Assassins creed till pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Köpte när det fanns tillgängligt, när spelet kom ut.
Skickade mail till deras support, fick till svar att jag skulle ge dom inloggning samt lösen till Steam så de kunde verifiera att jag inte försökte lura dom..

Varför i helvete ska jag ge bort mitt konto till en okänd person i Singapore?!

sa aldrig att du skulle göra det... verkar som att du har fått djupa inre sår utav g2play...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vetulus:

sa aldrig att du skulle göra det... verkar som att du har fått djupa inre sår utav g2play...

"men ja, att du vägrade gå med på det där är väll upp till dig...och endast ditt fel att ditt problem inte löste sig."

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

"men ja, att du vägrade gå med på det där är väll upp till dig...och endast ditt fel att ditt problem inte löste sig."

vart står det att du ska tillåta dom få åtkomst till ditt konto i just den meningen?

*** personangrepp raderat ***

personangrepp raderat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vetulus:

vart står det att du ska tillåta dom få åtkomst till ditt konto i just den meningen?

*** personangrepp raderat ***

Jag hade endast ett val, vi dillade fram och tillbaka jag och supporten, det enda de hade gått med på var att ge de mina inloggningsuppgifter. Och varför skulle jag göra det?! Att ge inloggningsuppgifter och annat till ett par okända människor i singapore, för ens Steam konto som man lagt ett par tusen på, och har över 200 spel.... man är ju blåst om man skulle gå med på det.

raderat delar av citat
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Avstängd

Här finns ett exempel:

Hittade på google.
http://facepunch.com/showthread.php?t=901936

Lol g2play
http://www.eurogamer.net/forum/thread/181176

raderat citat
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Grova påhopp (§1.2) och piratsnack (§7 i reglerna) från ATRmayo raderade.

Jag får be er andra att inte ge er in i otrevliga diskussioner, utan anmäla regelbrotten istället. Nu var jag tålmodig och redigerade de flesta inläggen för att tråden inte skulle bli förstörd, normalt sett hade den bara låsts eller hälften av inläggen raderats och diskussionen hade blivit förstörd. Något alla förlorar på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Orkar snart inte mer snack om AC. Är helt otroligt sugen, min kompis har turen att äga ett xbox och han köpte det idag, så nu sitter han och skrattar åt mig

1. Vänta till den 23:e
2. Installera spelet den 23:e
3. Ladda ner DS3 tools
4. Starta spelet
5. Skratta din polare i ansiktet eftersom du kan köra i 1080p (förutsatt att du har en skärm som stödjer den upplösningen) och han bara i 720p och samtidigt kan du köra med högre än 30FPS i en högre upplösning med samma kontroll som han kan.
6. Success!

Skrivet av MultiMan:

Grova påhopp (§1.2) och piratsnack (§7 i reglerna) från ATRmayo raderade.

Jag får be er andra att inte ge er in i otrevliga diskussioner, utan anmäla regelbrotten istället. Nu var jag tålmodig och redigerade de flesta inläggen för att tråden inte skulle bli förstörd, normalt sett hade den bara låsts eller hälften av inläggen raderats och diskussionen hade blivit förstörd. Något alla förlorar på.

Någon verkar vara extremt aktiv nu på morgonkvisten

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

I vanlig ordning har jag bokat mitt spel på CDON. Att slippa allt trassel med nerladdning, crackade kopior och vara säker på att få mitt spel kan jag betala en hundring för. Dessutom måste jag ju ha CD-skivan i fodral så den kan stå bredvid dem andra spelen i serien, måste ju ha en komplett samling

Btw, att spela med en 360 är underbart! Aldrig livet att jag kommer spela med tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Du menar en download länk till en klient?

När jag köpte Conviction via g2play så fick jag tanka ned en crackad kopia från g2play

Kan du utveckla det, tack?

Skrivet av Tumnus:

Katterna väckte mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Katterna väckte mig.

Ha... Gjorde de vad katter gör? När de vaknar och vill att du inte ska sova, utan ge dem mat eller alt. kela så biter de dig i tårna? Alla katter jag har haft i mitt liv har gjort exakt samma sak.. De vaknar, biter en i tårna tills du vaknar.. sedan tittar de på dig som "Hoppsan? Sov du?.. Ja men när du ändå är uppe..".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

Ha... Gjorde de vad katter gör? När de vaknar och vill att du inte ska sova, utan ge dem mat eller alt. kela så biter de dig i tårna? Alla katter jag har haft i mitt liv har gjort exakt samma sak.. De vaknar, biter en i tårna tills du vaknar.. sedan tittar de på dig som "Hoppsan? Sov du?.. Ja men när du ändå är uppe..".

Du menar som:

Nej, faktiskt inte tårna, men allt annat tänkbart och otänkbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Vänta till den 23:e
2. Installera spelet den 23:e
3. Ladda ner DS3 tools
4. Starta spelet
5. Skratta din polare i ansiktet eftersom du kan köra i 1080p (förutsatt att du har en skärm som stödjer den upplösningen) och han bara i 720p och samtidigt kan du köra med högre än 30FPS i en högre upplösning med samma kontroll som han kan.
6. Success!

Haha, ska lira på min 42" LED tv! ))

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Tror nog att han menade en Installations iso så han kunde installera spelet

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Katterna väckte mig.

Om G2play hade haft kvar Conviction (With Download Link) så hade jag kunnat bevisa det.
Men nu är det ju inte så, det var helt enkelt en länk på deras sida under deras download flik på spelets informations sida, som skickade mig till en torrent sida där jag fick tanka ned spelet. Och nej, det var ingen vanlig iso (eller installer som man oftast får via andra sidor) eller något som de själva hade rippat då den hade crack och allt möjligt ifrån en scenegrupp.

Detta var ju såklart innan Uplay kom, nu använder Ubisoft väl Uplay för att aktivera nycklar? Så lättare för g2play att sälja ubisoft spel tror jag, men vem vet, när AC3 släpps så vill jag att någon här delar med sig informationen om hur ni får ned spelet till er dator, via PM.

Men om ni vill ha källor gällande stulna nycklar (detta fall Blood Bowl) så är det bara googla Cyanide banning Blood Bowl keys eller Cyanide G2play.
G2play är inte så pålitliga som folk tror. Och jag tycker folk ska köpa spel från Greenmangaming, Gamefly eller Getgames istället för en fuffig key sida som ligger i gråzonen och där chansen att ens spel försvinner från sitt origin konto, steam etc inte är så låg som folk tror.
Samtidigt bor vi i Sverige och inte ett fattigt land som Kina (där en familj på 3 tjänar ca 600 dollar i månaden?!) Varför kan inte folk lägga en hundring extra på ett spel?! istället för att utnyttja systemet och därmed inte stödja utvecklaren fullt ut. Tänker mest på alla som köpte BF3 premium för 170 kr eller vad det nu var via brasilien/indien...och säger sig stödja DICE?!

Jag undrar varför ni på Swec tillåter diskussion och how-tos hur man kringgår prissättningar.
Drog ett support mail till Steam Support och får se om de kan klargöra om G2play är OK eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uplay låter dig INTE registrera nycklar utan att ha först installerat spelet via ISO eller CD skiva. Det är en riktig skräptjänst jämfört med Origin och Steam. Att köpa från G2Play innebär i princip att man blir tvungen att piratkopiera eller åtminstone rippa CD-skivan från en kompis. Återigen: Köp bara Orgin och Steam nyklar från G2Play.

Jag har läst flera trådar där Steam supporten säger att g2play inte är en erkänd återförsäljare och dessa trådar stängs sedan omedelbart.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l ASUS Prime Radeon RX 9070 XT l Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB l Corsair RM1000X Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB chassi

Permalänk
Hedersmedlem

Om G2play hade haft kvar Conviction (With Download Link) så hade jag kunnat bevisa det.
Men nu är det ju inte så, det var helt enkelt en länk på deras sida under deras download flik på spelets informations sida, som skickade mig till en torrent sida där jag fick tanka ned spelet. Och nej, det var ingen vanlig iso (eller installer som man oftast får via andra sidor) eller något som de själva hade rippat då den hade crack och allt möjligt ifrån en scenegrupp.

Detta var ju såklart innan Uplay kom, nu använder Ubisoft väl Uplay för att aktivera nycklar? Så lättare för g2play att sälja ubisoft spel tror jag, men vem vet, när AC3 släpps så vill jag att någon här delar med sig informationen om hur ni får ned spelet till er dator, via PM.

Men om ni vill ha källor gällande stulna nycklar (detta fall Blood Bowl) så är det bara googla Cyanide banning Blood Bowl keys eller Cyanide G2play.
G2play är inte så pålitliga som folk tror. Och jag tycker folk ska köpa spel från Greenmangaming, Gamefly eller Getgames istället för en fuffig key sida som ligger i gråzonen och där chansen att ens spel försvinner från sitt origin konto, steam etc inte är så låg som folk tror.
Samtidigt bor vi i Sverige och inte ett fattigt land som Kina (där en familj på 3 tjänar ca 600 dollar i månaden?!) Varför kan inte folk lägga en hundring extra på ett spel?! istället för att utnyttja systemet och därmed inte stödja utvecklaren fullt ut. Tänker mest på alla som köpte BF3 premium för 170 kr eller vad det nu var via brasilien/indien...och säger sig stödja DICE?!

Jag undrar varför ni på Swec tillåter diskussion och how-tos hur man kringgår prissättningar.
Drog ett support mail till Steam Support och får se om de kan klargöra om G2play är OK eller inte.

Ja, det låter ju riktigt illa med crackade nerladdningar från en butik som säljer nycklar. Riktigt illa.

Att diskutera olika lagliga sätt att köpa en produkt billigt är givetvis helt tillåtet, varför skulle det inte vara det? Vill man betala fullpris finns det många sätt, en del tycker det är bra, andra försöker spara, men ändå köpa spelet. Alla vettiga sätt att få ner piratkopieringen bör uppmuntras. Personligen stödjer jag vissa utvecklare med mer än fullpris, som t ex Jane Jensens nya äventyr på Kickstarter, likaså med återuppståndelsen av Tex Murphy. Andra vill jag inte betala mer än nödvändigt för och därför köpte jag Assassins Creed 3 på Greenmangaming för runt 260kr.

Har du samma uppfattning om köp av hårdvara? Alltid fullpris annars får det vara? Ingen skillnad i sak. Ingenjörerna är mina riktiga hjältar.

Skrivet av Razer-T:

Uplay låter dig INTE registrera nycklar utan att ha först installerat spelet via ISO eller CD skiva. Det är en riktig skräptjänst jämfört med Origin och Steam. Att köpa från G2Play innebär i princip att man blir tvungen att piratkopiera eller åtminstone rippa CD-skivan från en kompis. Återigen: Köp bara Orgin och Steam nyklar från G2Play.

Jag har läst flera trådar där Steam supporten säger att g2play inte är en erkänd återförsäljare och dessa trådar stängs sedan omedelbart.

Om Uplay inte tillåter registrering om man inte har spelet, kan man dra slutsatsen att tjänster som säljer nycklar till Uplay-spel utan medföljande lagliga sätt att ladda ner det, inte är tillåtna.

Jag har bara köpt Uplay-spel från Steam, som givetvis erbjuder nerladdning. Assassins Creed 3 är mitt första Uplay utanför Steam (som jag minns nu iaf) men Greenmangaming verkar pålitliga så jag har svårt att se det skulle bli ett problem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Ja, det låter ju riktigt illa med crackade nerladdningar från en butik som säljer nycklar. Riktigt illa.

Att diskutera olika lagliga sätt att köpa en produkt billigt är givetvis helt tillåtet, varför skulle det inte vara det? Vill man betala fullpris finns det många sätt, en del tycker det är bra, andra försöker spara, men ändå köpa spelet. Alla vettiga sätt att få ner piratkopieringen bör uppmuntras. Personligen stödjer jag vissa utvecklare med mer än fullpris, som t ex Jane Jensens nya äventyr på Kickstarter, likaså med återuppståndelsen av Tex Murphy. Andra vill jag inte betala mer än nödvändigt för och därför köpte jag Assassins Creed 3 på Greenmangaming för runt 260kr.

Fick iaf svar från support ang g2play:

Så egentligen borde inte ni på Swec tillåta diskussioner kring g2play

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man kan börja ladda ner spelet till pc?
Jag fick med en kod när jag köpte ett nytt grafikkort.
Står att jag ska kunna ladda ner det nu men när jag är på http://shop.ubi.com så finns det ingenstans som jag kan skriva in koden jag fick??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattera:

Står att jag ska kunna ladda ner det nu men när jag är på http://shop.ubi.com så finns det ingenstans som jag kan skriva in koden jag fick??

Vad står det på din lapp med koden då?
Prova tanka ned uplay från deras hemsida och gör ett konto (om du inte har ett) och skriv in nyckeln sedan i programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

Vad händer om du lägger AC3 i kundvagnen och sedan lägger till koden som en rabattkod?

Annars kanske det inte är uppe än? Spelet släpps väl 28e(?).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Det står recommended xbox 360 controller for pc. Men det ska nog fungera med ps3 kontroll det med. Annars kostar en trådlös xboxkontroll
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_gamepad_xbox_360_wirel... 349 på cdon. dock har de inte den i lager:p annars så kan du köpa en med sladd för typ 249 kr:)

Köpte en 360 kontroll för 100:- inkl frakt från Ebay

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Den 23 släpps ju spelet.
Iaf det står det på svenska hemsidor. Dock så har jag hört att andra länder har fått det den 20:e.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattera:

http://i49.tinypic.com/69kwfd.jpg

När jag kommer in på http://shop.ubi.com så kommer jag inte längre än vad ni kommer??
Har fan letat igenom hela sidan...

Har provat med uplay också, hittar ingenstans jag kan skriva in koden jag har fått :((((

Btw, tack för nyckeln

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Den 23 släpps ju spelet.
Iaf det står det på svenska hemsidor. Dock så har jag hört att andra länder har fått det den 20:e.

Mitt fel, har trott att det har stått 22a hela tiden men det stod 23e.. stupid me...

Permalänk
Medlem

Vad händer om du lägger AC3 i kundvagnen och sedan lägger till koden som en rabattkod?

Annars kanske det inte är uppe än? Spelet släpps väl 28e(?).

TACK!! det där funkade!

"re-ordered release date: Wed Nov 21 17:00:00 CST 2012"
EDIT: något som vet när det är svensk tid?

Nu äre bara att sitta och vänta

Fick även AC2 på köpet

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Mitt fel, har trott att det har stått 22a hela tiden men det stod 23e.. stupid me...

Det roliga är att det stog 22a på spelbutiken, tills de ändrade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

har också funderat på att köpa en 360 kontroll för just detta, men undrar om en ps3 kontroll fungerar utan massa trams? har 3 st här hemma så om det skulle gå att ansluta den till datorn....MY HAVEN ON EARTH!

Du kan använda xpadder. Då kan du köra assasins creed med ratt om du skulle vilja det.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Inaktiv

Är spelet något att ha då?
Efter att ha läst det här vet jag inte vad jag ska tro:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/22/assassins-creed-3-...

men verkar ha en shitload av handhållande de fem första timmarna iaf?

Permalänk
Medlem

Har någon fått sitt än? Sitter och panikar lite när orderna fortfarande behandlas på spelbutikens hemsida. Borde de inte ha skickat den vid det här laget? btw vet någon om de leverar hem eller måste man hämta ut det?

Visa signatur