hemmabiosystem stänger av sig själv varje gång

Permalänk
Medlem

hemmabiosystem stänger av sig själv varje gång

tjena! det är så att jag har köpt ett hemmabio. jag hade haft det i ca 3 veckor när detta börja hända. den stänger av sig själv så fort jag sätter på musik eller ngt.
jag har redan lämnat in den 2 gånger på lagning och jag får tillbaka den med samma problem. är det jag som har gjort ngt fel eller något? det fungerade ju förut, varför ska det inte funka nu? jag har kollat sladdarna etc.

det är ett yamaha system som jag köpte på mediamarkt. o de kostade 5000 så det borde va ganska bra grejer

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk

Hände en vän till mig och efter 3e gången fick han nog och lämnade tillbaka hela systemet!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

tjena! det är så att jag har köpt ett hemmabio. jag hade haft det i ca 3 veckor när detta börja hända. den stänger av sig själv så fort jag sätter på musik eller ngt.
jag har redan lämnat in den 2 gånger på lagning och jag får tillbaka den med samma problem. är det jag som har gjort ngt fel eller något? det fungerade ju förut, varför ska det inte funka nu? jag har kollat sladdarna etc.

det är ett yamaha system som jag köpte på mediamarkt. o de kostade 5000 så det borde va ganska bra grejer

Du kan få köpa min klockradio för 10,000:– Måste vara dubbelt så bra som din stereo för 5,000:–...

Inom ljud så är det du har köpt ett budgetsystem och att MM tar 5k för det borgar tyvärr inte det minsta för att det är ett bra system.
Men om du vill ha hjälp får du nog skriva lite mer utförligt vad det är för hemmabiosystem du har köpt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Du kan få köpa min klockradio för 10,000:– Måste vara dubbelt så bra som din stereo för 5,000:–...

Inom ljud så är det du har köpt ett budgetsystem och att MM tar 5k för det borgar tyvärr inte det minsta för att det är ett bra system.
Men om du vill ha hjälp får du nog skriva lite mer utförligt vad det är för hemmabiosystem du har köpt.

På vilket sätt är priset relevant i frågan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På vilket sätt är priset relevant i frågan?

För att fastställa att bara för att något kostar 5000:- behöver det inte vara BRA! Men det var visst inte så lätt att tolka som jag trodde.......

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Rekordmedlem

Hur är det kopplat och hur är det uppställt ? Står förstärkaren varmt och har du spretande kardeler på högtalarkablarna?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.