Gigabyte, ASUS, MSI, EVGA.. vad är skillnaden på grafikkort?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Gigabyte, ASUS, MSI, EVGA.. vad är skillnaden på grafikkort?

Spanar in på ett "EVGA Geforce GTX 660 ti"

men såg att det fanns exempelvis "Gigabyte Geforce GTX 660 ti" eller "ASUS Geforce GTX 660 ti"

vad är skillnaden? är den markant? vilket är bäst?

-- Är det värt att köpa EVGA Geforce GTX 660 ti ?

/ Daniel

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Daniel.L:

Spanar in på ett "EVGA Geforce GTX 660 ti"

men såg att det fanns exempelvis "Gigabyte Geforce GTX 660 ti" eller "ASUS Geforce GTX 660 ti"

vad är skillnaden? är den markant? vilket är bäst?

-- Är det värt att köpa EVGA Geforce GTX 660 ti ?

/ Daniel

Kylare, garanti, custom PCB?.

Ungefär det som kan skilja + lite olika modeller har lite överklockningar och så.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Jag hade satsat på ett MSI då deras fläktar går FEL håll vid start så dom "städar" kylflänsen.

https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-204...

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Ant3:

Jag hade satsat på ett MSI då deras fläktar går FEL håll vid start så dom "städar" kylflänsen.

https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-204...

Fel håll? ska det vara så?

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Daniel.L:

Fel håll? ska det vara så?

De gör det bara i ca 30sek under uppstart så att kylflänsen rensas på damm. Annars är det som skiljer tillverkarna åt kylare, garantier, överklockningar från fabrik. EVGA skulle jag köra på om du vill ha SLI då deras kylare är bäst för detta. Annars rekommenderar jag ASUS DCII-, Gigabyte Windforce- och MSI Twin Frozr IV-kort för ett system där du bara har ett grafikkort då de kyler bättre.

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.