Ge oss rådatan från tester?

Permalänk
Medlem

Ge oss rådatan från tester?

Hejsan!

Satt precis och läste genom det ypperliga SSD-testet. Mycket trevlig läsning med en massa fin data som får mitt lilla statistikhjärta att skutta!

Men jag undrar en sak. När ni gör sådana test samlar ni rimligen datan I excel-liknande program. Skulle ni kanske kunna lägga upp den insamlade datan I en liten fil man kan ladda ner, på sista sidan av testet eller något? Jag ska t.ex. köpa en SSD nästa månad och använder bland annat ert test för att bestämma mig vilken som är lämpligast. Det är dock lite bökigt att hoppa mellan sidor och grafer utan att ha dem jämsides. Om jag hade tillgång till den underliggande datan skulle jag själv kunna skapa egna grafer och jämförelser samt sortera lite som man vill!

Bara ett lite nördigt request:)

Ha de fint!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jetblack:

Hejsan!

Satt precis och läste genom det ypperliga SSD-testet. Mycket trevlig läsning med en massa fin data som får mitt lilla statistikhjärta att skutta!

Men jag undrar en sak. När ni gör sådana test samlar ni rimligen datan I excel-liknande program. Skulle ni kanske kunna lägga upp den insamlade datan I en liten fil man kan ladda ner, på sista sidan av testet eller något? Jag ska t.ex. köpa en SSD nästa månad och använder bland annat ert test för att bestämma mig vilken som är lämpligast. Det är dock lite bökigt att hoppa mellan sidor och grafer utan att ha dem jämsides. Om jag hade tillgång till den underliggande datan skulle jag själv kunna skapa egna grafer och jämförelser samt sortera lite som man vill!

Bara ett lite nördigt request:)

Ha de fint!

Hej Jetblack,

Du får specificera exakt vad du är ute efter så kanske Jonas eller Emil (våra testare) kan hjälpa dig att komma över viss rådata. Vi kommer dock inte att publicera detta i artiklarna utan vill fokusera på sammanställningar i graf-form.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Hej Jetblack,

Du får specificera exakt vad du är ute efter så kanske Jonas eller Emil (våra testare) kan hjälpa dig att komma över viss rådata. Vi kommer dock inte att publicera detta i artiklarna utan vill fokusera på sammanställningar i graf-form.

Hälsningar,
Andreas

Tackar för svar!

Inte så viktigt att jag kommer över just denna rådatan, var mer en allmän request eftersom jag ofta velat ha tillgång till diverse siffror ni lagt upp i era artiklar för att få bättre överblick. Hade helt enkelt varit smidigt att ha en liten excelfil man kunde tanka hem efter att man läst recensionen. Texten är bra som den är, men det är lite svårt att ta till sig sifferinformationen via små grafer infälld bland text. Mycket bättre att smälla upp ett antal grafer sida vid sida över hela skärmen:)

Visa signatur

Allan, please add signature