag. tanken är att det skulle kunna vara en server som det är mesta dels svenskar på och att det är lite mer
seriöst Squad spel.

Om ni har nå funderingar eller nå problem så mail på me@droopy.se

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya servrar att spela på!
Hittade en UAZ och lite annat smått och gott när jag var förbi Stary Sobor här om kvällen, det var en lyckad kväll
-Rekuda

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem

Hur ser ni på banditer? Inte griefers utan riktitg bandit? Gångerna jag har dödat i dayz så har det varit för att personen i fråga har ett item jag vill ha och då tar jag det.. Dödar inte för kul skull någon som just har spwnat! Men om man ser någon som är på väg att loota helikoptern jag just har hittat (sitter ABSOLUt inte och kampar vid den!) så sänker jag han. Må vara kallt men det är så jag spelar dayz! Ensamt och hårt!

Var inne och kände lite på servern, stabil och fin till en hacker kom in och dödade alla!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hur ser ni på banditer? Inte griefers utan riktitg bandit? Gångerna jag har dödat i dayz så har det varit för att personen i fråga har ett item jag vill ha och då tar jag det.. Dödar inte för kul skull någon som just har spwnat! Men om man ser någon som är på väg att loota helikoptern jag just har hittat (sitter ABSOLUt inte och kampar vid den!) så sänker jag han. Må vara kallt men det är så jag spelar dayz! Ensamt och hårt!

Var inne och kände lite på servern, stabil och fin till en hacker kom in och dödade alla!

Tyvärr så förekommer hackers rätt så ofta i detta spel, det finns inte direkt något att göra för att komma undan från dem. Hackern är dock borta och kommer inte in igen, om han inte fixar ett nytt konto på något mystiskt sätt förstås.

För övrigt så tycker jag servern är grym! Har försökt hålla mig till den så mycket som möjligt under dagen, precis som du säger så är servern oerhört stabil, finns inget att klaga på den fronten i alla fall! Det är dessutom roligt att se att populationen har växt som den gjort under så kort tid.

De jobbar även på att förbättra servern, vilket är roligt att se! Vill tacka ägaren, upplevelsen har varit fantastisk hittills!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Tyvärr så förekommer hackers rätt så ofta i detta spel, det finns inte direkt något att göra för att komma undan från dem. Hackern är dock borta och kommer inte in igen, om han inte fixar ett nytt konto på något mystiskt sätt förstås.

För övrigt så tycker jag servern är grym! Har försökt hålla mig till den så mycket som möjligt under dagen, precis som du säger så är servern oerhört stabil, finns inget att klaga på den fronten i alla fall! Det är dessutom roligt att se att populationen har växt som den gjort under så kort tid.

De jobbar även på att förbättra servern, vilket är roligt att se! Vill tacka ägaren, upplevelsen har varit fantastisk hittills!

Jo det är ju tyvär sant.. Men håller med dig, bra och stabil server, känns inte som att det är övermånga banditer heller.. Blir nog att köra på denna server ett tag iaf

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag låter dum nu, men hur ansluter jag till servern? Jag ser adressen som du skrev men vart skriver jag in den för att hitta servern?
Tack för svar.

Edit: Nvm, google löste problemet åt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Ursäkta om jag låter dum nu, men hur ansluter jag till servern? Jag ser adressen som du skrev men vart skriver jag in den för att hitta servern?
Tack för svar.

82.196.108.172:2302 Borde fungera, jag gissar på att ovanstående IP är endast för TS servern.

Annars kan du söka på SWEDISH Private Server #1 så borde du hitta.

Edit: Lite sent

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

82.196.108.172:2302 Borde fungera, jag gissar på att ovanstående IP är endast för TS servern.

Annars kan du söka på SWEDISH Private Server #1 så borde du hitta.

Edit: Lite sent

Tack för att du svarade ändå Jag är påväg in på servern nu. om jag inte minns fel så heter jag "sm3xy" i dayz.

Permalänk

Va inne några timmar idag. hackers till höger och vänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Tråkigt att höra, men som sagt så förekommer hackers rätt så ofta i DayZ. Vi får be till gudarna att det blir bättre i självständiga spelet. Jag måste ha missat denna hacker tyvärr, får man fråga efter hans namn osv om du nu har det förstås. Vill gärna veta vad han gjort.

Jag själv har inte upplevt så många hackers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Håller absolut inte med, inte stött på en enda hacker och jag har kört runt två veckor på servern aktivt.

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem

Jag och en polare var inne och spelade på servern och var i skogen bredvid NWAF och ligger och sniprar, helt plötsligt dyker en spelare upp framför oss som min polare dödar. Det visade sig att han hade Nightvision, Rangefinder, L85, AS50, GPS och allt man kan tänka sig så då börjar man ana att det är nått lurt på gång. Sen 3 minuter senare så kommer exakt samma person tillbaks med allt gear igen och dödar min polare. Så på 3 minuter efter han spawnat ska han ha lootat NV, AS50, GPS osv och sen sprungit upp till NWA. Vi anklagar honom för fusk och han nekar.
Nån dag senare så spelar vi på servern igen och då är vi nordöst om Stary, då händer EXAKT samma sak igen förutom att då tog han med sig sin polare, och då anklagar vi honom igen och då skriver han i chatten att det är hans irl polare som fuskar och att dom har ett fuskcamp med allt gear. Admin är online vid detta tillfälle och ser han skriva det men kan inte kommunicera av nån anledning, efter 30 minuters argument med denna 14 åriga fuskare och så drar jag från servern för att aldrig mer spela där.

Visa signatur

Vänliga hälsningar Simon.

Permalänk
Medlem

Var inne och spelade för en vecka sedan på denna server blev dödad av en hacker:( han spånade upp framför mig mitt ute i skogen och sköt mig!!!!! spelar inte på denna server mer