iPhone självförstörs, "feature" enligt Apple.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Tumnus:

Om du läser mina kommentarer så förstår du varför just Apple. De flesta andra har en lucka som poppar ut så fort batteriet börjar svälla men pga. att Apple valt att inte ha en sådan lucka (vilket är ett designval) så gör expansionen av batteriet så innandömet trycks ut och då förstörs mobilen.

Har en HTC Hero som låg oanvänd ett bra tag och när jag skulle ta fram och använda den hade batteriet svällt, trots att telefonen har en avtagbar baksida/batterilucka hade svällandet orsakat att en del av touchskärmen inte funkar. Luckan är avtagbar men hade inte poppat av eftersom ett tryck på mitten av luckan snarare spänner åt fästena runt om istället för att lätta på dem om man tänker efter lite hur fysiken funkar.

När du tar av luckan själv tar du ju tag i kanten och inte mitt på, testa att använda en sugkopp mitt på så får du nog betydligt svårare att få av luckan oavsett mobil och det är på det samma sätt ett svällande batteri trycker ut luckan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om du läser mina kommentarer så förstår du varför just Apple. De flesta andra har en lucka som poppar ut så fort batteriet börjar svälla men pga. att Apple valt att inte ha en sådan lucka (vilket är ett designval) så gör expansionen av batteriet så innandömet trycks ut och då förstörs mobilen.

Och det är långt ifrån bara Apple som har valt en "unibody" design. Nokia, Sony, LG, HTC m.fl har valt en liknande designer utan lucka. Och som någon nämde så sväller ju batteriet åt mer än ett håll så en lucka är ju definitivt inte en säkerhet för att den inte skulle gå sönder ifall det skulle ske.

Så återigen att hoppa på Apple för detta är hyckleri, i så fall bar man vara tydlig med att så gott som alla andra tillverkare är lika dåliga på denna punkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Nu har även aftonbladet tagit upp det. Man har ju läst lite om det innan, det jag tyckte var roligt var Apples förklaring.
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16336852.ab

Att de medvetet gjort att batteriet ska svälla för att förhindra framtida läckage. Man undrar ju lite om den funktionen behövs då man har massa gamla telefoner och aldrig varit med om läckage. Men fint att de tänker på kunden och självförstör telefonen efter 2 år. Allra helst eftersom man inte får byta batteri själv och att de bara har ett års garanti.

Du har reklamationsrätt i 3 år.

Permalänk
Medlem

Gillar apple (Apple: ”Det sker ibland”) precis som jaaa det händer ibland linget att bry sig om.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Jag kan nästan garantera att hade Apple valt att sätta dit en ohyggligt ful träsktrolls lucka som tyvärr vissa telefoner har i dagens läge för att vissa finner det så outgrundligt viktigt att kunna öppna bakstycket så hade det påverkat försäljningen negativt på ett högst märkbart skick. Sen att vara så naiv att tro att bara för att man har en lucka att det skulle hindra att telefonen förstörs tänk om. Batterier sväller med troligtvis inte bara åt ett håll. Det enda kreativa och smarta som nämnts som åtgärd i denna redan 7 sidor långa tråden är om man skulle kunna implementera någon slags sensor som gav indikation när batteriet ändrar volym. Det skulle helt klart kunna vara en lösning men då uppstår frågan vad är kostnaden för denna lösningen och vad tjänar man på det i för hållanden till det ringa volymen som drabbas av problemet ? Problemet kan ju inte vara så markant när allt kommer omkring och det är inte heller så att Apple har högre % av defekta batterier för jag har aldrig hört talas om detta fenomen innan jag läste det på Aftonbladet och det uppdagades här. Ungefär 80% av alla jag känner har eller har haft en eller flera iPhones och ingen har någonsin haft detta problem. Dessutom har jag hängt på Sweclockers sen 2005 och har inte läst om detta fenomen här och inte heller på 99mac eller nåt av de internationella macforumen heller i en utsträckning som på nåt vis skulle indikera på att det är över representerat av Apple med dessa bekymmer.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Alla apples produkter är designade för att paja. Kolla på en MagSafe exempelvis. Snortunna kablar, min blev helt uppskavd på det stället där den går ut från dosan och slutade fungera helt. Såklart är den inte hopsatt med skruvar utan med lim, endast för att man inte ska kunna laga den. Men skam den som ger sig, den var ju ändå sönder så jag bröt upp den och lödde tillbaka allting. Men kolla på en Hp-laddare exempelvis, mycket bättre grövre kablar.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och det du inte fattar är att det inte spelar roll ifall det är lucka eller inte, smäller det så smäller det, finns inget du kan göra om det så sitter 10 luckor på...var heller inte det jag sa från början utan att jag skrev i klartext att jag ser hellre att det sväller och har sönder materiella ting än att det smäller och det blir personskador, men det verkar vara för svårt att förstå innebörden av det då du uppenbarligen tillhör generationen som tillber materia

20 (!) gånger har jag förklarat för dig att explosioner är fullkomligt orelaterade till diskussionen. Du fortsätter med ditt halmdocksargument och pratar om något som inte hör hit trots det. Explosioner är precis lika orelaterat om meteornedslag. Det är nu uppenbart att du trollar då du fortsätter.

[Justbecause trolling mode]

Hellre att en telefon exploderar än att en familj omkommer i ett tragiskt meteornedslag. Hur kan det vara så svårt att förstå? Du bryr dig bara om materiella ting om du klagar på att en telefon exploderar när det är mycket värre att en hel familj dör. Nä då väljer jag hellre att en telefon exploderar.
[/Jusbecause trolling mode]

EDIT: Okej, i och med att ett svullet batteri är ett förstadie till exploderande batteri så ärdet inte helt orelaterat. Men faktum kvarstår: SVULLET BATTERI ÄR INTE ETT ALTERNATIV TILL EXPLODERANDE BATTERI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Varför är detta "Apples dåliga designval". Varför inte Samsungs, Nokias, Sonys, LGs eller vilken annan tillverkare som helst för alla kan få problem med svällande batterier. Gör tex en enkel Googlesökning på "swollen battery samsung".

Det enda som kan diskuteras är vad teknikern sa till denna kund och det var ju dumt (om det nu inte handlade om rent missförstånd). Det andra, att attackera Apple för dåliga designval är hyckleri eftersom de andra tillverkarna lider av samma problem med sina batterier.

Designvalet ligger inte i att ha ett Li-Po batteri som kan svälla. Designvalet ligger i att ha en telefon som krossas när det väl sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Designvalet ligger inte i att ha ett Li-Po batteri som kan svälla. Designvalet ligger i att ha en telefon som krossas när det väl sker.

Och det beror enligt dig på att de saknar en batterilucka om jag förstår det rätt? Vilket även vissa modeller från alla de tillverkare jag rabblade upp också gör så varför säga att det är ett dåligt designval av Apple när så gott som samtliga andra tillverkare har liknande design på flera av sina modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och det beror enligt dig på att de saknar en batterilucka om jag förstår det rätt? Vilket även vissa modeller från alla de tillverkare jag rabblade upp också gör så varför säga att det är ett dåligt designval av Apple när så gott som samtliga andra tillverkare har liknande design på flera av sina modeller?

Jag har tidigare i tråden sagt att Apple inte är ensamma, absolut inte. Men är det bra? jag tycker det är dåligt att fler och fler hakar på trenden.

Bildgoogla "swollen battery iPhone" och du får massa förstörda telefoner. Googla sedan "swollen battery Galaxy S2" och det kommer bara diskussioner om att batteritid blivit sämre eller allmänt batterikrångel. Inget om förstörda telefoner. Svullna batterier (oavsett tillverkare) är såpass vanligt att det kanske är en lite väl onödig risk att ta.

EDIT: Sedan undrar man vad ett hårt sittande slutet utrymme gör för explosionsrisken när det sväller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rådström:

En telefon-ägare kan uppgradera firmware, ladda batteriet, byta SIM-kort, leka runt med tillbehör etc. Ska vi verkligen leka den här leken?

Du verkar inte fatta att hela telefonen går INTE sönder bara för att batteriet sväller. INTE INTE INTE INTE, varken för Hasse eller någon annan jag sett. Har det gått sönder så har den personen gått runt med en telefon som tydligt varit svälld och inte brytt sig om det. Då kan man knappast klaga på tillverkaren för det. Du verkar inte heller förstå att det inte är ett problem med alla batterier utan väldigt få.

Vill man trots allt kunna byta batteri så köp en annan lur! Galaxy S3 har väl utbytbart batteri om jag inte missminner mig. Det finns bara en iPhone och då får man svälja de designval som Apple gjort.

eh...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1031024
https://discussions.apple.com/thread/4252527?start=0&tstart=0
http://www.zatznotfunny.com/2010-11/the-case-of-the-expanding...

Jag tycker att de telefonerna ser rätt trasiga ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag har tidigare i tråden sagt att Apple inte är ensamma, absolut inte. Men är det bra? jag tycker det är dåligt att fler och fler hakar på trenden.

Bildgoogla "swollen battery iPhone" och du får massa förstörda telefoner. Googla sedan "swollen battery Galaxy S2" och det kommer bara diskussioner om att batteritid blivit sämre eller allmänt batterikrångel. Inget om förstörda telefoner. Svullna batterier (oavsett tillverkare) är såpass vanligt att det kanske är en lite väl onödig risk att ta.

EDIT: Sedan undrar man vad ett hårt sittande slutet utrymme gör för explosionsrisken när det sväller.

Så du tycker det är en rättvis jämförelse att bildgoogla "swollen battery iPhone" (där iPhone innefattar alla iPhones från 2007-2013, totalt sex år) med att googla "swollen battery Galaxy S2" (som innefattar åren 2011-2013, totalt två år)?

Permalänk
Medlem

Baksidan trycks ut och blir böjd, telefonen fungerar fortfarande som den ska. Det tycker jag är en rätt schysst trade-off jämfört med komponentskada.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rådström:

Baksidan trycks ut och blir böjd, telefonen fungerar fortfarande som den ska. Det tycker jag är en rätt schysst trade-off jämfört med komponentskada.

Så förutom att man måste skicka in telefonen på reparation så är den hel? Jag tror att vi har lite olika definitioner på trasig du och jag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Den här eller?
http://www.idg.se/2.1085/1.117186

Hursomhelst, missuppfattningen är att man tror att konsumenter är "lurade" att köpa saker som går sönder snabbt, medan det i själva verket är så att de medvetet väljer bort "lång hållbarhet" till förmån för andra saker. Pris, design, funktioner eller vad det nu kan vara. Mest pris.

Det finns en anledning till att exempelvis kläder går sönder snabbt, det är att de skulle kosta mer (kanske dubbelt så mycket) om de höll dubbelt så länge. Och det vill inte folk betala.

http://www.macobserver.com/tmo/article/Apple_Offers_to_Settle...

http://www.girardgibbs.com/apple-ipod/

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Så du tycker det är en rättvis jämförelse att bildgoogla "swollen battery iPhone" (där iPhone innefattar alla iPhones från 2007-2013, totalt sex år) med att googla "swollen battery Galaxy S2" (som innefattar åren 2011-2013, totalt två år)?

Nej, mycket bra poäng!
Sökte på "swollen battery samsung" istället, blev några träffar på Apple Macbooks som förstörts av svullet batteri och något om en Nokia. Annars inget. Sökte på "swollen battery apple" Det blev massa träffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så förutom att man måste skicka in telefonen på reparation så är den hel? Jag tror att vi har lite olika definitioner på trasig du och jag.

Så länge jag kan få ur all data ur telefonen så är jag nöjd. Hade syra läckt ut så hade det förmodligen inte varit fallit. Därför är det en säkerhetsfeature och inte något som förstör telefonerna i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Så länge jag kan få ur all data ur telefonen så är jag nöjd. Hade syra läckt ut så hade det förmodligen inte varit fallit. Därför är det en säkerhetsfeature och inte något som förstör telefonerna i mitt tycke.

Syra hör inte till diskussionen. Li-Po batterier innehåller ingen syra och kan inte läcka. Det står inte mellan läckage eller svullnad, precis som att det inte står mellan explosion eller svullnad. Det handlar bara om vad som händer när ett batteri sväller, vilket är en risk med alla telefoner. Jag ifrågasätter om hela telefonen ska dö bland vissa märken när det inte är fallet bland andra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rådström:

Så en telefon som inte går att använda och som måste skickas in på reparation för att den ska gå att använda igen är inte trasig så länge du efter en reparation kan få tag på din data? Personligen anser jag, och jag tror att många andra håller med, att en sak är trasig om den inte går att använda till det den är ämnad för. Vidare bör du verkligen skaffa dig ett system för backup för telefonen om din data är så viktig. Man ska aldrig någonsin ha data man vill spara på bara en plats. Spelar ingen roll om det är en dator, en telefon, en surfplatta, en kamera eller en extern hårddisk i ett bankfack.

Vore för övrigt intressant att veta vad det är för syra som alla är så oroliga över och hur du kan vara så säker på att det skulle förstöra telefonen direkt. Den stora risken när det går hål på batterier med litium brukar vara brand och då snackar vi riktigt tråkiga bränder. Aldrig för har jag hört något om syror. Ett brinnande litiumbatteri är för övrigt en betydligt större säkerhetsrisk för din data och för folks hälsa än lite syra. Finns massa roliga filmer på YouTube där folk slår hål på Li-Pol-celler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Alla apples produkter är designade för att paja. Kolla på en MagSafe exempelvis. Snortunna kablar, min blev helt uppskavd på det stället där den går ut från dosan och slutade fungera helt. Såklart är den inte hopsatt med skruvar utan med lim, endast för att man inte ska kunna laga den. Men skam den som ger sig, den var ju ändå sönder så jag bröt upp den och lödde tillbaka allting. Men kolla på en Hp-laddare exempelvis, mycket bättre grövre kablar.

Märkligt haft min magsafe i 3.5 år och den är som ny fortfarande. Sluta misshandla grejjerna så håller de bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Syra hör inte till diskussionen. Li-Po batterier innehåller ingen syra och kan inte läcka. Det står inte mellan läckage eller svullnad, precis som att det inte står mellan explosion eller svullnad. Det handlar bara om vad som händer när ett batteri sväller, vilket är en risk med alla telefoner. Jag ifrågasätter om hela telefonen ska dö bland vissa märken när det inte är fallet bland andra.

Jag tycker att alla företag har rätt att göra som de vill. Jag har en Samsung nu då jag tröttnade på Ios. Men en iPhone är flera gånger snyggare, och jag har hellre en mobil utan lucka där det finns en liten risk att batteriet sväller upp än att ha en lucka som alltid sitter där och ger kvalitetskänslan av plast. Folk får göra ett val. Antingen köpa en mobil som har en lucka, eller köpa en utan lucka. Vi lever som tur är inte i ett samhälle där företag inte får göra val. Du pratar som om alla iPhones går sönder när det egentligen bara handlar om en väldigt svag minoritet av dem som gör det. Jag har hellre en mobil som är mindre och går som baksidan trycks ut på om batteriet skulle svälla än en mobil som är flera mm större för att batteriet ska ha plats att svälla kraftigt på.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Man byter ändå telefon efter max 2 år.
Jag köpte en iPhone 5 nu för att den var billigast av alla nya telefoner och jag får även gratis sms utan att betala extra:)

Permalänk
Avstängd

De där bilderna är väl inget, är ju bara bakstycket som lossnat från sina fästen, så där är det ju bara att byta batteri och köra på

Skrivet av Zotamedu:

Varför måste du skicka in på reparation? Byta batteri gör du ju själv

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Alla batterier kan gå sönder när de bli äldre, det handlar inte om att alla batterierna har så kort livslängd utan att vissa går sönder.

Köp då en telefon med en batterilucka? Jag vill inte ha en då jag tycker det blir fult och inte lika stabilt.

Det är inte dåliga batterier det handlar om.

Se ovan, köp då en telefon med minneskortsläsare, jag vill inte ha det.

Men 2 år för ett batteri SKALL inte vara gammalt, inte så gammalt att det inte fungerar längre.
Tråkigt att folk ska försvara företag när dom gör fel, varför inte vara emot företaget istället så dom
fixar sina produkter? Är en mycket bättre lösning.

På vilket sätt är en mobil med batterilucka ful? Hur kan den se fulare ut bara för att man kan öppna den?
Helt ologiskt, man ser ju inte om det är en lucka eller ej. Förklara gärna.

I detta fallet så är det faktiskt dåliga batterier. Köper jag en mobil för sisådär 4-5 tusen kronor förväntar jag
mig att batteriet är av "kvalité" och inte går sönder efter endast 2-3 år.

Minneskort för mobiler bryr jag mig själv inte om, du kan ändå inte ha alla dina appar där och uppdateringar osv.
Den är mest gjord för lagring av bilder, filmer, musik mm. Detta kan jag dock lagra via en molntjänst,
som är mycket mer effektivt än att ha ett minneskort, då jag kan få tag på filerna på vilken enhet jag en är på.
Enda nackdelen är väl kanske att du måste ha internet, men vem har inte det i Sverige 2013?

Citat redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Men 2 år för ett batteri SKALL inte vara gammalt, inte så gammalt att det inte fungerar längre.
Tråkigt att folk ska försvara företag när dom gör fel, varför inte vara emot företaget istället så dom

På vilket sätt är en mobil med batterilucka ful? Hur kan den se fulare ut bara för att man kan öppna den?

I detta fallet så är det faktiskt dåliga batterier. Köper jag en mobil för sisådär 4-5 tusen kronor förväntar jag

Minneskort för mobiler bryr jag mig själv inte om, du kan ändå inte ha alla dina appar där och uppdateringar osv.
Den är mest gjord för lagring av bilder, filmer, musik mm. Detta kan jag dock lagra via en molntjänst,
som är mycket mer effektivt än att ha ett minneskort, då jag kan få tag på filerna på vilken enhet jag en är på.
Enda nackdelen är väl kanske att du måste ha internet, men vem har inte det i Sverige 2013?

Men inget företag i världen kan garantera att batteriet beter sig som du vill att det ska göra

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag tycker att alla företag har rätt att göra som de vill. Jag har en Samsung nu då jag tröttnade på Ios. Men en iPhone är flera gånger snyggare, och jag har hellre en mobil utan lucka där det finns en liten risk att batteriet sväller upp än att ha en lucka som alltid sitter där och ger kvalitetskänslan av plast. Folk får göra ett val. Antingen köpa en mobil som har en lucka, eller köpa en utan lucka. Vi lever som tur är inte i ett samhälle där företag inte får göra val. Du pratar som om alla iPhones går sönder när det egentligen bara handlar om en väldigt svag minoritet av dem som gör det. Jag har hellre en mobil som är mindre och går som baksidan trycks ut på om batteriet skulle svälla än en mobil som är flera mm större för att batteriet ska ha plats att svälla kraftigt på.

Det handlar inte om att ha massa luft i mobilen. Det handlar om att ha en lucka.

Skrivet av Justbecause:

...sen om vi går vidare till Galaxy S3 så behöver den inte ens hjälp av ett svullet batteri för att gå sönder WIFES S3 broke By ITSELF!!!, läser du i den tråden så är det fler som råkat ut för samma sak, så det är ju verkligen en designmiss

Det är inte heller okej, allra helst inte eftersom det inte varit en engångsföreteelse. Finns fler nackdelar med Samsung, efter dispyten med Apple vågar de ju inte göra en fyrkantig mobil med runda hörn, så S3 är ju tvålformad, risken är att S4 ser ut på liknande sätt. Men ska vi börja rada upp ovidkommande nackdelar hos olika märken eller ska vi hålla oss till ämnet?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett längre snack om "fanboys" åt ena och andra hållet raderat med grund i §1.5 och §1.6 i SweClockers regler. Det för inte diskussionen framåt och ser snabbt till att trådar spårar ur.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

*Tråd rensad*

Ett längre snack om "fanboys" åt ena och andra hållet raderat med grund i §1.5 och §1.6 i SweClockers regler. Det för inte diskussionen framåt och ser snabbt till att trådar spårar ur.

På vilket sätt bröt jag dessa regler?
Jag sa till JustBecause att man inte är Apple hatare bara för att man kritiserar dem.
Tyckte någon skulle förklara det för honom, är det också emot reglerna?
I så fall kanske bra många fler inlägg borde raderas i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det handlar inte om att ha massa luft i mobilen. Det handlar om att ha en lucka.

Det är inte heller okej, allra helst inte eftersom det inte varit en engångsföreteelse. Finns fler nackdelar med Samsung, efter dispyten med Apple vågar de ju inte göra en fyrkantig mobil med runda hörn, så S3 är ju tvålformad, risken är att S4 ser ut på liknande sätt. Men ska vi börja rada upp ovidkommande nackdelar hos olika märken eller ska vi hålla oss till ämnet?

Jag skriver om att ha lucka på mobilen. Jag skriver att jag hellre inte har en lucka och att baksidan då trycks ut om det nu skulle råka hända att batteriet sväller, som är väldigt ovanlig. Än att man har en lucka i plast.

Edit: jag, och säkert många andra, tycker att det är snyggare design utan lucka och kan då leva med risken att mobilen behöver repareras om batteriet går sönder. Mobiler måste inte ha en lucka bara för att batterier ibland sväller. Det är ingen designmiss, det är ett designval som många gillar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Normalt är det inte så heller, men alla produkter kan ha ett defekt batteri eller ett som dör i förtid, de flesta iPhonebatterier lär inte dö efter 2 år.

Skrivet av Friterad:

Visa mig en telefon där man inte kan se att det är en lucka, det måste vara ett dyrt material där man har ett skal i ett enda stycke där molekylerna bryter bindningarna för att öppna luckan och sedan återskapar dem när den stängs.

Skrivet av Friterad:

Åter igen så kan allt gå sönder i förtid vid vissa omständigheter, vill man vara säker får man se till att ha garanti hela tiden.