Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator

Jag skulle vilja uppgradera min dator. Jag vill kunna köra spel som crysis 3 och BF3 utan att det laggar. Just nu kan jag köra BF3 på high med ungefär 45-60 FPS och crysis 3 betan har jag inte kollat vad jag ligger på, men jag kör på low och det laggar lite.

Mina specs nu:

Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 560 ti
Processor: intel core i5 2320
6 GB RAM
Jag vet inte vad jag har för moderkort.

Behöver jag en ny processor och ram eller räcker det med att bara köpa ett grafikkort? Några förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jeeperSE:

Jag skulle vilja uppgradera min dator. Jag vill kunna köra spel som crysis 3 och BF3 utan att det laggar. Just nu kan jag köra BF3 på high med ungefär 45-60 FPS och crysis 3 betan har jag inte kollat vad jag ligger på, men jag kör på low och det laggar lite.

Mina specs nu:

Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 560 ti
Processor: intel core i5 2320
6 GB RAM
Jag vet inte vad jag har för moderkort.

Behöver jag en ny processor och ram eller räcker det med att bara köpa ett grafikkort? Några förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som att grafikkortet är det som sänker dig här 6GB borde du klara dig med tycker jag. Är däremot osäker på i5:an vad det är för någon :/

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Permalänk

Första fråga är väl om du vill kunna köra i ultra-ultra 1920x1080 eller om du vill ha annan upplösning/inställningar?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Första fråga är väl om du vill kunna köra i ultra-ultra 1920x1080 eller om du vill ha annan upplösning/inställningar?

Jag skulle vilja kunna köra de nya spelen som kommer ut (crysis 3, BF4 mm.) utan att det laggar i 1920x1080p. Behöver inte kunna köra på ultra inställningar. Men jag villl ha ett grafikkort som kan klara av de spelen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köp inte ett grafikkort med mer än 2 GB grafikminne om det är NVIDIA, deras minnesbuss i nuläget kan inte hantera så stora mängder minne... Dessutom behöver du bara mer än 2 GB om du ska köra flera skärmar.

Har du råd, köp ett http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m... Det tar BF3 på ultra allt och dippar sällan under 60 fps (så laggfritt det bara kan bli). Crysis 3 däremot tar kortet nästan högsta på allt. Ungefär 9 av 10 intsällningar är på max för att få 50 fps (också laggfritt).

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps