Klona hd med macrium

Permalänk

Klona hd med macrium

Hej

Är ingen haj på datorer men nu är d så att min C: håller på att ge upp tror jag för datorn lagga/fryser titt som tätt och fått upp lite felmedelande när jag körde test på min C: har även en D:

Det jag nu vill göra är flytta hela C till D och se om det funkar bättre...

Har laddat ner macrium men är lite osäker skulle vara oerhört trevligt om någon har kunskap för att hjälpa till här Kör xp på en några år gammal burk..

Permalänk

Är kanske en dum fråga.. men ingen som vill hjälpa mig ev över skype eller något.. vill ju inte göra fel..

Är d så enkelt som det verkar.. bara köra programet och sedan är det bara tuta o köra kommer min D som jag klonar till att bli C sen?? menar så allt funkar när dator försöker läsa från C om det nu är så det fungerar

Permalänk

Har inte använt programet macrium, som du skriver om. Men Acronis var bara o tuta o köra. Heter True Image™ 2013 by Acronis®. Finns gratis , som try now http://www.acronis.eu/products/tryorbuy.html

Visa signatur

Mobo: Gigabyte x79-ud3. CPU: i7-3820. Kylning: Antec 620. GPU: Asus 7950DC2@900 xfire(6,4 TFlops)Minne: G.Skill RipjawsZ 1600MHzCl9 16GB. Skärm: Yamakasi 2703 IPS 2560x1440. SSD: Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB. Nätagg: Corsair HX850.

Permalänk

det gick inte att klona min disk kanske var för skadad.. hur som helst har installerat om xp på D: nu och har äntligen fått allt till att funka drivisar för allt har jag fått tag i oxå men får inte fram något ljud.. någon som kan hjälpa kanske hur hittar jag rätt drivisar är ingen märkesdator och har googlat och letat upp moderkorts namn mm och testat ladda hem diverse drivrutiner men ändå blir det inte rätt skulle bli väldigt glad om någon har lust att hjälp till här

Permalänk

Manufacturer Intel Corporation
Model D915PBL
Version AAC67720-204

så här står det i SIW

Har för mig att det är realteak det heter det jag har men har installerat någon variant av det men gissar det blivit fel =(

Kanske är duma frågor här men är lite dum när det kommer till sånt här

Permalänk

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldI...

har installerat den viket jag trodde var rätt men funkar ändå inte

Permalänk

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldI... om det är det moderkortet är det den du behöver. Funkar inte det kan det vara så att du inaktiverat ljudkortet i Bios men det ser du lätt i enhets hanteraren genom att titta efter ett gult frågetecken högst upp borde stå typ multimedia enhet eller liknande.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk

har inte avinstallerat något om den inte gör det när man installerar om xp.. men har en gult utropstecken enhetshanteraren på WDM audio

Permalänk

har en cd med drivrutiner på som heter sparkel smart install och har kört alla drivisar på den men verkar inte hjälpa...

vad är

intel pcie vxd ?

via pcie vxd

sis agp vxd

vivo wdm driver

dom finns bla på cd skivan

Permalänk

Nu har jag hållt igång länge med detta googlat ihjäl mig snart..

Har installerat drivrutiner för moderkortet mm men finns fortfarande ingen ljudenhet

Tacksam för hjälp någon som har lust ta en snabb titt genom skype eller något skulle jag vara evigt tacksam..