DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att spela på en server På tunngle med typ 50 pers ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Är det någon som vet om det går att spela på en server På tunngle med typ 50 pers ?

På DayZ standalone? Inte en chans.
Tveksam att server filerna ens kommer att vara tillgängliga för allmänheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

På DayZ standalone? Inte en chans.
Tveksam att server filerna ens kommer att vara tillgängliga för allmänheten.

Men jag menar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Men jag menar nu

för just nu är det bara servrar med typ 5 pers på

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

för just nu är det bara servrar med typ 5 pers på

Är knappast relevant för DayZ standalone?

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Är knappast relevant för DayZ standalone?

Nää, men jag undrar bara om nån har erfarenhet om just detta

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

har du träffat frankie ? Awesome !

Nej, det sa jag väl aldrig något om?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag är ruskigt rädd att det kommer bli för mycket KOS i standalone. Liksom många andra vill jag också ha samarbete då det ger en mycket större inlevelse.

RP servrarna gav tillbaka den känslan man hade när man först spelade dayz, i flesta fall en väldigt trevlig community.

Hoppas att det kommer upp standalone RP servrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Jag är ruskigt rädd att det kommer bli för mycket KOS i standalone. Liksom många andra vill jag också ha samarbete då det ger en mycket större inlevelse.

RP servrarna gav tillbaka den känslan man hade när man först spelade dayz, i flesta fall en väldigt trevlig community.

Hoppas att det kommer upp standalone RP servrar!

Förlåt för att jag är efterbliven men vad är "RP" och "KOS" Förlåt igen

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

KOS = Kill/Killed on sight

RP vette fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

RP = Roleplay

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

KOS = Kill/Killed on sight

RP vette fan

Skrivet av knewt:

RP = Roleplay

Okej , Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

har du träffat frankie ? Awesome !

spelar du på panthera map:en så kommer du säkert träffa honom om du kör på en server med många spelare.. i hans episode 24 så var jag med, han siktade på mig i början (när 2st springer från en barn, jag stalkade den andra snubben) han lät mig ju vara iaf

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

spelar du på panthera map:en så kommer du säkert träffa honom om du kör på en server med många spelare.. i hans episode 24 så var jag med, han siktade på mig i början (när 2st springer från en barn, jag stalkade den andra snubben) han lät mig ju vara iaf

Hahah fan vad grymt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, det sa jag väl aldrig något om?

Haha jag vet Ville bara säga något som för konversationen fram .

Permalänk

Liten update

"The plan going forward

The plan from here is straightforward. We will be releasing a closed test imminently, during which approximately 500-1000 people will assist in ensuring our architecture is correctly functioning. This closed test will be focused purely on architecture, not the game design. Once we have confirmed fixes for issues arising from the closed test, we will then reschedule an internal date for our public release. "
http://dayzdev.tumblr.com/

Permalänk
Medlem

Intervju med Matthew Lightfoot från BI om DayZ standalone
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zaEhw2...

Lite info från då Rocket svarade på frågor på liriks stream
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/164qhr/more_new_standal...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vilket datum är det tänkt att det ska släppas ? . Och är det sant att det kommer att finnas hundar ? Och att man ska kunna ha kläder som seperata delar på kroppen ? Uppskattar svar Tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vilket datum är det tänkt att det ska släppas ? . Och är det sant att det kommer att finnas hundar ? Och att man ska kunna ha kläder som seperata delar på kroppen ? Uppskattar svar Tack i förväg

är väll egentligen ingen som vet, men han har ju sagt att han vill ha separata klädesplagg
och hundar skulle ju komma i moden först men det fuckade ju upp så han försöker nog få det fixat till standalone:en

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

är väll egentligen ingen som vet, men han har ju sagt att han vill ha separata klädesplagg
och hundar skulle ju komma i moden först men det fuckade ju upp så han försöker nog få det fixat till standalone:en

Okej . Men finns det något ställe där man kan läsa om vad han har gjort hittils ? Typ en blogg eller nått ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vilka kläd slots som ska finnas.
Hundar kommer inte komma från början, kommer senare.

Closed beta kommer börja när som helst. Folk har redan fått invites till det (främst streamers och liknande, inget man direkt signade upp sig för)
Så lär inte dröja allt för länge innan de börjar bjuda in "vanligt" folk också, har dock inte sett någon sida att signa upp sig på än. Keys skulle skickas ut 50 000 åt gången.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

http://i.imgur.com/GwA2X.png
Vilka kläd slots som ska finnas.
Hundar kommer inte komma från början, kommer senare.

Closed beta kommer börja när som helst. Folk har redan fått invites till det (främst streamers och liknande, inget man direkt signade upp sig för)
Så lär inte dröja allt för länge innan de börjar bjuda in "vanligt" folk också, har dock inte sett någon sida att signa upp sig på än. Keys skulle skickas ut 50 000 åt gången.

Okej . Tack !

Permalänk
Medlem

Längtar som fan! xD Har lagt av att spela modden!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

kan dom upgradera när den kommer som skiva eller kommer det som egen hemsida vill gärna veta

Istället för att slösa tid på att skriva att du gärna vill veta svaret på din fråga, skulle du nog lagt ner mer tid på att formulera din fråga så man förstår den.

Det är möjligt att det kommer gå att köpa det på skiva, men det är mer troligt att det säljs genom Steam (läste detta någonstans) och/eller via en hemsida.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk

okej jag menade att när den kommer sen kommer dom att kunna göra fler updateringar på spelet det skulle vara kul om det kom nya saker så man inte trötnar på det

Permalänk
Medlem

Kommer det vara på steam?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

vet nån hur mycket det kommer kosta att lada ner dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Kommer det vara på steam?

Ja det kommer släppas via steam, förmodligen INTE via CD/DVD. Inte hört något om någon fysisk release iaf..

Skrivet av wardlich3:

vet nån hur mycket det kommer kosta att lada ner dayz

24 dollar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

24 dollar.

Standalone kommer vara billigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Standalone kommer vara billigare.

Utgick ifrån officiella forumet, där står 24 dollar, postat av en forum administratör.

"Posted 08 January 2013 - 02:30 AM
Updated OP with price and sys requirements "

Var fick du din info ifrån, att det skulle vara billigare. 24 dollar är ju redan väldigt billigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)