Swiftech H220 all-in-one vattenkylning med möjlighet till expansion

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

TTL är ju Corsair fanboy också. H100i är det bästa sedan skivat bröd.

Jo, men sett flera tester där hans resultat går helt emot typ alla andras. Då borde man ju typ tänka efter att kanske är nåt knas ..

Han lägger in alldeles för mkt av sitt tycke och smak i betygen. Gör bra rewievs också men skum lirare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

TTL är ju Corsair fanboy också. H100i är det bästa sedan skivat bröd.

TTL är tydligen sponsrad av Corsair också. Men hans attityd har alltid stört mig lite.

Skrivet av thereal_twisted:

Har sett den i lager, coolerkit har haft och även nån helt svensk.

Jag hoppar den å kör på riktig vattenkylning ist.

Linus gör alltid rättelser om det är nåt konstigt, och som sagt fulla reviews med all data och alla detaljer finns på hemsidan.

Till skillnad från OC3d's Tiny Tom Logan som också fick liknande resultat, inte hört ett ord. Han total sågade ju även thermalright silverarrow och fick helknasiga resultat uppåt 90grader osv. Inte hört nåt om det heller. Resten av alla tester jag sett utnämner ju samma kylare som bäst, tystare och svalare än Noctuan som var kung innan. Många kör den som referens fortfarande liksom. Flummig snubbe

Du får gärna länka till någon som har den, inte nödvändigtvis i lager men vill se vilka alternativ jag har att köpa kylaren ifrån. Du kan ju expandera denna snyggt också, har sett bilder på H220-pumpen när den kör 140+360+240 utan problem

Det är ju trotsallt ett AIO-kit istället för CL.

Det är jättebra att Linus rättar sina påstående, men det är konstiga fel han gör. Sen så är det inte detaljerna som saknas utan grunden i sig. Helt enkelt ett konstigt val av parametrar att använda sig av.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

TTL är tydligen sponsrad av Corsair också. Men hans attityd har alltid stört mig lite.

En fråga bara.. Menar du egentligen LTT som i LinusTechTips ?? =/

Eller pratar du om någon annan ?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

En fråga bara.. Menar du egentligen LTT som i LinusTechTips ?? =/

Eller pratar du om någon annan ?

Jag menar TTL... Tiny Tom Logan, från OC3D.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag menar TTL... Tiny Tom Logan, från OC3D.

Jaha.. ok

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Avstängd

http://www.coolerkit.se/shop/swiftech-h220-watercooling-3471p...

I lager enligt sidan. Jag måste säga att jag funderar på att köpa den men jag får se om jag kan lyckas hålla undan för ha-begäret.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

I lager enligt sidan. Jag måste säga att jag funderar på att köpa den men jag får se om jag kan lyckas hålla undan för ha-begäret.

Ey, nice! De är ju slutsålda överallt, riktigt sugen på en assså ^^

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Det var på tiden! Beställde direkt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det var på tiden! Beställde direkt

Vore kanon ifall du hade lust med en liten uppföljning efter att du provkört den lite.

Visa signatur

SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Vore kanon ifall du hade lust med en liten uppföljning efter att du provkört den lite.

Javisst! Lär väl få den i början av nästa vecka.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Uppdatering:

Har fått den, installerat och kört nu i en dag. Riktigt lovande utbyggnadsmöjligheter även om pumpen inte är sådär jättetyst även på låga varv.

Men temperaturerna är minst 5 grader bättre i load än min H100 med SP120 QE.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mitt ha-begär höll sig inte längre än till idag.
Jag köpte dock H320 istället
http://www.swiftech.com/h320.aspx

Nu väntar jag bara in att Fractal Design ska släppa sin Arc Mini R2.
Tror jag ska ta och beställa tre stycken NF-F12 också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det går inte köpa pumpen utan radiatorn? Ser nice ut men till ett mITX bygge behöver jag 140/120 och en 92mm radiator.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Vad ligger pumpen på i lyfthöjd och flöde?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Det går inte köpa pumpen utan radiatorn? Ser nice ut men till ett mITX bygge behöver jag 140/120 och en 92mm radiator.

Ingen omöjlighet att den finns då det är Swiftech det handlar om.
Kontakta dom och se vad du får för svar.

Dom har ett färdigt system som man bygger själv med en liknande pump.
http://www.swiftech.com/H2O-x20-Elite.aspx

Skrivet av scienta:

Vad ligger pumpen på i lyfthöjd och flöde?

Står inget på deras sida, men dom brukar inte vara sega med att svara på frågor som denna om dom vet det.

Med lite tur är det en mindre variant av Apogee Drive II

http://www.swiftech.com/ApogeeDrive2.aspx
http://www.swiftech.com/contact-us.aspx

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Ingen omöjlighet att den finns då det är Swiftech det handlar om.
Kontakta dom och se vad du får för svar.

Dom har ett färdigt system som man bygger själv med en liknande pump.
http://www.swiftech.com/H2O-x20-Elite.aspx

Kollar man runt på deras hemsida finns det mycket intressant!

Vad är största förlusten med att bygga ett sånt här system jämfört med traditionell vattenkylning?

Kan man klämma in 2 radiatorer och kyla cpu och gpu i ett mitx vore det ju grymt! Det hamnar nog på önskelistan!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W

Permalänk

Vart köper man H220? Är det Pixmania som gäller eller går det att få billigare någon annanstans inom EU?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Vart köper man H220? Är det Pixmania som gäller eller går det att få billigare någon annanstans inom EU?

Coolerkit eller vad dom heter ska ha inne. Om du beställer, berätta gärna hur det blev

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Mycket trevlig kylare till att börja med!

Har haft dåliga erfarenheter med Pixmania så skulle personligen inte rekommendera dem. Ta coolerkit istället, riktigt schysst folk och har bra kundservice. Det enda negativa är att du troligtvis inte kommer kunna spåra paketet med det automatiska referensnumret som skickas ut. Jag trodde det bara var att ringa till posten och be dem omvandla numret till ett svenskt kollinummer men det går inte pga att det skickas ett felaktigt nummer från Coolerkit automatiskt. Detta är något som Coolerkit är medvetna om och håller på att jobba på. Om du vill kunna spåra paketet får du maila coolerkit så skickar de ett korrekt kollinummer manuellt. Mitt paket levererades på 2 dar från danmark så oroa dig inte

PS. Du kan behöva snacka eller skriva på engelska då den danska killen erkände att han var lite sisådär på svenskan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Kollar man runt på deras hemsida finns det mycket intressant!

Vad är största förlusten med att bygga ett sånt här system jämfört med traditionell vattenkylning?

Kan man klämma in 2 radiatorer och kyla cpu och gpu i ett mitx vore det ju grymt! Det hamnar nog på önskelistan!

Det är precis som vanlig vattenkylning.
Swiftech har bara byggt in pumpen i radiatorn, och gjort det bra (till skillnad från slutna lösningar).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Mycket trevlig kylare till att börja med!

Har haft dåliga erfarenheter med Pixmania så skulle personligen inte rekommendera dem. Ta coolerkit istället, riktigt schysst folk och har bra kundservice. Det enda negativa är att du troligtvis inte kommer kunna spåra paketet med det automatiska referensnumret som skickas ut. Jag trodde det bara var att ringa till posten och be dem omvandla numret till ett svenskt kollinummer men det går inte pga att det skickas ett felaktigt nummer från Coolerkit automatiskt. Detta är något som Coolerkit är medvetna om och håller på att jobba på. Om du vill kunna spåra paketet får du maila coolerkit så skickar de ett korrekt kollinummer manuellt. Mitt paket levererades på 2 dar från danmark så oroa dig inte

PS. Du kan behöva snacka eller skriva på engelska då den danska killen erkände att han var lite sisådär på svenskan

Blev en beställning från coolerkit.se 1413:- inkl frakt, Helt okej pris för en så pass bra kylare

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Det är precis som vanlig vattenkylning.
Swiftech har bara byggt in pumpen i radiatorn, och gjort det bra (till skillnad från slutna lösningar).

Låter ju riktigt bra! Funkar det okej att kombinera ihop med andra radiatorer också? Är det några standard mått på anslutningarna? Antar att det ska vara samma dimension på alla anslutningar för bästa resultat? Det kanske inte ens fungerar annars? Har 0 erfarenhet av vattenkylning.

Inget som ska införskaffas snart men sugen på och testa vattenkylt någon gång och detta verkar ju vara det enda rätta när det är ont om plats!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Låter ju riktigt bra! Funkar det okej att kombinera ihop med andra radiatorer också? Är det några standard mått på anslutningarna? Antar att det ska vara samma dimension på alla anslutningar för bästa resultat? Det kanske inte ens fungerar annars? Har 0 erfarenhet av vattenkylning.

Inget som ska införskaffas snart men sugen på och testa vattenkylt någon gång och detta verkar ju vara det enda rätta när det är ont om plats!

Går att bygga ut hur man vill med block, Andra radiatorer osv. Anslutningarna är G 1/4

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Blev en beställning från coolerkit.se 1413:- inkl frakt, Helt okej pris för en så pass bra kylare

Fick kylaren idag, 2 Dagars frakt från Danmark till Norra Sverige är inte helt fel, Kylaren var riktigt bra paketerad i en stor kartong och dom skickade även med en liten påse med godis Har även varit i kontakt med Coolerkit och gett dom lite feedback, Riktigt trevlig personal! Så om någon är sugen på Swiftech H220 eller H320 så kan jag verkligen rekommendera Coolerkit.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Swiftechs support är underbar att ha att göra med, maila dom.

Skulle inte förvåna mig om det är lite tunnare slang än man brukar köra med (inte 13/19 med andra ord)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ja, jag har nu arbetat mig igenom två stycken H220 med två helt olika fel.

Den ena hade trasig pump där något hade lossnat internt. Nummer två har fått luft intryckt någonstans som inte går att få ut, trots tömning av systemet.

Nja, jag kunde varit nöjdare.

Visa signatur