Disney köper Lucasfilm – ny Star Wars: Episode 7 släpps 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Ska man göra fler filmer från starwars "franchisen" ska man absolut INTE fortsätta efter return of the jedi, den historien ska sluta där.

Men med rätt folk och ideer så kan man ska skapa något väldigt bra ur Starwars universumet, något liknande med The Old Republik eller varför inte det kommande spelet starwars 1313. Om man tänker efter så finns det hur mycket som helst som man kan berätta om.

Ett önske mål vore med om Christopher Nolan kan vara med och regissera/producera

Du läser mina tankar med hela ditt inlägg. Har tänkt på det många gånger förut. Ja, allt det du sa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Fiasko på ingång manna kanonerna och håll era blasters redo...

Så hur lång tid tills vi har Square Enix att lägga vantarna på Vader till nästa Kingdom Heart? Hmm...

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig ärligt talat inte, Star Wars är okej filmer för mig, inget mer. 4-6 som alla älskar tycker jag nästan är sämre än 1-3, dem är långsamma och stundtals oerhört långtråkiga.

Permalänk
Medlem

Lucas kände att han var fattig och behövde några hundra miljoner på banken. Bara dem tre första filmerna som gjordes har inkasserat flera hundratals miljoner. Vet inte riktigt vad det här handlar om. Det känns mer som att Disney köpte det hela för att stärka sin position på marknaden. Disney kan nog säkert göra något vettigt av det hela när det kommer till special effekter. Det finns säkert en hel del resurser som kan finansiera ett riktigt stort projekt. Däremot skall man vara medveten om att det kommer aldrig slå dem tre första StarWars filmerna. Eftersom dem håller sådan kult status. Samt att filerna är flera gånger bättre än det som kom efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Kanske dom gillar sitt jobb.

När man kollar på behinde the scenes av de där filmerna ser man hur sjukt obekväma alla är som jobbar runt Jorge Lucas. Tror ingen där egentligen gillar filmerna de jobbade på... men de fick jobba på en Star wars film men Jorge Lucas.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Fiasko på ingång manna kanonerna och håll era blasters redo...

Så hur lång tid tills vi har Square Enix att lägga vantarna på Vader till nästa Kingdom Heart? Hmm...

Varför? Disney köpte Marvel och Avengers hände, ser inget fel med den.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Jag tycker det är roande att se hur mycket pengar man kan tvinna ut ur en franchise.
Lite som en disktrasa.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

hopas dom gör film om star wars force unleashed serien eller star wars the clone wars tecknade serien. dessutom så kommer ju lego kunna göra ännu fler lego modeller.

det betyder ju även att det kan komma Indiana Jones filmer

Permalänk
Medlem

jag tycker väl att dom nya starwars filmerna var ok, så jag tror inte att det kommer bli dåligt alls.

Permalänk

blir väll typisk disney handling i framtida sw filmer skulle jag tro.

meningslöst dravvel i 45min, räddar världen på resterande 15 min av filmen, 10min eftertexter.

och Leiah kommer nu gå runt i en överdriven balklänning oavsett syssla för tillfället för inga kvinnor i disneyfilmer kan bära byxor...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vi startar en insamling där alla hardcore sw fans donerar pengar och så köper vi rättigheterna och sen raderar vi rättigheterna från denna planet

Permalänk
Medlem

Jag tror detta kan bli bra, det kan ju inte bli sämre i alla fall. Allt Star Wars, vare sig det är filmer eller spel, sedan Kotor har ju varit katastrofalt dåligt. Med lite tur och ännu ett fiasko med F2P för Swtor så kommer den skiten att stängas ned och ett nytt MMO utvecklas. Sen hoppas jag att Obsidian får chansen att göra ett Kotor3 och verkligen tid på sig att slutföra spelet denna gång.

Sen hoppas jag de plockar bort Clone Wars serien och gör en ny animerad serie med en design som man inte blir spyfärdig av. Förhoppningsvis blir det även en ny icke tecknad serie med bra budget och moget utförande, inte någon tonårssåpa.

Permalänk

Ännu mer Jar-Jar med andra ord... argh!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Ni tror på allvar att Disney gör ett sämre jobb med 7,8,9 än vad Lucas gjorde med 1,2,3?

Jag är försiktigt positiv till detta. Ska bli intressant att se vad Disney gör med sin nya licens. Man kan alltid hoppas på att de gör något med Heir to the Empire, Dark Force Rising och The Last Command.

WOWW, huge flashback. Den trillogin....får gåshud bara jag tänker på den.
Grand Admiral Thrawn......Talon Karde.....Joruus C'Baoth.
Bästa star wars böckerna i min mening. Har läst i stort sätt alla böcker som utspelar sig from ANH och framåt.

Skulle varit kul att se fen filmatisering av Dark Empire I och Dark Empire II. Men dom ägs nog tyvärr av Dark Horse comics.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Star Wars var ju medioker Sci-Fi som bäst. Nu med detta tilltag lär det verkligen sjunka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P-NILZ:

Varför? Disney köpte Marvel och Avengers hände, ser inget fel med den.

Räkna antalen Disney fiaskon jämför med sensationer... kvoten är oroväckande negativ.
(Märk väl att jag tycker att 75% av allt Marvel någonsin gjort är skräp, min subjektiva åsikt.)

Permalänk
Medlem

Äntligen säger jag. Lucas har gjort sitt bästa med att förstöra star wars. Varenda gång de släppt dem på nytt så har han varit där och gjort helt onödiga korkade ändringar. Detta kan bara bli bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxentiusDecius:

Passar in jävligt bra här: http://nooooooooooooooo.com/

Skulle vilja säga yes istället. Lucas har bara gjort Star Wars sämre och sämre.

Hoppas Disney släpper originalfilmerna på BD. Enda versionerna jag vill ha. Lucas obefogade ändringar överallt är horribla.

Permalänk
Medlem

Ser inget speciellt negativt med detta, originalfilmerna finns fortfarande där för mig om jag inte gillar dom nya.

Men ska bli kul att se vad för nytt dom kan koka upp, star wars är nog en av dom intressantaste fantasy världar jag sett.

Permalänk
Avstängd

Hallå!? Det är väl inte april än?

Permalänk
Lego Master

Det jag funderar över är uttalandet att ep. VII inte ska följa Expanded Universe-kanon, utan vara en helt ny story.
Jag är skeptisk.

At the very least får vi hoppas att det inte krockar med Expanded Universe, utan blir ett tillägg. Annars går jag och lägger mig och dör i ett hörn.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold7 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Jag bryr mig ärligt talat inte, Star Wars är okej filmer för mig, inget mer. 4-6 som alla älskar tycker jag nästan är sämre än 1-3, dem är långsamma och stundtals oerhört långtråkiga.

Det är väl dessa personer som Disney kommer göra filmerna för? Enligt mig är det dessa åsikter som är problemet med dagens media, men vad vet jag... Den lilla andelen personer som tycker bättre om originella SW är inget att jaga efter däremot. Dom skulle aldrig lägga miljoner uppe på miljoner för att göra vad SW fans vill ha, för då skulle dom aldrig tjäna igen pengarna. Just därför tycker jag inte det är en bra idé med en ny trilogi.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt. Ser fram emot fler Star wars filmer. Alltid bra med lite popcornrullar att slötitta på.
Är ingen superfan av Star wars annars, så jag bryr mig inte så mycket om hur de förvaltar arvet efter de tidigare filmerna.

Dock lär väl berättelsen bli lite krystad. De kan ju inte gärna berätta om hur Luke, Han Solo och Leia lever sina lyckliga familjeliv efter att Darth Vader och den mörka sidan är besegrad...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av JesperT:

Mycket trevligt. Ser fram emot fler Star wars filmer. Alltid bra med lite popcornrullar att slötitta på.
Är ingen superfan av Star wars annars, så jag bryr mig inte så mycket om hur de förvaltar arvet efter de tidigare filmerna.

Dock lär väl berättelsen bli lite krystad. De kan ju inte gärna berätta om hur Luke, Han Solo och Leia lever sina lyckliga familjeliv efter att Darth Vader och den mörka sidan är besegrad...

Om de bara hade brytt sig, så finns det tonvis med material i Expanded Universe om hur karaktärerna utvecklas och invecklas. Leia och Han får ungar, en av dem blir ond, Luke får spatt, kejsaren återföds som en klon, osv osv osv. Yuuzhan Vong-krigen är en personlig favorit. Men jag tvivlar på att de gör film av dem.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold7 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är ju ingen regissör direkt men det vore väldigt Antiklimax om man fortsätter på en story där 6st filmer gjordes och där huvudpersonen dog i sista filmen. Man kan se Star Wars på många sätt men hela historien kretsar ju kring Darth vader/Anakin skywalker.

Jag tror nog självaste spielberg hade hållit med mig där.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

I feel a disturbance in the force...

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av wankeer:

Jag är ju ingen regissör direkt men det vore väldigt Antiklimax om man fortsätter på en story där 6st filmer gjordes och där huvudpersonen dog i sista filmen. Man kan se Star Wars på många sätt men hela historien kretsar ju kring Darth vader/Anakin skywalker.

Jag tror nog självaste spielberg hade hållit med mig där.

Det beror på hur man ser det. De 6 filmerna hittills, fristående? Ja, då kan man se Anakin/Vader som en huvudperson. I ett större perspektiv, med Expanded Universe som bakgrund? Nej, det finns oändligt många fler karaktärer och tidsåldrar att skildra. Luke och gänget är typ en parentes i hela Star Wars-eposet.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LocSin:

Star Wars Episode 7: The return of Jar Jar Binks. Presented by Disney!

Skämta inte om sånt, ever...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Fyfan vad glatt! Vi får bara hoppas de blir bra, men de fuckade ju inte upp The Avengers eller någon annan film som de nyligen köpt rättigheterna till! Inget annat än possitiv! SOM VI HAR VÄNTAT!!